Kathy
Den här veckan började inget vidare med vinterkräksjukan för min del.
Sängliggandes och funderandes över allt som skulle hinnas med, men som nu inte blev av - både hemma och på jobbet.

Efter någorlunda tillfrisknande så startades en julhets, för nu skulle jag jobba in det jag hade sinkats.

Men nu....så sitter jag här....det är städat och fixat, julgardinerna hänger uppe, julgranen är inflyttad från balkongen och klädd med ljus, glaskulor och silverglitter. Juldukar är strukna och röda julmattor i både badrummet och köket ligger på golven och det har även handlats julmat.

Jul, Jul, strålande Jul nu är den ä-n-t-l-i-g-e-n här. wub.gif wub.gif wub.gif

Så, alla odlaiter......från mig till er en riktigt, riktigt God Jul!
Castea
Ha en skön jul, Scrollan! wub.gif
stennie
En riktigt gud jul på dig med !!!! biggrin.gif
stina
God jul!!!!!!!!!!!
Zarah P
GOD JUL
på dig!
Snöflinga
Ja,det är förunderligt att allt ordnar sig till slut rolleyes.gif Trodde att julaftonsamkvämet skulle bli dystert..... fick äka och trösta och peppa ett gråtande tonårsbarnbarn, som kände sig vilsen i livet i går kväll.... kändes bra för oss båda efteråt .....

F.m. idag ringde nästa tonårsbarnbarn, storgrät av anledningar som jag inte vill gå in på här, men det är så sorgset att man inte kan svänga trollspöet och hjälpa, för det kan man inte sad.gif Bara säga att vi finns för dej närhelst du vill, vi älskar dej och glöm inte att du är värdefull ......

Jomen, då när vi i dag sammanstrålade, släkt och vänner hade det innan, pratats och de akutaste problem lösts......

Så det blev en väldans trevlig julafton, med mänga skratt och kramar tongue.gif Så kanske, när man förväntar sig det värsta, kan det bli det bästa wub.gif
*Felix matte*
Nyss hemkommen från julfirande hos dotter m.fam.
14 personer var vi som hade det trevligt under 8 -9 timmar.
Åt en massa god mat och tomten kom också på besök och delade ut julklappar. wub.gif
ÅsaF
Hur yttrar sig vinterkräksjukan? Är det vanlig magsjuka eller vad skiljer? Jag har inte riktigt förstått vad det är för nåt. unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (ÅsaF @ 24-12-2005, 23:11)
Hur yttrar sig vinterkräksjukan? Är det vanlig magsjuka eller vad skiljer? Jag har inte riktigt förstått vad det är för nåt. unsure.gif

Såvitt jag vet så blir man hastigt illamående, har kaskadkräkningar i flera/många timmar.
Kathy
Vinterkräksjukan
Kathy
CITAT (Felix matte @ 24-12-2005, 23:14)
Såvitt jag vet så blir man hastigt illamående, har kaskadkräkningar i flera/många timmar.

Jo...fast det stämmer inte på min variant. Jag fick extremt ont i magen och sen blev det klippkort till badrummet, efterföljt med feber.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon