|
labarradepan
30-12-2005, 09:35
vodafone , vad har ni för erfarenhet av det?
Min erfarenhet är att Telia är bäst när det gäller mobiltäckning och -service.
birgitek
30-12-2005, 09:53
Jag har Vodafone och det är klart bättre än min mans Teliaabonnemang när det gäller täckning/mottagning vid vår stuga i Smålands urskogar, men det kan ju vara olika på andra håll. Birgit Ek
Jag har Vodafone och är nöjd. Surfar också med Vodafone 3G och det funkar jättebra för mej. Fast jag bor ju i storstan så det beror väl på var man bor...
/Stina
Och jag använder också internet via mobiltelefonen och tankar hem e-mail, läser e-mail, skickar e-mail etc. etc. och det funkar alldeles utmärkt så då kan vi nog konstatera att det inte spelar någon roll vilken av leverantörerna man har.
(Fast ibland har jag faktiskt märkt att när andra saknar täckning och inte jag så har det visat sig att de har Vodafone och jag Telia.)
Nicolina
30-12-2005, 10:42
Vet inte hur det är med täckningen , hitills har jag inte haft nåt problem med den. Problemet som irriterar mej nåt fruktansvärt är att räkningarna aldrig stämmer får ringa/maila varje månad. Jag längtar tills jag kan låsa upp den , tyvärr 8 mån kvar Nicolina
kristerh
30-12-2005, 11:23
Jag är oxså nöjd med vodafone. krister
ninnisky
30-12-2005, 11:45
har haft vodafone i många åt utan några som helst problem
Hade Vodafone förut, det funka skitbra. Jag hade telefonen liggandes på fönsterbrädan i köket, det funka såpass bra att det t.o.m. ringde i den.......men se där tog det stopp på det som skulle kunna anses som bra . Svarade man så fanns det ingen som helst mottagning kvar, det va´bara till att byta tillbaks till Telia, som funkar alldeles utmärkt.
Zarah P
30-12-2005, 22:49
CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 22:48) Hade Vodafone förut, det funka skitbra. Jag hade telefonen liggandes på fönsterbrädan i köket, det funka såpass bra att det t.o.m. ringde i den.......men se där tog det stopp på det som skulle kunna anses som bra . Svarade man så fanns det ingen som helst mottagning kvar, det va´bara till att byta tillbaks till Telia, som funkar alldeles utmärkt. Du är ju för kul!!
CITAT (Zarah P @ 30-12-2005, 22:49) CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 22:48) Hade Vodafone förut, det funka skitbra. Jag hade telefonen liggandes på fönsterbrädan i köket, det funka såpass bra att det t.o.m. ringde i den.......men se där tog det stopp på det som skulle kunna anses som bra . Svarade man så fanns det ingen som helst mottagning kvar, det va´bara till att byta tillbaks till Telia, som funkar alldeles utmärkt. Du är ju för kul!! Det va´juh inte fullt lika kul när man hade jour på jobbet........  ja jädrans i det, fasen man kanske skulle behållt Vodafone ändå
Zarah P
30-12-2005, 22:52
CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 22:51) CITAT (Zarah P @ 30-12-2005, 22:49) CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 22:48) Hade Vodafone förut, det funka skitbra. Jag hade telefonen liggandes på fönsterbrädan i köket, det funka såpass bra att det t.o.m. ringde i den.......men se där tog det stopp på det som skulle kunna anses som bra . Svarade man så fanns det ingen som helst mottagning kvar, det va´bara till att byta tillbaks till Telia, som funkar alldeles utmärkt. Du är ju för kul!! Det va´juh inte fullt lika kul när man hade jour på jobbet........  ja jädrans i det, fasen man kanske skulle behållt Vodafone ändå  Knasbubbla!!  Nä - det är klart - i verkligheten är det inte lika roligt... Men när du skriver såddär, så kan jag liksom se hur du står ihopkrupen framför fönsterbrädan och försöker prata i mobil... *fniss*
CITAT (Zarah P @ 30-12-2005, 22:52) Nä - det är klart - i verkligheten är det inte lika roligt... Men när du skriver såddär, så kan jag liksom se hur du står ihopkrupen framför fönsterbrädan och försöker prata i mobil... *fniss* Fasen va´du utanför??  Det såg säkert helskumt ut, man va´som fastklistrad i rutan för att få en endaste liten pinne på täckningen, men oftast så satt man där mot rutan och svor ve och förbannelse över obygden man placerat sig i.  Om man säger som så, att jag skulle inte vilja ha Vodafone och få soppatorsk på en mörk skogsväg 10 mil från närmsta bebyggelse
Det är nog tyvärr så att man inte kan säga att "det och det abonnemanget har bästa täckningen". Det är otroligt lokalt. Man behöver nästan prova där man brukar uppehålla sig för att vara säker. I min mans affär (en halv trappa ner mitt i stan) fungerar inte Telia, men däremot Vodafone. Ej heller Comviq fungerar tillfredsställande. Det beror på var masterna sitter. Så mitt råd är alltså: Låna en telefon med det abonnemang du funderar på att skaffa och testa!!!!
/Stina
Zarah P
31-12-2005, 09:22
CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 22:56) CITAT (Zarah P @ 30-12-2005, 22:52)
Nä - det är klart - i verkligheten är det inte lika roligt... Men när du skriver såddär, så kan jag liksom se hur du står ihopkrupen framför fönsterbrädan och försöker prata i mobil... *fniss*
Fasen va´du utanför??  Det såg säkert helskumt ut, man va´som fastklistrad i rutan för att få en endaste liten pinne på täckningen, men oftast så satt man där mot rutan och svor ve och förbannelse över obygden man placerat sig i.  Om man säger som så, att jag skulle inte vilja ha Vodafone och få soppatorsk på en mörk skogsväg 10 mil från närmsta bebyggelse  Nä?... Såg du mig?! Jag som gömde mig så noooga...  Nä - jag hade samma problem med Europolitan när jag hade min första mobil (och det är väl de som är Vodafone nu, tror jag?)... Så fort jag var hos mina föräldrar var det mer eller mindre omöjligt att prata i mobil, om någon ringde. SMS kunde jag skicka på några ställen, men skulle jag prata, så fanns det TVÅ ställen i hela trädgården - det ena var I en buske i en rabatt (fråga mig inte hur jag kom på det...) och det andra var om man stod liksom böjd ut mot gatan, i hörnet av trädgården... Jag måtte sett helgalen ut!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|