Pesco
Nån som har varit i Budapest? Jag ska dit i slutet av mars. Finns det några måsten? Kanske någon fin trädgård?

Var i någon slags Botaniska i Prag, och det var inte mycket att hänga i julgran. Hoppas det finns nåt finare i Budapest med omgivning.

Secret Gardens of Heligan, Cornwall, är fortfarande storfavoriten på mina utlandsresor.
Pesco
Andra restips då? Vilka trädgårdar ska man se i Sverige? Utöver Antroprosofernas fina park i Järna?
Carex
Göteborgs botaniska trädgård.
Ophelia
Ja du har hela Budasidan som jag tror är otroligt vacker under våren (var där i december-januari). Det är kulligt och otroligt vackert vid slottet, Gellerthöjden med omnejd. Sedan har du den stora parken vid Hjältarnas Torg (går utmärkt att åka skate eller rollers där, på toget alltså). Du har även Margaretaön som ligger mitt i Donau där det går bra att strosa runt mitt i det gröna. Försök att få till en guidas tur till Sasberget, ska finnas en hel del intressant där i växt och djurliv. Du har även nepligetparken som är mycket fin.

Hoppas du får det roligt. Passa på att besöka Ungerska vinhuset och prova alla deras goda viner. Du har ju även en hel del otaliga museér som jag tycker du ska besöka beroende på vad du är intresserad av. Vill du slå dig lös med shopping så ska du absolit besöka Vacigatan där du kan handla schyssta grejer till bra pris. Budapest är ju även känt för termalbaden så det kanske du skulle ta och testa på. Finns en del mysiga ställen. Kanske även en båttur på Donau smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon