Ja du har hela Budasidan som jag tror är otroligt vacker under våren (var där i december-januari). Det är kulligt och otroligt vackert vid slottet, Gellerthöjden med omnejd. Sedan har du den stora parken vid Hjältarnas Torg (går utmärkt att åka skate eller rollers där, på toget alltså). Du har även Margaretaön som ligger mitt i Donau där det går bra att strosa runt mitt i det gröna. Försök att få till en guidas tur till Sasberget, ska finnas en hel del intressant där i växt och djurliv. Du har även nepligetparken som är mycket fin.
Hoppas du får det roligt. Passa på att besöka Ungerska vinhuset och prova alla deras goda viner. Du har ju även en hel del otaliga museér som jag tycker du ska besöka beroende på vad du är intresserad av. Vill du slå dig lös med shopping så ska du absolit besöka Vacigatan där du kan handla schyssta grejer till bra pris. Budapest är ju även känt för termalbaden så det kanske du skulle ta och testa på. Finns en del mysiga ställen. Kanske även en båttur på Donau