Full version: Gott Nytt År...
amaira
Japp! Gott Nytt År fick jag lust att önska er alla - och mig själv - med denna gamla bild som jag just funnit bland mina gömmor, på mig själv som sjuttonåring (eller nått), tillsammans med min goa häst.

Hon var ett gotlandsruss, hon blev trettiofem år gammal, vi var jämngamla när vi vid fem års ålder "fick varandra".

Hon var min "tredje förälder". wub.gif wub.gif wub.gif

Världens i särklass mest underbara och bästa häst!!!
amaira
Bara för "det", fick jag lust att lägga in ännu ett par foton, från mitt eget "minnenas television" wub.gif

Någon annan, någon mer, som har gamla bilder att bidra med, i en egen "minnenas televisions-tråd"?

Så här inför ännu ett nytt år i Världen och Livet?
råse-marie
Gott Nytt År själv wub.gif
Tyvärr ingen bild just förtillfället .. sad.gif

men varför tänker jag bara på Astrid Lindgren när jag ser DINA bilder smile.gif wub.gif

Fina bilder och det ser verkligen idylliskt ut wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Zarah P
Åh, vad fina ni är!
Gott Nytt År på dig med!! smile.gif
Anki på Öland
Tyvärr, inte ett enda gammalt kort finns kvar hos mig. När min mamma, som hade alla våra gamla fotoalbum, dog, åkte kassen med alla värdesaker och minnessaker i kontainern p.g.a. en amitiös kompis som ville hjälpa till att bära saker till soprummet........
Mycket tråkigt sad.gif
Anki
anna_rispan
ja gott nytt år på er. fina bilder! så levande.

mm, kassar är farliga, mycket som kan försvinna i sådana
Saturnus
Godt Nyttår.
cic
Jag har massor med gamla foton.. Men inte "digitala". Hur har du gjort? Fotat av dom och lagt in?
kristerh
CITAT (råse-marie @ 31-12-2005, 08:22)
men varför tänker jag bara på Astrid Lindgren när jag ser DINA bilder smile.gif wub.gif

tänk att precis samma sak tänkte jag wink.gif
Astrid Lindgren o hennes filmer.
krister
*Felix matte*
Fina bilder wub.gif påminner om forna tiders höbärgning. smile.gif
Magdis
Jag kan ju alltid lägga in den här gamla bilden på mig! Drygt 11 månader gammal tittar jag på hästarna på Skansen och önskar att jag kunde få rida på en av dem! Man riktigt ser missnöjet över att syrran fick och inte jag. sad.gif
ah56

Jag hjälper farfar att såga för sisådär 45 år sedan.
Gott nytt år.
amaira
CITAT (ah56 @ 31-12-2005, 19:12)
Jag hjälper farfar att såga för sisådär 45 år sedan.

Ååh så fint! wub.gif
Vad roligt att se.

Ja du Magdis, helt "nöjd" ser du ju inte ut.
Kanske tyckte du att hästarna var "stora" och såg farliga ut, och var lite bekymrad över vad som skulle hända din stackars syster som gick i närkamp med dem?

Cic.
CITAT
Jag har massor med gamla foton.. Men inte "digitala". Hur har du gjort? Fotat av dom och lagt in?

Ja, så kan man faktiskt också göra! Det kan bli bra dessutom.
Eller scannra in dem.

Men det här är gamla dia-bilder som jag har.
Och till min digitalkamera finns ett tillbehöv att skruva på, så jag kan fotografera av mina diabilder!!!
Jättekul!
Köpte i höstas, för jag har lådor med diabilder som ligger undanstoppade i skrubbar och garderober.

När dagsljuset återkommer med större styrka (för jag behöver belysning, och vanliga lampor ger fel färg, och jag orkar inte sätta igång projekt med projektorbelysning eller nåt) ska jg börja fotografera av de bästa av dem, och bränna på CD.

Det ska bli riktigt riktigt roligt!
Fast arbetsamt.

Det finns även några kartonger med diabilder efter hjärteväns pappa, som jag tänkte försöka göra samma sak med.
I den mån jag orkar med, för det är ju ett arbete.

Tack för alla fina kommentarer om bilderna på mig och Brunetta. (jo så hette hon)

Vissts var det "gammaldags höbärgning"! Det var så vi fick vårt hö till våra hästar.
Fast just det här hölasset var litet.

Ungefär 200 - 250 kilo (tror jag det var) vägde ett fullastat hölass, och det drog hon fint, "Netta".
Det gällde att styra rätt! Om ett hjul genade fel, över nån liten sten, eller ner i någon dikeskant, så välte hela lasset!

Från den här vallen som vi kommer ifrån här, kör vi först på vägen, sedan in på en liten gräsväg, genom skogen och hagen, och upp till stallet och höladan. Kanske en kilometer...

Hon var en otroligt duktig "arbetshäst" fast hon "bara" var en ponny.

Ett stort antal fölungar fick hon också wub.gif wub.gif wub.gif .
amaira
JAG VILL SE FLER GAMLA BILDER!!!

Kom igen nu!
På nåt vis får ni in dem i albumet!
renate
Jättefina bilder och en bra idé till en sådan tråd.Mina gamla bilder försvann när det var översvämning 1975 i Hamburg.En ½m vatten i lägenheten och fotografierna nederst i bokhyllan.Jag har några från 70talet som jag kan skanna in.Nu har jag inte så mycket tid vid datorn,mina barnbarn är på besök och vill spela sina spel på datorn.
Ha en trevlig nyårsdag.

Renate
yenny
Jag har en gammal bild på mej själv som jag fotat...
Ska nog ta tag i saken och ta fler bilder någon dag då det är bra ljus.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon