silos
Och den låter nästan som sådana som jag sett på Marknaden varje höst här i Strängnäs så jag kommer att fortsätta att tillverka dessa "Rainsticks" biggrin.gif
Margaretha
Ursäkta en okunnig, men vad är det? unsure.gif
yenny
hmmm. jag är inge bra på att förklara.. men här finns massor att lära sej:
rainstick
*Felix matte*
Letade precis och hittade bl.a denna bild...känns som Solis alster
Lady Hamilton
Vad har man dem till????
Vill man påkalla regn eller! wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 29-12-2005, 21:44)
Vad har man dem till????
Vill man påkalla regn eller! wacko.gif

Är nog bara konst helt enkelt smile.gif
Lady Hamilton
Aha unsure.gif smile.gif (undrar om hon får användning av allt tyg som jag skickat? Det blev lite mycket........)
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 29-12-2005, 22:00)
Aha unsure.gif smile.gif (undrar om hon får användning av allt tyg som jag skickat? Det blev lite mycket........)

Inte alls mycket hade jag att packa i påse.... lite garn och tygrester bara rolleyes.gif
Tror nog att Solis hittar användning för allt hon får wub.gif
yenny
jag tror Obs tror!! att rainsticks är nån slags instrument... fast jag minns inte varifrån... om det var indianer som använde de kanske... hmmm det går inge bra att hitta info idag.

själv har jag skickat garn idag till solis... inte några mängder, men de kommer säkert till mer nytta än hemma i lådan hos mej smile.gif
Margaretha
Tack, nu vet jag lite mer. Så vackra de är! wub.gif
silos
Kära vänner;jag kommer abselut har andvändnig för allt som jag får ifrån er wub.gif

På alla marknader här i Strängnäs har jag blivit så faschinerad av dessa Rainsticks så jag har alltid velat göra sådana så det är verkligen roligt att jag nu är igång smile.gif

4 stycken tuber är klara med det yttre och en är klar med innehållet och alla kommer nog blir olika och jag har fått användning för mina virkade plastremsorna biggrin.gif

Bilder kommer jag att visa senare.
Reserv
Som det ser ut på bilderna så är juh inte pärlor och paljetter helt fel det heller, sånt finns här nånstans, lillan vet säkert.
ah56
Har packat en påse som jag tänkte skicka idag. När jag nu vet hur de används kanske jag skall leta lite till. Paketet vägde strax över 500g så det kosta samma att skicka upp till ett kilo. Jag har lite olika silkesfransbitar liggande samt lite paljetter och band. Kan nog knôka i lite till.
Detta var riktigt roligt.
Annika
silos
Guuuud så spännande det här är smile.gif Och redan idag kom det ett paket ifrån Yenny och jag håller redan på att virka med de garnen;tack Yenny och även tack till er alla på förhand wub.gif wub.gif wub.gif

Bland det roligaste jag vet är att få ta emot era paket wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon