Full version: SMÅBARN!
Maistab
Varför fattar inte barn här på odla.se att det inte är ett ställe för dom? Ta bort t.ex. Ejje!

Dom har inte en aning om livet.
Reserv
CITAT (Maistab @ 21-12-2005, 19:53)
Varför fattar inte barn här på odla.se att det inte är ett ställe för dom? Ta bort t.ex. Ejje!

Du skojar va? blink.gif Alla kan väl ha ett intresse för växter, även barn och tonåringar. Och även om jag nu inte kan stödja ditt tyckande så här rakt av utan att ha sett lite mer av Ejje, så får jag väl bara önska dig hjärtligt välkommen här ändå, fast vi inte tycker lika just i den här frågan. wub.gif
Zarah P
Du förstår, förstås, att sånadär inlägg är
1. rena personangrepp (för att inte nämna rena rappakaljan)
2. rapporterbara (och ja, jag har rapporterat dig) och kan få dig spärrad från forumet av skälet som nämns ovan.
Starkt jobbat, PG!
wolkenkrabber
CITAT (Zarah P @ 21-12-2005, 20:10)
Du förstår, förstås, att sånadär inlägg är
1. rena personangrepp (för att inte nämna rena rappakaljan)
2. rapporterbara (och ja, jag har rapporterat dig) och kan få dig spärrad från forumet av skälet som nämns ovan.
Starkt jobbat, PG!

Zazu
mad.gif mad.gif
Carex
Vad jag vet har vi ingen åldersgräns på detta forum, så alla har rätt att vistas här oavsett ålder. Om vi skulle införa åldersgräns, skulle den efterlevas? Och var skulle vi sätta den? Eller skulle vi ha en testperiod på några veckor för att se hur personen i fråga sköter sig? Däremot kan man spärra användare om de inte sköter sig, vilket jag tycker är ett utmärkt sätt att hålla ordning. Jag är starkt kritisk till ditt förslag att inte låta folk under en viss ålder vistas här, detta eftersom jag själv så länge jag kan minnas har varit intresserad av allt grönt som växer, om jag skulle hittat detta forum när jag var yngre, skulle jag inte tillåtits ta del av all kunskap som finns här bara pga min ålder?
Precis som Reserv har påpekat har jag inte sett något särskilt mkt av denna person, men jag tycker att det är en bättre idé att ge folk en chans istället för att utestånga pga. ålder.
Min uppfattning om det hela smile.gif
Castea
När jag var liten var jag med i en vuxen-bokklubb med trädgårdsböcker. smile.gif
Och läste böckerna om Linnea som odlade. wub.gif Efter att ha läst de böckerna sådde jag mina första frön. Odlarintresse kan finnas i alla åldrar.
AndreasBlomquist
Det var det dummaste jag har hört. Du är precis nyreggad så antagligen är du en forumist som inte vågar stå för att du tycker som du gör utan måste gömma dig bakom en fasad.

Plocka bort dig härifrån istället inklusive ditt riktiga nick!
Reserv
CITAT (AndreasBlomquist @ 21-12-2005, 22:57)
Det var det dummaste jag har hört. Du är precis nyreggad så antagligen är du en forumist som inte vågar stå för att du tycker som du gör utan måste gömma dig bakom en fasad.

Plocka bort dig härifrån istället inklusive ditt riktiga nick!

wink.gif Hmm, börjar fundera på vem det egentligen är, alltså den riktiga forumisten som kör fegspel unsure.gif Ge dig gärna till känna så slipper vi en massa spekulationer nu när vi ska va´snälla mot varann i juletider.
silos
Hur gammal är småbarnet som du talar om?

Annars så vet jag att barn kan veta massor av livet och vara bra mycket bättre människor än många fega vuxna!
Snöflinga
En tonåring kan nog veta mer om livet än t.ex. en trettioåring som åkt på ett bananskal genom tillvaron .......... allt beroende på vad man har i "ryggsäcken" huh.gif

Kom igen Ejje, du är så välkommen med dina funderingar och åtminstone jag kommer att svara efter förstånd wub.gif
*Felix matte*
och nu sitter Maistab och skrattar åt att han/hon lyckades få till ett antal inlägg sad.gif
jo jag vet... ett till blev det. sad.gif
Snöflinga
Visst är det så, att dumma inlägg icke skall besvaras..... men läser Ejje ett sådant som detta känns det kanske inte inbjudande att fortsätta ....därför är det kanske viktigt att visa att vi inte håller med sad.gif
Gurkan

Håller med om att detta verkligen var ett lågt påhopp.

Den enda tråd som Ejje skrivit i nyligen är "Knasig Mor" och jag kan inte se att hon uttalat vare sig otrevligheter, påhopp eller gjort sig skyldig till nåt annat som kan uppfattas som stötande.

Står man inte ut med att folk har olika åsikter ska man kanske inte engagera sig i ett debattforum på Internet.

Att göra ett "anonymt" påhopp på en trevlig forumdeltagare tycker jag vittnar om att trådstartaren saknar en del vad gäller sin egen mognad.

Om det nu är så att Maistab reggat ett nytt nickname för att våga försöka starta en hatkampanj mot Ejje så tycker jag att h*n är en liten feg fis.

God Jul på er alla och hoppas att julefriden kan leta sig in i även ditt hjärta Maistab.

Ejje ! Hoppas du inte tar åt dig, dina åsikt är lika välkomna som alla andras.
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 21-12-2005, 23:33)
Visst är det så, att dumma inlägg icke skall besvaras..... men läser Ejje ett sådant som detta känns det kanske inte inbjudande att fortsätta ....därför är det kanske viktigt att visa att vi inte håller med sad.gif

Absolut...så långt tänkte inte jag... tyvärr sad.gif
LadyG

Det där är ju struntprat. Barn är betydligt mer levnadskloka är du tror, som mor och barninstruktör talar jag av erfarenhet. Jag vet vem jag skulle ta bort, om jag kunde.

Att påstå att barn inte vet något om livet är korkat. De är mycket observanta även om de kanske drar fel slutsatser ibland.

Jag håller inte med dig alls, och även om jag inte alltid hållit med Ejje verkar hon betydligt mer förnuftig och sansad än somliga.

Ejje, ta absolut inte åt dig av det där, klart du är välkommen!
forget-me-not

Det var nog det dummaste jag läst på mycket länge. blink.gif

Och feg är du också. mad.gif
Betty
Allvarligt talat, nu är väl trollet matat så det räcker. Jag tycker vi låter den här tråden dö nu. Inlägget är ju anmält så jag räknar med att Ingemar eller Göran tar bort användaren så fort nån av dem läser anmälan - förhoppningsvis redan i morron.
Hannele
Ingemar, ta bort det här trådet, detta är helt onödigt och dumt personangrepp. wacko.gif mad.gif
Reserv
Ursäkta, men tråden höll på att falla ur sidan, så var det verkligen nödvändigt att mata eventuella troll igen då? Göran har vart inne flera gånger idag utan att ha tagit bort den, tror du det hjälper bättre för att du "lyfter" tråden? huh.gif
Zarah P
Snabbt påpekande;
Användaren ifråga är borttagen och spärrad.
Att tråden alls finns kvar, är för att det finns kloka svar iden - enligt vad jag blivit informerad.
Nåväl. Det var det, det. smile.gif
zaaritha
Jag är väl idiotiskt dum--men vad har detta med "Jenny" att göra??????????????????
AndreasBlomquist
Vill helst inte skriva mer i denna tråden men Jenny = Ejje...
zaaritha
Samma person??
zaaritha
Men vad i allsin dar är det fråga om???
Om jenny o eijje är samma person----vad vill denna person, egentligen????
Betty
CITAT (zaaritha @ 23-12-2005, 00:53)

Oj så rörigt det blev nu då... Läs hela denna tråd Zaaritha så förstår du.
forget-me-not
CITAT (zaaritha @ 23-12-2005, 00:53)

Jenny har ett nick - Ejje. En och samma person. Inget konstigt med det. Vi är många som inte kallar oss för vårt riktiga namn här. Läs här.

Jenny vill inget annat än att vara här på forumet, vilket hon också självklart ska vara, men har fått elaka kommentarer om sin närvaro här av en enda person. Läs här.

Nu bör vi låta den här tråden självdö genom att inte posta i den något mer.
Azeman

ta bort surpuppar då då
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon