Full version: Odla i kruka?
Fru Frö
Hej!!!

Väntar på att IKEA ska få in "april-månads-vara" som är ett odlings skåp jag ska ha en massa gosaker i.
Undrar nu VAD jag kan stoppa in där som kommer trivas? Skåpet kommer stå så det får sol från ca 12 till 19.
Basilika? Rosmarin? Timjan? Gräslök? Kom med förslag!!!
Har små körsbärstomater "Tiny Tim", på gång och undrar om det går bra att plantera om dom i varin kruka, ca 25 cm upptill. De trivs väl bra i ett odlingsskåp, hoppas jag..... så jag får ha i alla fall dom ifred för min lilla dotter wub.gif rolleyes.gif tongue.gif wub.gif

MVH / Mej
KURT
Vet inte riktigt hur det ser ut, men många växter kan ju må bra av att få vindlä + att det blir betyligt varmare. Men under varma sommardagar så måste man kunna vädra så att det inte blir alltför varmt. Se också upp så att det inte är alltför litet, då har man inte så stor användning av det.
Ingrid på Västkusten
De där skåpen är nästan för små för att stå i sol överhuvudtaget - dessutom är det glas så de måste skuggas/kritas om man har det i söder/västerläge.

Första grejen att stoppa i borde va en skuggardin samt en automatisk luftare - fönsteröppnare. Plus en termometer - sedan vet Du vart Du står. Temperaturer över fyrtio grader mår nästan ingen växt bra av att vara i.

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon