Full version: Rankspenat
elho
Hej!
Jag har länge letat efter frö eller plantor av Rankspenat, Hablitzia thamnoides. Finns ej hos Runåbergs som tidigare haft. Kan någon tipsa var jag ska söka?
Helen i Piteå Zon 5
Jag har skickat in alla mina frön till STA:S frölista, men jag kan gå ut i morgon och se ifall det finns något frö kvar i 'rankorna', misstänker att alla frön har trillat av, men kanske...... / Helen
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan ju även hända att Runåbergs har rankspenat snart, det var ju 2005 som de inte fått tag på tillräckligt mycket utsäde. Katalogen för 2006 har ju inte kommit än, och det kan ju tänkas att de nu fått tag på tillräckligt mycket utsäde för att ha den i katalogen igen.
Helen i Piteå Zon 5
Var ut på morgonen och plockade in 'skräpet' från Rankspenaten, nu har det torkat och jag har rensat klart, 3 ynka frön var allt jag hittade. Jag föreslår att du mailar BjursBerit ifall du inte får tag i frön någonstans, hon har också Rankspenat i sin trädgård. Lycka till! / Helen
BjursBerit
Jag har frön kvar av Rankspenat, Hablitzia thamnoides.Maila mig. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon