Katti med torpet
Har tillslut insett att ett akvarium (ej vattenfyllt laugh.gif ) vore ett lysande ställe för groddning och sticklingsrotning.
Känner ni till några fisk-forum där man kunde annonsera efter ett trasigt akvarium? Med trasigt menar jag att det gör ju inget om det läcker, bara värme och lyse funkar...
Ett alternativ är ju att köpa ett miniväxthus med undervärme och separat belysning men tänkte att ett begagnat akvarium kanske blir billigare och enklare..?
Jonte_rm
Akvarium finns på blocket titt som tätt....

mvh // Johannes
fruberglund
Vi har ett akvarium som vi inte ska ha kvar. Om du vill ha det så är det bara att komma och hämta det. Vi bor utanför Jönköping.

Om du inte bor i närheten och det är någon annan som vill ha det så säg till...det är gratis mot avhämtning.

Akvariet är fyrkantigt och kan inte fyllas med vatten, måste i så fall silikonas om, vi har använt det till vår eldbukssalamander som försvunnit/dött och då hade vi inte så mycket vatten i.

Mått ca 60x60x50.
kristerh
Kolla med någon djuraffär, de kanske får något trasigt akvarium i retur nångång wink.gif
krister
cic
CITAT (fruberglund @ 26-12-2005, 14:01)
Vi har ett akvarium som vi inte ska ha kvar. Om du vill ha det så är det bara att komma och hämta det. Vi bor utanför Jönköping.

Om du inte bor i närheten och det är någon annan som vill ha det så säg till...det är gratis mot avhämtning.

Akvariet är fyrkantigt och kan inte fyllas med vatten, måste i så fall silikonas om, vi har använt det till vår eldbukssalamander som försvunnit/dött och då hade vi inte så mycket vatten i.

Mått ca 60x60x50.

Åååhh! Jag kan väl få det?! (om nu inte Katti vill ha det vill säga..)
fruberglund
CITAT (cic @ 26-12-2005, 19:39)
CITAT (fruberglund @ 26-12-2005, 14:01)

Mått ca 60x60x50.

Åååhh! Jag kan väl få det?! (om nu inte Katti vill ha det vill säga..)

Javisst, vi får se vad Katti säger men om hon inte vill åka så långt för att hämta det så är det paxat till dig Cic biggrin.gif

Pumpen är dock paxad redan smile.gif
cic
CITAT (fruberglund @ 26-12-2005, 20:47)
Javisst, vi får se vad Katti säger men om hon inte vill åka så långt för att hämta det så är det paxat till dig Cic biggrin.gif

Pumpen är dock paxad redan smile.gif

Då avvaktar vi Katti. smile.gif

Nån pump var jag ju ändå inte intresserad av... Tror inte att frösådderna behöver någon.. rolleyes.gif tongue.gif
Katti med torpet
Skumt, jag trode jag svarade på det här tidigare men det verkar inte så... unsure.gif
Nåväl, jag tror att Jönköping är lite för långt bort så jag tackar för erbjudandet men låter det gå vidare till andra hågade.
rolleyes.gif
cic
Du blir det jag som åker till Gränna och hämtar ett trasigt akvarium!
lilla mamma
jag har gått på pumpen laugh.gif
fruberglund
CITAT (cic @ 27-12-2005, 20:08)

Ja, hör av dig på pm så får vi bestämma nån dag!
cic
CITAT (fruberglund @ 27-12-2005, 22:04)
CITAT (cic @ 27-12-2005, 20:08)

Ja, hör av dig på pm så får vi bestämma nån dag!

Du har fått ett PM.
Tasses Trädgård
Hej! Jag kan lova att trasiga akvarier är jättebra till sådd och småplantor.
Jag hade ett 70-liters akvarium på övervåningen i torpet som sprack under novemberstormen förra året. Allt vatten rann ner i kökstaket från
1700-talet...
Det står nog massor av trasiga akvarier som folk skänker bort med glädje.
Vanlig annonsplats duger nog gott.
Klematis
Det fungerar jätte bra att odla i akvarium. Det gjorde jag i flera år. Med belysningen över.
Klematis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon