Full version: Snö
*Felix matte*
Så sa de nyss i väderrapporten.
Har du snö?

Vi har ca 20 - 30 cm snötäcke i Kiruna.
astrid.m.s
Vi har fått några centimeter idag, hoppas det får vara kvar.
yenny
ja lite snö har vi.. fast det är nog inte mer än 2-3cm
AndreasBlomquist
Även vi i Värmland har fått snö. Nu har vi kanske 4-5 centimeter och det får gärna hålla sig på den nivån. Blir ju mycket ljusare trots allt och snart är det ju jul och då vill man ju att det ska vara snö ute.
*Felix matte*
Personligen så skulle jag också varit nöjd med att få så pass att det täckte marken. Blir ju så mycket ljusare då.... men tyvärr så rår vi inte över vädrets makter och faktiskt så föredrar jag snö framför slask och mörker...det har jag kommit fram till de senaste åren. smile.gif
netaave
Vi fick 7-8 cm häromdagen fast idag sjönk det ihop lite då det var nära nollan.
Nu håller vi bara tummarna för fortsatta minusgrader så det ligger kvar över jul.
Johan K
Ett väldigt tunnt snölager på någon mm har vi här nere.
ingrid fuxwall
Ingen snö men ett lager rimfrost så lite vitt är det och ett antal minusgrader.

ingrid som fryser
*Felix matte*
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-12-2005, 23:43)
Ingen snö men ett lager rimfrost så lite vitt är det och ett antal minusgrader.

ingrid som fryser

Landsdel?
ingrid fuxwall
Västra Götaland. Från taket ser jag "havet", Ljungskileviken.

Fast i går var ju vägen vit så det har kanske snöat?
Anki på Öland
Ingen snö här och såg att vi skulle få +5 på julafton sad.gif
Anki
ingrid fuxwall
CITAT (Anki på Öland @ 20-12-2005, 23:52)
Anki

Hoppas det blir samma väderlek här, då kan jag sätta mina vitlökar som jag glömt bort
Pirum
Fånigt lite snö i Göteborg, det är visserligen frost, men det utlovas tropisk värme och dåligt väder över jul. Regn och elände.

Man får hoppas att SMHI etc har fel, ibland har de ju det, väderspåfolket.
Gurkan
CITAT (ingrid fuxwall @ 21-12-2005, 00:09)
CITAT (Anki på Öland @ 20-12-2005, 23:52)
Anki

Hoppas det blir samma väderlek här, då kan jag sätta mina vitlökar som jag glömt bort

Jag satte mina i söndags ! smile.gif

Ingen snö här i västra Skåne, omväxlande tö och blixthalka... som vanligt.
mamamaggan
15 cm snö men kring noll .
Rossi
Nej, ingen snö här i Skåne inte. Däremot hade vi minus 11 grader häromnatten.
forget-me-not
Jag vill ha snö, massor med snö, men här ska det inte bli någon snö till jul... sad.gif
Betty
Vi har ca 15-20 cm snö och det får gärna komma ett par decimeter till. Ingen risk att vi får en grön jul i år heller. biggrin.gif
Malvia
Vi får snö natten till julafton och - 2 grader på dan.
Just nu har vi ca 2-3 cm snö. Vinterväglag.
silos
Barnen på gården har kunnat göra 2 små snögubbar av det lilla mängden snö som har kommit smile.gif
Lady Hamilton
Vi har 2-3 dm vit "julesnö" o vinterväglag. Kommer att fortsätta att ha minusgrader.

S.Västernorrland kustnära

astrid.m.s visst har ni fått mera snö nu? Vi bor ju inte så långt i från varandra smile.gif
*Felix matte*
Här snöar och snöar och snöar och......ser inte ut att nånsin sluta... men ändå är inte snötäcket så speciellt djupt....kanske 25 - 30 cm där det inte har drivit. Det kommer inte så mycket men dalar ner vitt hela tiden.
Jag vill ha en vit jul biggrin.gif
Inga från Närke
Vår snö som vi fick förra natten håller på att töa bort igen, det regnade lite under eftermiddagen. Men man får hoppas att det finns lite kvar till julaftonen. Just nu är det +1,5 så det ser inte lovande ut.
vickeva
Södra Skåne - inte en snögnutta (tack och lov..)
Castea
I Västerås har det fallit en del snö senaste dygnen, men det verkar slaska bort fort också...
*Felix matte*
CITAT (vickeva @ 21-12-2005, 22:33)
Södra Skåne - inte en snögnutta (tack och lov..)

Visst kan jag förstå dig, men samtidigt så undrar jag om du någon gång upplevt en vit jul. unsure.gif
Jag kan inte ens föreställa mig att inte ha snö och lite knarr under skorna till jul smile.gif
Snöflinga
Blir så avundsjuk, Felix matte huh.gif Överväger starkt att ta nattåget till barndomshemmet i de djupa skogarna i norra Västerbotten wub.gif Eja vore jag där, för här i Närke år det +-grader som äter opp den lilla snön vi fått mad.gif
Betty
Såg på väderleksrapporten på TV att vi ska få ett ymnigt snöfall på julafton, härligt! biggrin.gif Mina planteringar behöver ett lite tjockare täcke än vad de har just nu...
Gurkan
Här i västra Skåne regnar det för fullt. Åker till Blekinge imorrn och prognosen för julafton är +7 och regn.

Inte direkt vad man förknippar med julstämning.

Felix_Matte : Var du glad att du slipper komma hit, få människor blir glada av att det ösregnar på julafton. Skicka lite snö till oss, är du snäll, ... om än bara i tanken.
*Felix matte*
CITAT (Gurkan @ 21-12-2005, 23:58)
Felix_Matte : Var du glad att du slipper komma hit, få människor blir glada av att det ösregnar på julafton. Skicka lite snö till oss, är du snäll, ... om än bara i tanken.

Skickar så mycket jag bara kan.... Önskar att alla ska få ha en vit jul wub.gif
fruberglund
Det mesta regnat bort inatt så här blir det ingen vit jul sad.gif
yenny
ja här regnar det för fullt sad.gif
Reserv
Och samma skit skickar ni uppöver förstås. sad.gif Det är inte lite tungskottat idag, snö i går kväll och duggregn nu, hoppas nåt ligger kvar tills på Lördag.
Anki V
Reserv, bor inte du i närheten av Sundsvall? Här är det i alla fall -2 och vackert kritvitt ute wub.gif/Anki
Betty
Det snöar i Luleå! smile.gif
*Felix matte*
Fortsätter snöa här, 5 minusgrader
plogbilar och traktorer jobbar för högtryck.
mamamaggan
Slask och plask här! 0-gradigt och "fukt" i luften.

Den fina vita snön är numera brun gegga på vägarna. Ingen snö är så där kritvit och fin längre.
Reserv
CITAT (Anki V @ 22-12-2005, 15:13)
Reserv, bor inte du i närheten av Sundsvall? Här är det i alla fall -2 och vackert kritvitt ute wub.gif/Anki

3 mil söder om sundsvall, det blir nog drygt 8 mil från dig. Här har det duggat hela dan, nu är det duggregn.....i fast form, eller är det det som är pudersnö wink.gif Hur som helst så har det vart nollgradigt mest hela dan, och disigt så in i norden.
Reserv
Föresten, vi ska nog inte gnälla över vädret, det har tydligen vart ett ofantligt snöoväder i japan, det kom 213 cm. blink.gif
Anki V
Men........ jag bor ju i Sundsvall (z 4).
Jag har sommarstuga i Högakusten (z 5) kanske är det därför det blivit någon missuppfattning.

I alla fall har det varit mellan 2 och 3 kallgrader här hela dagen. För någon timme sedan kom det några korn snö annars har det varit uppehåll och ingen vind att tala om. Med andra ord....perfekt vinterväden rolleyes.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon