Hannele
Att ge nyårslöften hör till nyårsaftonen, tycker jag,
lika myckat som att skåla med något mousserande,
äta gott med vänner, smälta tenn och spå det nya året.

Nästa år lovar jag ha mera fester, skratta mer, träffa vänner mer, läsa mer, resa mer, gräva mer. smile.gif
kristerh
Sånt har jag slutat med, man glömmer iallafall löftena när "vardagen" kommer.
krister
Reserv
Här firas inget nyår, året tar slut ändå utan att jag super till (eller skålar i bubbelvin), och ett nytt år står för dörren oavsett om man vill det eller inte. Vad är det att fira? Att hela 2005 är över? Inte kommer dom vi mist tillbaks för att året är över, inte gör det mindre ont för att året är slut. Jag är så innerligt tacksam för att vi bor långt ut på landet så vi slipper det värsta ståhejet, här är det en vanlig dag som följs av ännu en vanlig dag.
Biggan_
CITAT (Reserv @ 28-12-2005, 15:07)
Här firas inget nyår, året tar slut ändå utan att jag super till (eller skålar i bubbelvin), och ett nytt år står för dörren oavsett om man vill det eller inte. Vad är det att fira? Att hela 2005 är över? Inte kommer dom vi mist tillbaks för att året är över, inte gör det mindre ont för att året är slut. Jag är så innerligt tacksam för att vi bor långt ut på landet så vi slipper det värsta ståhejet, här är det en vanlig dag som följs av ännu en vanlig dag.

Nej, inte kommer dom tillbaka och inte gör det mindre ont, men du får försöka att inte bli bitter på livet för det tror jag inte din käresta hade tyckt om wub.gif
Man behöver väl inte fira nyåret om man inte känner för det. Själv jobbar jag alla nyårsaftnar och nyårsdagar för att ungdomarna på jobbet skall få vara lediga och kunna fira. I gengäld är jag då ledig julafton och juldagen eller annandagen. När jag kommer hem på kvällen nyårsafton så har vi som tradition att äta ärtsoppa med skinkmacka på vörtbröd och dricka varm punsch till och då är vi själva min sambo och jag. Så inte behöver det vara så storstilat. Vad tycker barnen om nyårsfirande?
Kram på dej reserv och hoppas du får ett uthärdligt Nyår wub.gif
yenny
Tja...jag har inte bestämt mej... det brukar alltid sluta med att man inte håller de i alla fall... och senaste tiden har jag varit så stressad så jag behöver nog inte nått mer att hålla.... fast å andra sidan kanske man skulle ge löfte om att varva ner...

Fira nyår brukar jag alltid komma på att man kanske skulle göra sådär nån dag före... så det blir nog som vanligt. lite extra gott till middag hemma bara o mys i soffan smile.gif
Snöflinga
Avlägger alltid nyårslöften som jag inte kan hålla ........ I tre år höll jag ett och det var att aldrig åka till Kumla tongue.gif Men så bar det sig inte bättre att jag deltog i en bridgeturnering, där vi bl.a. skulle spela ....ja, just det i Kumla wub.gif
silos
Jag firar ALLA dagar men inte med bubbelvin utan genom tacksamhet för att jag får finnas till wub.gif
ninnisky
CITAT (kristerh @ 28-12-2005, 15:01)
krister

visst är det sååå biggrin.gif biggrin.gif
*vet ej*
Jag skall studera biblen
Reserv
CITAT (vet ej @ 28-12-2005, 18:19)
Jag skall studera biblen

Är det ditt nyårslöfte? Eller ska du göra det istället för att fira?
stennie
CITAT (ninnisky @ 28-12-2005, 18:15)
CITAT (kristerh @ 28-12-2005, 15:01)
krister

visst är det sååå biggrin.gif biggrin.gif

Japp!! smile.gif
lilla mamma
Inte en chans. Icke bita naglar, ha!!!!
i fem, sekunder
Castea
Saknar röstningsalternativet: "Jag avlägger nyårslöften och håller dem!" smile.gif

Förvisso tycker jag att man kan bestämma sig för att "börja ett nytt liv" vilken dag som helst på året, men nyåret är ändå en tidpunkt då jag samlar tankarna, tänker på året som varit och vad som kan förbättras.

Har några nyårslöften på gång...

Höll ett nyårslöfte helt för ett par år sedan, och gick ner en väldans massa i vikt! smile.gif
Anki på Öland
Firar inte nyår och har aldrig gett några nyårslöften.
Anki
ingrid fuxwall
CITAT (silos @ 28-12-2005, 17:28)
Jag firar ALLA dagar men inte med bubbelvin utan genom tacksamhet för att jag får finnas till wub.gif

En bra inställning
Fialotta
Jag lovar att inte ge några löften jag inte kan hålla rolleyes.gif
Gillan
Jajja mensan! Jag lovar Högtidligt varje Nyårsafton att
jag inte ska lova nåt som jag ändå inte kan hålla tongue.gif

Löften är alldeles för värdefulla för att jag ska ge dem chansen
att missbrukas wub.gif

/Gillan
Klematis
Firar gärna nyår med vänner och god mat, men ger inte längre några nyårslöften.

Reserv, förstår att du går igenom något svårt. Försök att tänka på alla glada och trevliga stunder ni hade och dela minnena med era/dina barn. Allt måste få ha sin tid.

Klematis
Hannele
Det gick bra med förra årets löfte... sleep.gif sleep.gif
Hannele
Det gick bra med förra årets löfte... sleep.gif sleep.gif
Magdis
Jag brukar inte ha några löften speciellt vid nyårsafton utan jag avlägger löften till mig själv när jag kommer på dem, när som helst under året. När jag bestämmer mig för en sak så brukar jag se till att hålla det.
LadyG
Jag saknar alternativet "Jag avlägger nyårslöften som jag håller" smile.gif

Fast löften till sig själv ger jag när jag kommer på dem. Slutade röka en sommar, började träna en vår och så vidare. Man behöver inte nyårsafton för att lova sig själv något positivt.

Det är viktigt att inte ge löften man inte kan hålla. Löften ska man vara rädd om.
anna_rispan
är också lite inne på att ge mig själv löften när jag kommer på dem. i nästa år ska jag nog framför allt öva på att vara mer modig och ha en lite mer avslappnad attityd till saker. inte trassla in mig i tankar för mycket.

gott nytt år!!!
Reserv
Okay, jag avlägger löfte varje år jag också. Jag lovar att försöka sluta röka, men inte faen klarar jag det heller, men jag försökte så det blev juh ett löfte som hölls på sätt och vis wink.gif
Magdis
Ett löfte som det inte är några problem att hålla är att jag ska skaffa mig ännu fler växter nästa år!
Klematis
Man borde ju ge ett nyårslöfte till sig själv igentligen. Att leva mer för dagen och ta det lugnare!
Klematis
yenny
CITAT (Klematis @ 30-12-2005, 18:18)
Man borde ju ge ett nyårslöfte till sig själv igentligen. Att leva mer för dagen och ta det lugnare!
Klematis

Det var ett väldig bra tipps... ska jag lova något så är det nog just det!
renate
Inga löften här,jag fira nyår med två av mina barnbarn,det ha vi som tradition så länge de vill komma. Vi äter gott och dricka sider. laugh.gif laugh.gif tongue.gif tongue.gif
amaira
*Hihi* Varför finns inte alternativet "Ger och håller nyårslöften" med?

Tänkte, att du inte ens kom på att tänka tanken att det kan finnas såna alternativ. *fnissar lite*

Men din bild på chipspåsarna visar ju att det kan du visst det. Men varför kom det då inte med?
Då kan jag ju inte rösta ohmy.gif

Joodå, jag avger nyårslöften. Och jag är bra på att hålla dem.
Att jag är rökfri sedan sådär femton år eller mera, är ett av mina avlägsna nyårslöften. wub.gif

Just "nyår" är för mig ett så bra tillfälle, att både summera, göra avslut, och göra nytt avstamp.

De senaste nyårslöftet var för två år sedan. Det fick gälla även sista året, för löftet var bra, och jag behövde träna mera på det.

I år är jag redo för ett nytt "nyårslöfte" och jag ser fram emot det!!
Det blir inte så lätt alla gånger, men jag har föreberett mig mentalt en längre tid - nu är jag redo.

Älskar att gå vidare in i ett nytt år!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon