Nu är julkärven på plats, men jag tvivlar på att särskilt många fåglar kommer att äta av den. De lär ju ha blivit kräsna nuförtiden.
Lingonkransen sitter på dörren.
Ett litet lager snö ligger faktiskt på marken! Inte min förtjänst men ändå.
Däremot finns inga blinkande tomtar, neonfärgade "lysrör" eller buskar iklädda ljusnät hemma hos oss.
Hur julpyntar ni, utomhus?
yenny
18-12-2005, 16:13
jag har två ljusslingor... och så brukar jag hänga upp lite röda äpplen bland fågelmaten.. det räcker så tycker jag.
Klematis
19-12-2005, 11:07
Vi har ljusslingor i några buskar ute julgranen och runt terassen, men bara vita ljus. I utegranen ska vi ha en nek till fåglarna kommer upp tilll julafton + en massa annat godis till fåglarna. En som oxå gillar fåglarnas julgran är min stora katt som i alla år har legat under granen och spanat in alla godbitarna som sitter i granen. jaja alla är ju som dom är även katterna. Min granne har ljuspyntat sitt hus med alla möjliga slingor och figurer och färger. En del gillar det inte men jag tycker faktiskt att det är uppiggande att se att någon tycker att det är så roligt. Det är fint gjort även om jag inte själv vill ha det så hemma så saktar jag alltid ner för att titta på alla ljusen. Klematis
*Felix matte*
19-12-2005, 19:41
Julgran med ljus, tomte med ljuslykta, julträd (rönn) med ljus, stjärnhimmel täcker balkongfront och sida, ljusslinga längs altanstaket. Bara vita ljus, förutom några färgade blandat med vita, i rönnen. Alltsomallt 661 lampor.
Almdalen
19-12-2005, 21:57
Julkärven har inte kommit på plats ännu, men ljusgirlang runt verandan lyser upp sedan första advent. Talgbollar i trädet uppskattas av småfåglarna och äpplen hängs ut på julafton. /Ingegerd
Åsa, mälardalen zon 2
20-12-2005, 15:00
Lite ljus ute i granen + en dörrkrans av egen tillverkning.
karjo
20-12-2005, 16:12
Vi har ett ljusnät på en buske, en enkel slinga i plommonträdet, granriskrans med röda band på dörren, fågelbordet förstås, 3 krukor med mossa i på trappen, på trappen står oxå 2 ljuslyktor och en välkommenskylt som ser ut som en snögubbe. Nu när det ligger 15 cm snö på allt blir det ju ännu finare!
noora
20-12-2005, 17:26
Röd ljusslinga med 200 lysdioder på balkongen Ett par marshaller ska det bli på julafton också.
Fast mest "pryds" trädgården just nu av högar med jord och grus efter därneringen...
Sylvia
20-12-2005, 17:31
"Ljusgardiner" från verandataket, gröna kvistar i urnor och lådor, en liten utomhusgran med enkla, vita lysdioder. Tycker det räcker, för det ser ut hos vissa grannar som ett cirkusområde!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.