Gurkan
Jag tillhör kategorin människor som inte vill gå och lägga sig i vettig tid på kvällarna.

Ett knep jag har för att ge mig själv en ursäkt att vara uppe sent är att starta tvättmaskinen "lite" senare än vad som är lämpligt ... då KAN jag ju inte gå och lägga mig förrän tvätten är färdig och torkad, vikt och upphängd/instoppad. På detta vis slipper jag dåligt samvete för att jag sitter här trots att jag borde sova för att jag ska upp och jobba imorrn. Tvärt om känner jag mig väldigt duktig ... tongue.gif

Börjar bli lite tjatigt dock, och jag kan ju inte tvätta varje dag, så jag undrar om ni andra nattugglor har några tips på hur jag ska kunna lura mig själv ?

Sugen på att lägga i en maskin till ... fast då får jag sitta här till halv fem ...

Det är så skönt att vara lättlurad ! Ni anar inte ...
LadyG
Erkänn att du är en nattuggla, njut av den lediga tiden och strunta i att vara duktig biggrin.gif

Då kan du slappa vid datorn i lugn och ro dessutom biggrin.gif

Jag är också nattuggla, fast jag behöver snarare motivera mig i säng: Det blir en lång dag imorgon, du måste sova mer än fem timmar den här gången. Tänk på att du får huvudvärk om du bara sover fyra timmar, det hinner du inte med att ha imorgon.

Annars kan du ju sätta en deg på jäsning, om du promt vill ha en ursäkt, fast jag tycker inte du behöver det, du är den du är och det räcker smile.gif

Lycka till om nätterna wub.gif
Gurkan
CITAT (LadyG @ 20-12-2005, 12:14)
Erkänn att du är en nattuggla, njut av den lediga tiden och strunta i att vara duktig biggrin.gif

TACK ! wub.gif
Gurkan
Så, då var tvätten klar igen ... tongue.gif

Go'natt ... eller go'morrn, eller vad ni nu vill kalla det.
mamamaggan
Go natt go natt själv.

Ska bara äta frukost för att sedan gå och lägga mig.
yenny
Hmmm... jag har en liiten fundering... bor du i hus?
Jag bara tänkte eftersom du kan tvätta så sent mitt i natten...
Själv skulle jag troligtvis bli halshuggen av grannarna om jag hade en tvättmaskin på gång som var klar senare än 22.
Fast det är också ruggigt lyhört här.
silos
Att få vara en nattuggla är bland det bästa som finns biggrin.gif Ingen enda människa tjata på mig att jag måste gå och lägga mig;förresten min lilla Molly vovve brukar vilja att jag går och lägger mig när klockan börjar närma sig midnatt biggrin.gif

Men jag skulle behöva starkare belysning så att jag ser bättre när jag håller på med pyssel etc...
Magdis
Jag håller med Lady G om att du inte behöver ha några ursäkter. Huvudsaken är väl att du orkar med jobbet dagen efter och att du inte sliter ut dig. Nu är väl lillan hos dig så nu har du säkert en massa bra ursäkter för att sitta uppe på kvällen! smile.gif Såvida inte hon går och lägger sig tidigt förstås.
annama
När ungarna var små brukade jag sitta uppe sent och sy deras kläder, när dom sov fick jag vara ifred. Min söta svärmor hade ett ordspråk dock "på kvällen blir den late snäll".
sad.gif sad.gif sad.gif
Inga från Närke
Jag hade en granne en gång som alltid tvättade sina fönster på natten på deras hus. Förstår inte hur hon kunde få dem rena men så gjorde hon varje gång.

Själv kan jag inte ta itu med något så sent för då stör man ju övriga i familjen.
Gurkan
CITAT (yenny @ 21-12-2005, 11:33)
Själv skulle jag troligtvis bli halshuggen av grannarna om jag hade en tvättmaskin på gång som var klar senare än 22.

Japp, jag bor här själv och har minst 100 meter till närmsta grannen.

Lillplutta är och hälsar på men hennes snarkningar stör nog tvättmaskinen mer än tvärt om ! tongue.gif

Idag ska jag lägga mig tidigt (tja, allt är relativt men före midnatt är tidigt dag före ledig dag), ska ut ock åka långt imorrn och vill inte vara ett vrak när jag kommer hem till lilla Mor.

Jag har blivit bättre på att gå och lägga mig med åren men ibland tar det liksom bara emot. Har haft sömnproblem till och från under livet och det gör att sängåendet ibland är förknippat med ett visst mått av ångest + att tysta mörka nätter är aldeles för sköna för att sova bort.

Klart man blir trött. Idag t.ex.
*Felix matte*

Herrejestanes då ohmy.gif Jag kan inte förstå att det finns folk som klagar på allt.
Här kör vi tvättmaskin vilken tid på dygnet som passar mig/oss och ingen har någonsin klagat... lika lite som vi klagat på att grannarna tvättar el vad de nu gör efter kl 22.00.. Men så klart... det får inte gå till överdrifter så att man störs i sitt tevetittande eller nattsömn.
yenny
CITAT (Felix matte @ 21-12-2005, 23:35)

Herrejestanes då ohmy.gif Jag kan inte förstå att det finns folk som klagar på allt.
Här kör vi tvättmaskin vilken tid på dygnet som passar mig/oss och ingen har någonsin klagat... lika lite som vi klagat på att grannarna tvättar el vad de nu gör efter kl 22.00.. Men så klart... det får inte gå till överdrifter så att man störs i sitt tevetittande eller nattsömn.

jag förstår fullständigt att de klagar... jag bor i ett riktigt fuskbygge.
Pratar någon snäppet över samtalston hos grannen kan man följa med i samtalet. Det är inte så kul sad.gif

Jag/vi letar lägenhet för fullt... så vi skall slippa störa och bli störda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon