Full version: Ledsamt mail
Kathy
Vår lille Elliot dock ju i FIP i början av augusti iår.

Ikväll fick jag ett mail ifrån den ägare som köpt syrran till Elliot. Det hade tagits en del prover på hennes katt och det visade sig att kissen hade höga titrar. Det betyder att hennes katt är bärare av coronaviruset men är inte sjuk, och att sjukdomen kan bryta ut när som helst....eller så händer inget alls.

Jag tycker det här är hemskt...jag vet ju precis hur hon känner sig.
sad.gif sad.gif Det är som att sitta på en tickande bomb.
*Felix matte*
Håller tummar för att bomben aldrig ska brisera wub.gif
Kathy
Ja...vem gör inte det. wub.gif

Vad som mer är trist, är att hon har flera katter och troligtvis är alla smittade.
Hon har nyligen skaffat ett stamnamn för att börja med avel, men det kommer heller inte på tal eftersom man inte ska avla på smittbärande djur.
Reserv
Fy fasen! Hur blir det med försäkringar såna gånger? Jag menar när man inte kan använda katterna i avel, många köper juh djuren just för såna syften, eller för utställning som kräver friskintyg. Att sanera hemmet efteråt för att va´på den säkra sidan om att ingen smitta kvarstår nånstans är ett rätt digert arbete det också. Önskar dom kunde hitta nåt botemedel för den sjukdomen, den är hemsk, jag vet av egna erfarenheter sad.gif Hälsa med en stärkande tröstande kram till elliots systers ägare.
stina
CITAT (Scrollan @ 28-12-2005, 23:56)
Vår lille Elliot dock ju i FIP i början av augusti iår.

Ikväll fick jag ett mail ifrån den ägare som köpt syrran till Elliot. Det hade tagits en del prover på hennes katt och det visade sig att kissen hade höga titrar. Det betyder att hennes katt är bärare av coronaviruset men är inte sjuk, och att sjukdomen kan bryta ut när som helst....eller så händer inget alls.

Jag tycker det här är hemskt...jag vet ju precis hur hon känner sig.
sad.gif sad.gif Det är som att sitta på en tickande bomb.

Usch vad tråkigt!!! sad.gif Förstår att det är något allvarligt, men jag måste erkänna att jag inte vet vad det är för sjukdom. Kan inte någon berätta???

/Stina
Kattgräs
Här länk verkar det finnas massor av relevant information.
yenny
usch så tråkigt!

Hoppas de slipper bli sjuka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon