Full version: Nya Fauna och Flora
Lars-Olof Arvids
Sällan har man blivit så glad över en tidskrift som när nya numret av Fauna och flora kom igår. Redaktören skriver i sin inledning att numret är tänkt som en positiv motbild till höstens alla larmrapporter i pressen. Det har de lyckats med! Anders Rapps bilder på vinterståndare är verkliga konstverk. Sedan läser man om storspiggens spännande familjeliv - vem sa att färgstarka småfiskar bara finns i tropikerna? Till och med en akvarist som jag måste erkänna att en spigghane i lekdräkt går utanpå det mesta. Fågelskådare kan gotta sig åt en lika fin artikel om stäpphöken, en art som jag ännu inte har på Sverigelistan. Men det största utbytet får ändå vi som gillar småkryp. Man måste inte vara Amaira för att hänföras av Krister Halls otroliga bilder! Och inte blir det sämre när man läser vidare om myrlejon, vargspindlar och ekträdlöpare. Tänk om folk ville slå ifrån sig alla fördomar om "otäcka kryp" och börja lära sig genom att läsa sådana här fina populärvetenskapliga artiklar, en helt ny värld skulle öppna sig! Om denna tidskrift fortsätter att hålla lika hög klass (vilket jag inte tvivlar på) finns bara en sak att uppmana till: prenumerera! smile.gif Eller varför inte ge någon en prenumeration i julklapp?
http://www.faunaochflora.se/

(Vi på Naturcentrum är inte inblandade i Fauna och Flora, möjligen kan någon anställd skriva en artikel någon gång.)

Olle
amaira
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-12-2005, 08:45)
Sällan har man blivit så glad över en tidskrift som när nya numret av Fauna och flora kom igår. - - -

Det är en höjdare, senaste numret!

CITAT
Men det största utbytet får ändå vi som gillar småkryp. Man måste inte vara Amaira för att hänföras av Krister Halls otroliga bilder!

Så gissa hur amaira reagerade laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Dessutom, bilden på baksidan, där står det :
"Det är nog inte många i Sverige som kan säga vad som visas på denna bild".

Jag kunde!!! *hyper-super-mallig-glad*

Fast det var förstås mest en gissning, men jag tyckte jag kände igen de små äggen. Har ju fotat egna skinnbagge/bärfis-ägg, men inte så detaljerade förstås.
Lars-Olof Arvids
Jag hörde ju ända hit hur du ylade mot fullmånen! tongue.gif
Och du skulle nog platsa i expertkommittén för att hjälpa deras professorer, museichefer och andra när de inte vet vad bilderna visar! laugh.gif

Olle
amaira
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-12-2005, 11:57)
Jag hörde ju ända hit hur du ylade mot fullmånen! tongue.gif

Ojojoj

CITAT
Och du skulle nog platsa i expertkommittén för att hjälpa deras professorer, museichefer och andra när de inte vet vad bilderna visar! laugh.gif

Nåja, nu tar vi det lungt ... laugh.gif Skulle inte tro det biggrin.gif Men tack för komplimangen wub.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon