Full version: Vad r det fr frukt?
Emma_
Hejsan!

Jag kpte en frukt p Ica idag, och glmde frsts kolla vad den hette. Det var mest fr skojs skull.. kul att prova ngot nytt, men nu kom jag p att jag kanske kan s ngra frn frn den. Den r rd och ungefr lika stor som ett pple, lite strimmig i frgen. Ngot avlng. Om jag inte minns fel finns det en frukt som heter pepino som r likartad. (Det kanske till och med r en pepino, fast rd?) Ngon som frstr vad det r fr frukt?

Om det gr att s frn frn den fr ngon grna ge mig lite info smile.gif

Kram Emma
Zazu
tror inte det r pepino, den r gul med lila strimmor, lter lite som granatpple eller mango.
har du ngon bild?

mvh zazu
Emma_
det r varken granatpple eller mango, men tack nd

jag har en bild p datorn, men om man ska lgga in en bild hr mste det ju vara en lnk lr ngot, och eftersom jag inte vet vad den heter kan jag inte leta upp den p ntet. wink.gif

men vet du hur man gr fr att lgga in en bild frn sin egen dator fr du grna frklara det tongue.gif
Zazu
CITAT (Emma_ @ 26-12-2005, 21:22)
det r varken granatpple eller mango, men tack nd

jag har en bild p datorn, men om man ska lgga in en bild hr mste det ju vara en lnk lr ngot, och eftersom jag inte vet vad den heter kan jag inte leta upp den p ntet. wink.gif

men vet du hur man gr fr att lgga in en bild frn sin egen dator fr du grna frklara det tongue.gif

du kan klicka p skapa ett fotoalbum hr: http://www.odla.nu/album/ och flja instruktionerna, borde funka, annars kan du maila mig bilden s kan jag lgga in den i mitt album om du gr med p det?

mvh zazu
Boxer
Titta hr ifall du kan finna den.
sa, mlardalen zon 2
Frst nr jag lste inlgget kom jag att tnka p den dr jttesharonen jag kpte

Fast strimmig var den ju inte.
Sylvia
Hr kan man klicka fram bilder p de allra flesta frukter som sljs i Sverige:
Frukt
Zazu
nu kom jag p ngot! det kan vara en tamarillo, jtteltt att frs, men luktar ckel nr man rr plantorna laugh.gif
Emma_
En tamarillo r det!!

Tack allihop smile.gif

D ska jag faktiskt ta och s ngra frn.. alltid kul att testa.

Kram Emma
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon