little.lunatic
Jag söker en grön klätterväxt som gärna är tätvuxen, som jag kan ha i terrarier som täcker större ytor på kort tid. den får alltså vara snabbväxande. Den ska också trivas i något varmare temperaturer (25-30C) och hög luftfuktighet. För tillfället har jag murgröna men denna växer långsamt...

Jag har spenderat några timmar nu med att söka efter något som passar men lyckas inte hitta något, så jag hoppas ni kan hjälpa mig med namn, länkar osv. Kanske har någon något till salu?

Tusen tack på förhand!

/l.l
Dajm
Vandrande Jude, Karlbergare kanske?
/Dajm
wolkenkrabber
Hängficus, Ficus Pumilla, småbladig, snabb växand älskar fukt och värme. Man brukar kunna hitta dem som små 15:- plantor på växtaffärer
Alexander-VG-zon3
vandarde jude har jag så hög värm och hög fuktighet å den brte ut sig snabbt och bler väldihgt tät min har växts så jag måste klippa den för den breder ut sig för mycket och den kan kväva andra mindre marktäckande växter smile.gif smile.gif
little.lunatic
Tack för svaren. Jag ska prova med ficus pumila och se hur det går. Nu när jag tänker efter har jag sett andra som haft det i sina terrarium med gott resultat, så det ska nog gå vägen.

Tack igen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon