Full version: Ont i halsen
*Felix matte*
Feber, huvudvärk och ont i alla muskler och leder... så är min dag idag... Medicinerar och hoppas slippa sjukhusvistelse.. Ett nyår på "lassa" räcker mer än väl.
Håll tummrna wub.gif
Lady Hamilton
sad.gif Usch då, det var tråkigt att höra
Håller mina tummar för dig smile.gif Så att du blir frisk fort
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 29-12-2005, 22:24)
sad.gif Usch då, det var tråkigt att höra
Håller mina tummar för dig smile.gif Så att du blir frisk fort

Tackar så mycket wub.gif ... hoppas ju bara att jag klarar detta utan att hamna i syrgasberoende. smile.gif
ingrid fuxwall
Det låter ju hemskt!
Varför skulle du hamna i syrgastält?

Krya på dig!

ingrid
*Felix matte*
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-12-2005, 22:29)
Det låter ju hemskt!
Varför skulle du hamna i syrgastält?

Krya på dig!

ingrid

Inte i syrgastält men bunden vid 15 meter syrgasslang... jag har avancerad KOL.. bara femtedel kvar av lungkapacitet. Därför är alla "virusattacker" ganska så farliga för mig.
bikiv
Har du prövat Esberitox? Finns på Apotek och Hälsokost. Ett undermedel tycker jag... Visserligen verkar det bäst i förebyggande syfte, men med erfarenhet vet jag att det verkar även när en infektion brutit ut.
Håller verkligen tummarna för att det går bra!
Magdis
Jag håller också tummarna för dig. Det vore ju verkligen inget skoj att tillbringa nyår på lasarettet! sad.gif
*Skickar över ett gäng av mina hyperaktiva vita blodkroppar* smile.gif
Snöflinga
Men lilla "matten" så lessen för din skull och du ska veta att jag håller verkligen alla tummar och tår för att du ska slippa sjukhuset unsure.gif och att du skall krya på dej igen............ Kram....
ingrid fuxwall
Håller tummarna!

ingrid
yenny
Här är en till som håller tummarna... hoppas otygen försvinner fort ur kroppen så du får fira nyår wub.gif
*Felix matte*
CITAT (bikiv @ 29-12-2005, 22:40)
Har du prövat Esberitox? Finns på Apotek och Hälsokost. Ett undermedel tycker jag... Visserligen verkar det bäst i förebyggande syfte, men med erfarenhet vet jag att det verkar även när en infektion brutit ut.

Visst, men hjälper inte mig... tyvärr. sad.gif
Kathy
Åh, Felix Matte! sad.gif

Kurera dig ordentligt och se till att du blir frisk wub.gif så att det inte blir syrgas.
Jag vet precis hur det kan vara och det är fruktansvärt... sad.gif sad.gif
*Felix matte*
Jättemånga Tack och Kramar till er alla. wub.gif
Eva i Skåne
Krya på dig snabbt Agneta wub.gif

Syrgasen hoppas jag är låååångt borta ännu.

Kram wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 29-12-2005, 22:45)
Åh, Felix Matte! sad.gif

Kurera dig ordentligt och se till att du blir frisk wub.gif så att det inte blir syrgas.
Jag vet precis hur det kan vara och det är fruktansvärt... sad.gif sad.gif

wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 29-12-2005, 22:46)
Krya på dig snabbt Agneta wub.gif

Syrgasen hoppas jag är låååångt borta ännu.

Kram wub.gif

wub.gif
Reserv
Men Agneta, om det är nån som inte bör bli sjuk så är det väl du sad.gif Hoppas verkligen att det är nåt mycket snabbt övergående, håller tummarna här med och skickar med en tröstande krya-på-dig kram wub.gif
bikiv
CITAT (Felix matte @ 29-12-2005, 22:42)
CITAT (bikiv @ 29-12-2005, 22:40)

Visst, men hjälper inte mig... tyvärr. sad.gif

Tråkigt! Då hoppas jag att att alla positiva tankar om dig här ifrån odla ska få dig att slippa fira nyår på sjukhus! wub.gif
Margaretha
Trodde igår att jag skulle gå samma öde till mötes eftersom jag efter att ha blivit förkyld på julafton plötsligt fick en febertopp - och det får jag inte ha. Men det vände snabbt igen, så jag vågar hoppas på gäster på nyårsafton i alla fall.

Hoppas att du också kryar på dig snabbt igen så att du får fira nyår hemma i år! wub.gif
Reserv
CITAT (Margaretha @ 29-12-2005, 23:01)
Trodde igår att jag skulle gå samma öde till mötes eftersom jag efter att ha blivit förkyld på julafton plötsligt fick en febertopp - och det får jag inte ha.

Har du också nån elak sjukdom i bakgrunden? Eller är det det att du inte har tid att va´sjuk? huh.gif
mamamaggan
Håller också alla tummar och tår!

Kan inte till fullo förstå hur du har det men skickar kramar som jag hoppas värmer.

wub.gif
Margaretha
Nej, jag har också en sjukdom. Med immunbrist som följd. Fast det gick bra den här gången!
Den tiden är förbi när jag inte hade tid att vara sjuk! Nu har jag inget val!
Reserv
Margaretha, vill du ha en håll-dig-frisk kram? jag har såna också wub.gif
Margaretha
Ja,tack! Jag är så tacksam för alla som stöttar på olika sätt. Det är ovärderligt!
Castea
Anki på Öland
Ta till alla huskurer du kan komma på för att bli av med förkylningen fort!!
Anki
silos
Här kommer kryapådigkramar till ALLA som är sjuka wub.gif wub.gif wub.gif
Zarah P
Huvaligen - krya på dig!!
Betty
Ja krya på er alla sjuklingar! Hoppas du slipper fira nyår på sjukhus Agneta, det är ingen hit - jag har provat (lungkollaps för ett antal år sen) Håller båda tummarna att du frisknar till snabbt.
netaave
Håller tummar och tår för er båda två!
forget-me-not
CITAT (Felix matte @ 29-12-2005, 22:32)
jag har avancerad KOL.. bara femtedel kvar av lungkapacitet. Därför är alla "virusattacker" ganska så farliga för mig.

Åh vad ledsamt att höra. Hoppas att du snabbt kryar på dig igen.
Eva St
Många stora KRYA PÅ ER KRAMAR från mig med. Hoppas alla bacelusker flyger långt bort ifrån er när de hör hur illa vi tycker om dem
KRAM Eva St
stina
Massor av kryapåerkramar från mej också!!!!

wub.gif wub.gif wub.gif
Margaretha
Hur mår du idag Felix matte? Hoppas att det går åt rätt håll!

Är det inte möjligt för dig att få ha syrgas hemma? Hade en släkting som hade emfysem som hade det så.
Lady Hamilton
Ja kan du inte få ha en koncentrator? som du kan använda när du behöver wub.gif Då slipper du ju alla tunga syrgastuber o som ädå måste bytas när de är slut
Biggan_
Krya på dej Agneta, och alla ni andra som också är sjuka. KOL måste vara en hemsk sjukdom att leva med. Hoppas att man slipper undan! Jag har ju rökt i många herrans år men slutade för ett år och två månader sedan, men det är ju en sjukdom som visar sig så småningom sad.gif
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 29-12-2005, 22:21)
Feber, huvudvärk och ont i alla muskler och leder... så är min dag idag... Medicinerar och hoppas slippa sjukhusvistelse.. Ett nyår på "lassa" räcker mer än väl.
Håll tummrna wub.gif

Hoppas verkligen du slipper tillbringa nyår på sjukhus....tänker på dig och skickar över en massa krya på dig kramar wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Tack allihopa för hållna tummar och omtanke wub.gif
Nej jag behöver inte syrgas om förkylningen inte går över i lunginflammation...
klarar mig med mediciner jag tar dagligen och jag har antibiotika hemma utifall febern stiger hastigt.
Är ganska nyvaken efter ett par timmars sömn på soffan... konstigt men man sover bättre där än i sängen... kanske teveljudet som är så sövande tongue.gif smile.gif
Margaretha
Så trevligt att se att du är på benen i alla fall! Och GOTT SLUT på det gamla året!(Inte på sjukhuset!) wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Margaretha @ 30-12-2005, 13:34)
Så trevligt att se att du är på benen i alla fall! Och GOTT SLUT på det gamla året!(Inte på sjukhuset!) wub.gif

Tack!
Gott slut på det gamla till dig också. wub.gif
kryddan
CITAT (Felix matte @ 30-12-2005, 13:30)
Är ganska nyvaken efter ett par timmars sömn på soffan... konstigt men man sover bättre där än i sängen... kanske teveljudet som är så sövande tongue.gif smile.gif

Jag förstår dig precis - jag låg i soffan och halvsov till gamla "vänner" avsnitt när jag var som febrigast. Man tröttnar ju på sängen om ma ligger där hela tiden och det är lite hemtrevligt med prat i bakgrunden rolleyes.gif

Krya på dig nu!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon