Full version: Frökataloger
Immix
Nu börjar suget komma att planera för nästa sommars sådder. Har någon tips på frökataloger som kan beställas utan kostnad?
Åsa, mälardalen zon 2
Impecta
Runåbergs
Jelitto
Graines Baumaux (kan vara lite knepigt att fylla i rutan när man inte kan franska men jag gissade och fyllde i rutan bäst jag kunde och fick en katalog förra året)
Zazu
glöm inte thompson & morgan eller konnärssörsklubben

mvh zazu
MB1965
konässörsklubben på Botaniska trädgården i Göteborg är fin smile.gif
Immix
TACK! smile.gif
grycken
Någon som vet när Runåbergs nya katalog brukar komma? På deras hemsida finns bara katalogen för 2004-05. Jag har fått Impectas katalog och har studerat andra kataloger på nätet. Vill gärna beställa även från Runåbergs eftersom de verkar ha mindre fröportioner än Impecta m.fl. Min kolonilott är inte så stor. Det är första gången jag beställer via nätet, har köpt fröpåsar i affären tidigare.
Åsa, mälardalen zon 2
Jan-februari har jag för mig Runåbergs brukar komma, men de brukar inte ge ut en ny katalog varje år ibland får man bara ett häfte med nyheterna den gamla katalogen fortsätter gälla tills det kommer en ny. Var man inte kund förra året och inte har den katalogen så skickar de givetvis katalog + nyhetshäftet.

Tycker dock inte att Runåbergs har mindre fröportioner än impecta ofta tycker jag det är tvärtom. Många grönsaks och blomfröer kan du dock använda i mer än ett år så att fröportionerna är stora brukar inte vara någon nackdel då kan man ju odla med de fröerna i flera år.
grycken
Jag skickade efter Runåbergs katalog förra året, då hette den 2004-2005 med ett tillägg för 2005. Därför utgår jag ifån att det kommer ut en helt ny katalog för 2006.
kerstin z5-6
Alplains Stenparti och ovanliga växter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon