Full version: Kattskinn till salu
Sidor: 1, 2
Reserv
Ursäkta så hemskt mycket, är fullt medveten om att tråden fick en oväntad tåt som inte har här att göra. sad.gif
lilla mamma
Nej, nej jag menade inget kritiskt.

Egentligen tar sig tråden en kringelikrokig mening eftersom det visar sig hur nära djuren ligger vår omtanke med andra människor.

Ingen människa ska eg. inte svältas till döds utan får på slutet enbart dropp. Det är det enda sättet som dödshjälp får användas i sverige på laglig väg.

Jag kan inte tycka att denna auktionen allting började med är så avsmaklig eg. eftersom det är ett gammalt skinn som kanske hängt på väggen.
Och det är ju inte ett utrotningshotat djur så lagligt kan det väl inte strida mot ngt.
kristerh
CITAT (Reserv @ 29-12-2005, 22:44)
Ursäkta så hemskt mycket, är fullt medveten om att tråden fick en oväntad tåt som inte har här att göra. sad.gif

tycker jag är helt ok så länge tråden halkar tillb på rätt spår igen biggrin.gif
krister
Fenja
Nu drar jag off topic igen, men jag måste få fråga: Vad anser ni som är för "dödshjälp" om dödsstraff?
Själv vill jag absolut inte leva i ett samhälle där någon har rätt att avliva människor oaktat skäl.
Mvh
Fenja
Reserv
Off topic eller inte, jag tillhör kategorin ni , men tvivlar på att vi kan få ett meningsfullt utbyte av åsikter om jag säger min mening här. Så försår du nog ändå vart jag står i frågan rolleyes.gif
Fenja
Jag är inte ute efter en meningsutbyte, jag är bara nyfiken...
Mvh
Fenja
pejori
jag är för aktiv dödshjälp, men helt emot dödsstraff smile.gif
ingen mördare är bättre än den andra, för att lagen står bakom. smile.gif
och ja...dödshjälp är en form av mord, även om det är ett "barmhärtighetsmord" huh.gif
Reserv
Okay, sticker väl ut hakan då, jag är lika för dödsstraff som för dödshjälp. Förutsatt att den dödsdömde antingen erkänt eller tagits på bar gärning. Skulle i så fall gälla mord och sexuella övergrepp på barn i första hand, men jag är inte oäven till dödsstraff för sexuella övergrepp på vem det vara månde.
Zarah P
Jag måste ställa en liten fråga... Det här med off topic fascinerar mig lite...
I livet bortom dataskärmen händer det ju med jämna mellanrum att man har en eller annan diskussion - och då hoppar man ofta från det ena till det andra, via det tredje, och så slutar det med att man pratar om något helt annat än det man började dividera om...

Likadant är det med forum - man inspireras och kommer att tänka på något annat - helt apropå - och så spinner tråden vidare i en annan riktning. Ibland kommer den tillbaka till ursprunget, och ibland är det färdigdiskuterat, och då fortsätter man prata om något annat.

Nu undrar jag... Är det fel? Vad ska man i så fall göra, om man nu råkar hamna på ett sidospår? Ska man starta en ny tråd, att diskutera den i?

Jag menar inte detta som någon kritik eller så, jag är bara nyfiken. smile.gif
Reserv
CITAT (Zarah P @ 30-12-2005, 17:21)
Nu undrar jag... Är det fel? Vad ska man i så fall göra, om man nu råkar hamna på ett sidospår? Ska man starta en ny tråd, att diskutera den i?

Äsch, får väl skriva.....Missa inte den spännande upplösningen, fortsättning följer i Småprat rolleyes.gif Äh, jag tycker att det är okay, fast kanske inte alla. unsure.gif
Zarah P
CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 17:27)

Äsch, får väl skriva.....Missa inte den spännande upplösningen, fortsättning följer i Småprat rolleyes.gif Äh, jag tycker att det är okay, fast kanske inte alla. unsure.gif

*skrattar*
Kanal ett trauma presenterar;
Sidospåret!

wink.gif
kristerh
I livet bortom dataskärmen händer det ju med jämna mellanrum att man har en eller annan diskussion - och då hoppar man ofta från det ena till det andra, via det tredje, och så slutar det med att man pratar om något helt annat än det man började dividera om...

Likadant är det med forum - man inspireras och kommer att tänka på något annat - helt apropå - och så spinner tråden vidare i en annan riktning. Ibland kommer den tillbaka till ursprunget, och ibland är det färdigdiskuterat, och då fortsätter man prata om något annat.

Jag tycker bara det är kul med lite sidospår, men som sagt man måste försöka komma tillb i rätt spår igen, men det brukar det oftast göra.
krister
Gunvor Nilsson
Om nu katter har nio liv så tycks den här tråden ha det också laugh.gif
Gott Nytt År allihop!

/Gunvor
Berith
Jag måste ställa en liten fråga... Det här med off topic fascinerar mig lite...
-------

Rubriken säger ju att tråden handlar om kattskinn till salu. Läste nåt inlägg i början men det vara inget som direkt intresserade mej så sen har jag hoppat över. Men nu blev jag nyfiken eftersom det blivit så många inlägg. Hur sjutton kan kattskinn intressera så många? Så nu öppnade jag tråden igen och då handlade det om nåt (helt) annat.

Inte lätt att veta när tråden är On eller Off Topic! biggrin.gif
kristerh
CITAT (Berith @ 02-01-2006, 08:20)
Så nu öppnade jag tråden igen och då handlade det om nåt (helt) annat.

Inte lätt att veta när tråden är On eller Off Topic! biggrin.gif

som alla andra diskussioner svänger det både hit o dit wink.gif biggrin.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon