Full version: Narnia
forget-me-not
Någon som sett filmen Narnia på bio?

I så fall, vad tyckte ni om den? Är den sevärd för en vuxen?
zaaritha
Jag har inte sett den-men; vill gärna!
Men några kompisar har sett den o de tyckte det var en fantastisk film..
forget-me-not
Det låter ju jättebra! smile.gif Funderar på att gå och se den faktiskt. Går inte så ofta på bio men den här filmen fångade mitt intresse.
yenny
jag har sett den.

Visst kan man se den som vuxen.
Det är ingen film som man säger du måste se den om,
men helt okej.
Lite kul var det att se den då man läst böckerna som liten smile.gif
Klematis
Jag brukar ofta gå med mina barn på bio. Tycker ofta de är bra och roliga även för mig. Senast var vi på Potter.
Klematis
Magdis
Vi var och såg den på annandagen. Jag tycker den var bra, den var väldigt fint gjord och den gick inte ifrån originalet så som det ofta gör med filmer utan den höll sig efter boken. Helt klart sevärd tycker jag!
Saiai
Jag såg den med min syster och min minsta flicka. En fin film, inte så hemsk, roliga effekter (hur tusan gjorde dom för att transplantera en människokropp på en häst...? Och killen med get-underkropp...?!) Skickligt gjord! Har ju sett en tidigare tv-serie, det var samma handling ungefär, den på tv:n var oxå bra.
Men dom hade verkligen lyckats få ungarna att se sådär smittsamt ledsna ut så man fick tårar i ögonen..........
forget-me-not
Men jag har ju glömt att berätta... wacko.gif

Jag gick och såg filmen sedan och den var jättebra. Flickan som spelade yngsta barnet (Lucy om inte minnet sviker mig) var helt underbar och så bra så jag var helt tagen. wub.gif

Jag kan verkligen rekommendera den!
ejjan
Var, liksom "forget-me-not", helt tagen av den minsta flickan. Wow vilken skådespelare!
Trodde att flmen skulle vara väldigt barnaktig, men det var den inte. Sorglig och lite våld ibland (inget blod dock...). Massor av häftiga effekter. Gillade dock inte detaljen med att jultomten kom farande... (ni som inte sett filmen behöver inte kolla, inget avgörande dock).

Jag rekommenderar den. Skulle troligtvis låta barnen vara 11 innan de ser den (åldersgränsen är satt till 11 eller 7 med målsman).
Magdis
Jag tyckte att faunen Tumnus var väldigt charmig och gullig wub.gif
Ewa L
CITAT (ejjan @ 09-01-2006, 16:12)
Jag rekommenderar den. Skulle troligtvis låta barnen vara 11 innan de ser den (åldersgränsen är satt till 11 eller 7 med målsman).

Då fattar jag ännu mindre... unsure.gif huh.gif

Min dotter med sambo var och såg filmen i mellandagarna. De fick den näst intill förstörd av två mammor med ~5 åringar!
För det första var uppenbarligen filmen inte dubbad, så mammorna satt och läste högt. mad.gif
Barnen tappade väldigt snabbt intresset och satt och jämförde sitt godis och fäktade med sina klubbor!! mad.gif

Det var tur för dem att min dotter är "snällare" än jag, jag hade nog sett till att de fått lämna biografen med hänsyn till att de inte uppfyllde åldersgränsen.
Lady Hamilton
Jag har oxå sett filmen, och det var defenitivt ingenting att visa för barn som ej kan läsa eller för den delen "förstå" allting som utspelades på filmen. mad.gif
yenny
Apropå småbarn på film... jag såg harry potter helgen som var... framför mej satt en liten tjej på ca 5 (max 5, kunde ha varit 4 också)
Hon satt visserligen snällt där och tittade på... men det jag funderar över var dels att filmen var faktiskt rätt läskig mellan varven (åldersgräns fr 11)
Och dessutom på engelska, hon kan inte ha fattat ett jota.
Varför tar man med sej ett så litet barn på en sån film?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon