Katti med torpet
Har precis köpt en temperaturvakt från Cles Olsson för att få lite bättre styrning på till-/frånslag av en lös radiator i torpet.
Detta är den minsta sorten för 198 :- (art.nr 36-1181) som man sätter direkt i kontakten.
Men vi kan omöjligt få den att fungera. Är det någon annan som har den och kan berätta hur man gör. Har letat både på förpackningen och webben efter en beskrivning men hittar inget alls. Det borde ju inte vara så svårt men vi står som fån båda två.
1) sätter i den, kontrollampan är släckt och radiatorn går inte
2) trycker på on/off knappen, kontrolllampan lyser grön och radiatorn går hela tiden ovasett vilken temperatur vi ställer in med upp- och nerknapparna
3) trycker på on/off en gång till, kontrollampan slocknar, en gång till kontrollampan lyser röd och nu går INTE radiatorn oavsett vilken temperatur vi ställer in med upp- och nerknapparna.

Skall man trycka på något speciellt sätt för att sätta temperaturen man har valt (t.ex. hålla on/off knappen nertryckt i 2 sek eller något liknande)?

Vi brukar inte vara speciellt otekniska men här ger vi upp. Någon som har den och kan avsljöa tricket?
gammelnalle
Nej jag har inte den!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

men av bilden: http://www.clasohlson.se/shop/store/printp...+4%3A32%3A46+PM

tycker jag det verkar som du skall trycka på den vänstar knappen för att aktivera den. sedan ställer du önskad temp med pilknapparna.... så långt verkar du ha gjort..

Jag GISSAR att din termostat inte känner RÄTT temperatur.... ställ den på en mycket lägre temp än vad du tror att det är i rummet och vänta ca 10min...
OM den inte går igång då så bör du kontakta Clas i sjön (det bör du göra i vilketfall som helst: DE SKALL ha en fungerand bruksanvisning med!!!!)

b
Snöflinga
Det är fel på termostaten, säger en till mig närstående elektriker wub.gif
Katti med torpet
Tack för era hjälpsama svar.
Efter ett tel.samtal med Clas i Sjön har jag nu varit där (inte Insjön utan Örebro tongue.gif ) och hämtat en beskrivning.
Nu när jag läser beskrivningen kan jag ju konstatera att vi knappast kunnat lista ut det med try-and-error metoden.
Dels har den två lägen, den kan antingen slå på vid för hög temp (kylanläggning/fläkt osv) eller för låg temp (värmare).
För att välja metod och ställa in temperaturer var det dock ett flertal olika kombinationer av tangettryckningar, typ håll ner knapp A och C i tre sekunder när du befiner dig i läge X, suck.

Nu verkar det dock funka, hoppas jag...
(man kan ju undra varför det inte fanns med någon beskrivning i förpackningen)
Lady Hamilton
CITAT (Katti med torpet @ 19-12-2005, 19:54)
Nu verkar det dock funka, hoppas jag...
(man kan ju undra varför det inte fanns med någon beskrivning i förpackningen)

Det var konstigt wacko.gif
När jag köpte min (exakt lika dan) fanns ett instuktions blad med i förpackningen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon