Full version: Rottweiler
zaaritha
Såg ett program på TV , bl.a. om en hjälphund till en kvinna som har
epilepsi: kvinnan föll o slog sej medvetslös-- hunden larmade 911, genom att trycka på larmknappen m sin nos--o skälla --som tur var så
avfärdade inte personen som tog mot larmet--utan spårade "samtalet"
o skickade ambulans!!
Då hade hunden öppnat ytterdörren m hjälp av speciella uppknutna band!!!
Visst är det fantastiskt vad djur kan göra!!??
Azeman
CITAT (zaaritha @ 23-12-2005, 00:11)
epilepsi: kvinnan föll o slog sej medvetslös-- hunden larmade 911, genom att trycka på larmknappen m sin nos--o skälla --som tur var så
o skickade ambulans!!

absolut, finns ju en massa sånna djur som hjälper människan. Både fysiskt och psykiskt. Dom är mina barn. mitt liv. Kan riskera mitt eget liv för dom. För dom har hjälpt mig så mkt. Dom gjorde så att jag överlevde mitt liv. bättre kompisar kan man aldrig få. mina bästa kompisar, enda sen jag föddes. Så jodå, djur är underbara!
Zarah P
CITAT (zaaritha @ 23-12-2005, 00:11)
o skickade ambulans!!

Läckert! Det är skönt att veta att det finns människor som utbildar alla dessa fantastiska ledhundar, hjälphundar, knarkspanarhundar etc etc!
Världen blir allt lite finare tack vare dem. wub.gif
Castea
Ja, hunden är fantastisk. Finns ju som sagt epilepsi-hundar som känner av doftförändringen hos matte/husse före ett anfall.

Och jag såg en cancer-hund på tv för några år sedan. De lade en tjej på marken med flera olika plåsterlappar på kroppen. Innanför ett av plåstren hade de lagt en bit hud med malign melanom (hudcancer). Ingen i testet visste vilket plåster det rörde sig om, men hunden luktade direkt på rätt plåster.

I samma program var det en kvinna vars hund hade slickat som besatt på hennes armbåge en längre tid. Hon gick till doktorn, och det visade sig att hon hade en tumör i armbågen.
zaaritha
Det såg jag också!!
Hundar kan hjälpa oss i så oerhört många aspekter! Fantastiska djur!!
Azeman
CITAT (Castea @ 23-12-2005, 23:03)
Ja, hunden är fantastisk. Finns ju som sagt epilepsi-hundar som känner av doftförändringen hos matte/husse före ett anfall.

Och jag såg en cancer-hund på tv för några år sedan. De lade en tjej på marken med flera olika plåsterlappar på kroppen. Innanför ett av plåstren hade de lagt en bit hud med malign melanom (hudcancer). Ingen i testet visste vilket plåster det rörde sig om, men hunden luktade direkt på rätt plåster.

I samma program var det en kvinna vars hund hade slickat som besatt på hennes armbåge en längre tid. Hon gick till doktorn, och det visade sig att hon hade en tumör i armbågen.

Inte bara hundar som hittar sånt e.
zaaritha
Vilka mer, menar du??
Azeman
CITAT (zaaritha @ 24-12-2005, 00:24)
Vilka mer, menar du??

finns ju en massa olika slags djur som hjälper människan ju!!!!
zaaritha
OK--men vilka menar du???
Azeman
CITAT (zaaritha @ 24-12-2005, 01:18)
OK--men vilka menar du???

med vadå? djur som hjälper människor? Alla djur hjälper ju människan på ett eller annat sätt.
både psykiskt och fysiskt.
zaaritha
Ja--du har rätt!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon