Full version: frysbox
nylle
Tjena har just fått hem en gammal frysbox och tänkte andvända det som kompost.Så jag undrar vad skall man göra förutom att klippa bort strömkabeln tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Hm... frysbox som kompost är nog inte så vanligt. Någon slags ventilation kan nog behövas ifall du tänkt stänga locket för syre behövs vid nedbrytningen + någon form av dränering brukar behövas.

+Plocka gärna bort de miljöfarliga detaljerna ex. freon och liknande och släng dem på rätt ställe.
pisanggoreng
Jag har läst om det någonstans, och där framställdes det som den ultimata komposten (i förhållande till pris och annat).

Ska se om jag hittar texten...
Whiskuchi
Vilken kul idé! Jag har en gammal frysbox i källaren som jag tänkte åka till tippen med, men den kanske får komma till nytta istället biggrin.gif
Alpiner i Halmstad
Jag vill nog förstärka Åsas ord lite mer. PLOCKA BORT DE MILJÖFARLIGA KOMPONENTERNA om det nu går utan att freon läcker ut.
Annars tycker jag att det bör funka om Du gör avlopp och ventilation.
M.v.h. Bernt
lilla mamma
Jag är ansvarig för ett inlägg men min box var av sorten gammal,löst och urtömt.
Om ngn mer skulle vilja prova, åk till tippen och få boxen sanerad, ev kan man köpa en tömd och utttjänt där. Borra hål i botten för dränering och kanske gör luftningshål i toppen

Jo, det funkar faktiskt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon