Emma_
Hejsan!

Jag köpte en frukt på Ica idag, och glömde förstås kolla vad den hette. Det var mest för skojs skull.. kul att prova något nytt, men nu kom jag på att jag kanske kan så några frön från den. Den är röd och ungefär lika stor som ett äpple, lite strimmig i färgen. Något avlång. Om jag inte minns fel finns det en frukt som heter pepino som är likartad. (Det kanske till och med är en pepino, fast röd?) Någon som förstår vad det är för frukt?

Om det går att så frön från den får någon gärna ge mig lite info smile.gif

Kram Emma
Zazu
tror inte det är pepino, den är gul med lila strimmor, låter lite som granatäpple eller mango.
har du någon bild?

mvh zazu
Emma_
det är varken granatäpple eller mango, men tack ändå

jag har en bild på datorn, men om man ska lägga in en bild här måste det ju vara en länk lr något, och eftersom jag inte vet vad den heter kan jag inte leta upp den på nätet. wink.gif

men vet du hur man gör för att lägga in en bild från sin egen dator får du gärna förklara det tongue.gif
Zazu
CITAT (Emma_ @ 26-12-2005, 21:22)
det är varken granatäpple eller mango, men tack ändå

jag har en bild på datorn, men om man ska lägga in en bild här måste det ju vara en länk lr något, och eftersom jag inte vet vad den heter kan jag inte leta upp den på nätet. wink.gif

men vet du hur man gör för att lägga in en bild från sin egen dator får du gärna förklara det tongue.gif

du kan klicka på skapa ett fotoalbum här: http://www.odla.nu/album/ och följa instruktionerna, borde funka, annars kan du maila mig bilden så kan jag lägga in den i mitt album om du går med på det?

mvh zazu
Boxer
Titta här ifall du kan finna den.
Åsa, mälardalen zon 2
Först när jag läste inlägget kom jag att tänka på den där jättesharonen jag köpte

Fast strimmig var den ju inte.
Sylvia
Här kan man klicka fram bilder på de allra flesta frukter som säljs i Sverige:
Frukt
Zazu
nu kom jag på något! det kan vara en tamarillo, jättelätt att fröså, men luktar äckel när man rör plantorna laugh.gif
Emma_
En tamarillo är det!!

Tack allihop smile.gif

Då ska jag faktiskt ta och så några frön.. alltid kul att testa.

Kram Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon