Åsa, mälardalen zon 2
Såg att Lidl säljer sina klappboxar med handtag denna vecka för 24.90kr. De är utmärkta svampkorgar och de går att fälla ihop så de blir helt platta, vilket tar lite plats under den del av året man inte plockar svamp.

Biggan_
Den kan ju vara bra till annat också i väntan på svampsäsongen som ter sej väldigt avlägsen smile.gif T.ex kan man ordna sina fröpåsar i den smile.gif
solkatten
Jag har sett att folk har sådan med sig på auktion så att de kan packa ner ömtåliga saker de köpt.
andersen
En vanlig flätad svampkorg är mycket vackrare och bättre, och så slipper folk stödja taskiga arbetsgivare.
amaira
Wow Åsa, vilken härlig skörd! wub.gif
(Och tack för tipset.)
andersen
Ja det glömde jag..häftig och vacker skörd.
mamamaggan
Synd att inte svamparna följde med! rolleyes.gif

Din skörd ser ut som om du varit på mina svampställen. Stolt fjällskivling är mums.

Tack för tipset. Kan vara bra att ha med sig ibland.
Reserv
CITAT (andersen @ 29-12-2005, 18:41)
En vanlig flätad svampkorg är mycket vackrare och bättre,

Men dom är inte hopfällbara, försöker man så är det bara småsmulor kvar av dom, hopfällbart i plast verkar himla käckt. Hygieniskt eftersom man lätt spolar av skiten, vacker............kan man juh ha olika åsikter om, då är nog en flätad korg vackrare. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon