Full version: Kloka ord i jultider
Eva i Skåne
Det är inte det vi äter mellan jul och nyår som gör oss feta. Det är det vi äter mellan nyår och jul

Visst är det så smile.gif
så du behöver inte ha extra dåligt samvete just under helgdagarna. wub.gif
Castea
Ligger mycket sanning i det, ja.

Om man håller sig till frosserier mellan just julafton och nyår tror jag inte skadan kan bli alltför stor på byxlinningen.

Det problematiska är ju när hela december månad blir en frosserimånad.

Och förresten, det allra fetaste på julbordet tycker jag inte ens är gott. Läste någonstans att ischoklad är största boven på julbordet, typ 80 % fett. Tur för mig då, för jag tycker inte ischoklad är gott ens.
*Felix matte*
Vad är väl livet värt om man inte ens under jul- nyårshelg får unna sig allt gott man längtat efter rolleyes.gif sad.gif
Är det kanske inte så att kroppen och vi mår bäst av att göra som känns rätt för just mig. wub.gif Så tror iaf jag.
annama
Säger som jag brukar, skall börja banta i morgon!Eller i detta fall efter jul. Skall göra Janson i morgon, med grädde!!! Sen det där om mellan nyår och jul.... har köpt nånting som jag borde äta i stället för en av dagens 3 måltider, men oftast så blir det lite vanlig lunch i alla fall. Min karaktär vad gäller livets goda är tyvärr inte vad den borde vara, jag äter för mycket, dricker förmodligen för mycket, röker för mycket och gillar sötsaker. Väger 30 kg mer än för 30 år sedan, men då var jag också smal som ett streck. Jag ska också göra ris a la Malta med grädde, hualigen vilken dålig människa jag är. Njuter av livet och gillar god mat. Får skaffa mig nåt med en ordentlig krage som jag kan ta tag i! Väger ca 75 kg, inte sååå mycket alltså, men kollar ibland på mina snygga skärp som jag hade till jeansen förr och dom skall jag skänka till mina svärdöttrar. Dom är som vandrande pinnar i jämförelse med mig. Det finns ju nåt som kallas trivselvikt, att jag sen inte gillar att se mig själv på foto eler film är en helt annan historia.
Betty
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (annama @ 21-12-2005, 23:42)
Säger som jag brukar, skall börja banta i morgon!Eller i detta fall efter jul. Skall göra Janson i morgon, med grädde!!! Sen det där om mellan nyår och jul.... har köpt nånting som jag borde äta i stället för en av dagens 3 måltider, men oftast så blir det lite vanlig lunch i alla fall. Min karaktär vad gäller livets goda är tyvärr inte vad den borde vara, jag äter för mycket, dricker förmodligen för mycket, röker för mycket och gillar sötsaker. Väger 30 kg mer än för 30 år sedan, men då var jag också smal som ett streck. Jag ska också göra ris a la Malta med grädde, hualigen vilken dålig människa jag är. Njuter av livet och gillar god mat. Får skaffa mig nåt med en ordentlig krage som jag kan ta tag i! Väger ca 75 kg, inte sååå mycket alltså, men kollar ibland på mina snygga skärp som jag hade till jeansen förr och dom skall jag skänka till mina svärdöttrar. Dom är som vandrande pinnar i jämförelse med mig. Det finns ju nåt som kallas trivselvikt, att jag sen inte gillar att se mig själv på foto eler film är en helt annan historia.

Håller med i allt utom rökat... Skulle du få vara med om en dag med mig så skulle du säkerligen inte tända en endaste cigg. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon