Anki på Öland
28-12-2005, 12:45
Var ute i friggeboden där jag vinterförvarar mina pellisar. Det är ca 8 grader varmt och ganska mörkt. Det finns ett litet fönster så det är inte helmörkt. Där hittar jag dels P x the Boar som blommar och dels en fuchsia med 4 knoppar blad dom döda bladen! Vilken kick!!

Anki
Åsa, mälardalen zon 2
28-12-2005, 13:37
Varken fuchsior eller pelargoner går i vila när det är så varmt, det måste vara under +5 ifall de ska vara i vilande tillstånd, fast pelargoner och fuchior behöver ju inte gå i vila utan det brukar gå bra ändå.
Anki på Öland
30-12-2005, 14:41
Ja, nu var det ju inte fråga om dom vilade eller inte, utan att dom blommade som var poängen.
Men nog "vilar" mina pelargoner ute i boden, även om dom inte "sover". Kanske det är 7 eller 6 eller t.o.m. 5 grader, har inte hållig stenkoll, men det var som sagt inte poängen.
Anki
kerstin z5-6
30-12-2005, 16:41
Mina vilar inte .. verkar gå bra det med i + 15
Mina tar en tupplur. Men vissa vill inte sova utan blommar på i källaren...
Roligt att det är liv i dina växter! Kollade mitt "blomrum" i källaren idag, och kunde konstatera att samtliga pellisar hittille överlevt roligt nog. Min fina blueberry ripple var dessutom i blom! Man får verkligen vårkänslor då man ser sånt! Dessutom spirar lyckoklöver och femöringar nu - de vill bli ompysslade igen inför våren!
zaaritha
31-12-2005, 00:05
Har en del pelargonier ute i mjölkrummet, ca + 10 grader--samt endel i ett rum i huset, m ca +15grader.
Hoppas att samtliga överlever!
Fast; var ska jag ha dem--getter älskar pelargonier, tyvärr!
Anki på Öland
31-12-2005, 10:27
CITAT (zaaritha @ 31-12-2005, 00:05)
Fast; var ska jag ha dem--getter älskar pelargonier, tyvärr!
Du får göra som jag - häng upp dom på husväggarna! Det blir fint och så klarar dom sig från att bli djurmat.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.