|
Ja det har man inte direkt tid med just nu, men vad ska man göra. Det är bara att ta det lugnt och se till att krya på dej.
(själv har jag mått illa i över en vecka.. men inget händer än just det )
CITAT (yenny @ 20-12-2005, 10:36) (själv har jag mått illa i över en vecka.. men inget händer än just det ) Usch. Det är ju nästan ännu värre att det inte bryter ut.
Maria i Helsingborg
20-12-2005, 10:38
Stackars, stackars dig. Hoppas det är super-snabbt-övergående! Nä, usch, sådant vill man INTE ha och särskillt INTE nu!
Krya på dig Scrollan, avundas dig inte Yenny, har du gjort nån graviditetstest?  Kanske är en sån som ska till
CITAT (Reserv @ 20-12-2005, 10:59) Yenny, har du gjort nån graviditetstest?  Kanske är en sån som ska till  nää... jag har inte gjort en sån... borde inte vara gravid... (om jag nu inte har mens ändå förståss  )
CITAT (yenny @ 20-12-2005, 11:10) CITAT (Reserv @ 20-12-2005, 10:59) Yenny, har du gjort nån graviditetstest?  Kanske är en sån som ska till  nää... jag har inte gjort en sån... borde inte vara gravid... (om jag nu inte har mens ändå förståss  ) Det är ingen medicinsk omöjlighet
*Felix matte*
20-12-2005, 11:17
Magsjuka.... nääää det vill jag inte ha. Stackars... Krya på dig yenny ...säger som Reserv... det är inte omöjligt. En väninna till mig hade mens de fem första månaderna.
netaave
20-12-2005, 11:18
Stackars dig Lotta! Ta det lugnt och rör ut en tsk potatismjöl i lite vatten och försök få i dig, det stabiliserar lite. Avslagen cola är också bra! Gör inget idag så kanske du orkar liiite mer i morgon. Det blir jul ändå!
Felix matte och Reserv ska man inte ens slippa mensen då man e gravid... blää!!
Ja jag får kanske göra som ni säger och kolla upp mej...
*Felix matte*
20-12-2005, 11:23
CITAT (yenny @ 20-12-2005, 11:22) Felix matte och Reserv ska man inte ens slippa mensen då man e gravid... blää!!
Ja jag får kanske göra som ni säger och kolla upp mej... Gör det... kanske blir en glad överraskning
Biggan_
20-12-2005, 12:55
Ta det lugnt idag, det blir ändå inte till mycket nytta att schasa ut dej ännu mer. Bättre att hämta krafter till morgondagen. Krya på dej, och jul blir det i vilket fall som helst antingen du hinner allt eller skippar något som inte är absolut nödvändigt.
mamamaggan
20-12-2005, 15:50
Säger som de andra: Ta det lungt och krya på dig
Ja, jag håller med. Pyssla om dig så gott det går, försök få i dig lite druvsocker och vätska om du kan, Destroxol och avslagen cola eller vatten för att ersätta all vätska du förlorat och höja blodsockret över ankelhöjd. Vila, och försök sova om det går. Krya på dig
Limeblossom
20-12-2005, 20:23
Hoppas inte på för mycket....jag hade maginfluensa natten mellan söndag den 10 och måndag den 11. Har haft värk i magen, varit darrig och inte velat äta på en hel vecka! Och alla runt omkring som också haft den säger samma sak. Utom min pappa,han gick upp och käkade en tårtbit....  Hoppas iaf att du får det lättare.
Uj......ja, magen har lugnat ner sig men jag är febrig och darrig som nykokt spagetti. Har halvsovit som i nån slags dvala idag till och från.... Förhoppningsvis så är jag på benen lagom till Julaftonen. Imorgon ska vi ha personaljullunch på jobbet med julklappsutdelning.....väldigt trist att inte kunna ge mina medarbetare deras julklapp innan jul, men jag sjutton ska man göra? Jag vill ju knappast ge dem en bonusjulklapp iform av vinterkräksjukan. En tröst ikväll var att jag fick ett samtal ifrån uppfödaren som ringde och skvallrade om lille Hugo.
Snöflinga
20-12-2005, 22:14
Stackars dej  Lägg dej och vila, vila.... du kan ändå bara inte göra något annat... en god bok (dock ej chokladpraliner  ) Delegera sysslorna.... julen är ändå bara en helg och i morgon vänder ljuset
Usch då...det är min mardröm att nåt sånt ska hända sista dagarna före jul...halkade och dunkade huvet i backen förut och fick ligga kvar en stund innan jag kände att det nog går att fortsätta idag med...  men lite orolig blev jag där jag låg.. Krya på dig....och jul lär det bli hur färdig du än är..och hur du än mår.. Hoppas i allafall att du får en riktigt GOD och pigg JUL..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|