Sylvia
I småfågel-inlägget säger du att du ska lägga granris på julrosorna..? Men har dom inte redan knoppar på gång som då inte kommer att blomma till jul, för täckningen försenar ju blomningen? Mina julrosor har långt gångna knoppar och jag hoppas att de blommar runt julen/nyåret. Så jag skall bara lägga lite torra löv över "fötterna" som extra värme och en snygg silvergrankvist som håller kvar löven och passar bra till blommorna.
Ylva
Hej Sylvia!

nu var det ett tag sen jag var ute på nätet igen så därav dröjsmålet!
jag brukar lägga granris på julrosorna efter ett tips jag fick en gång, det var nämligen så att mina julrosor vägrade blomma, åren gick och inga blommor, sen började jag med granris och vips första vintern kom det blommor men inte till jul, mina blommar i februari men jag bor i zon ll-lll, det är kanske tidigare blomning i zonl!!!! Vet ej om det beror enbart på granriset men tron kan ju förflytta berg!!!!! fram i slutet på januari går jag och gluttar under allting för att se om det är nåt underverk på gång!!!

tjing,tjing
/ylva

biggrin.gif
Sylvia
Aha! Då får du hoppas att granriset gör underverk i år också!! Mina är knoppiga nu men vill inte öppna sig... sad.gif
Sigge i D-mitt
Kan det hjälpa med vatten och täckning av jorden runt plantan? Ska prova.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon