Full version: BERIT !
Boxer
Hur är det?

/ Eva
kristerh
har det hänt nåt ohmy.gif
krister
Jonte_rm
Vem fan är Berit....

mvh // Johannes
ninnisky
BERIT, Gott Nytt År på Dig!
Vart har du tagit vägen? Vi är många som väntar på att höra från dig smile.gif
cic
CITAT (kristerh @ 31-12-2005, 17:42)
har det hänt nåt ohmy.gif
krister

Här finns anledingen till varför vi är oroliga för berit. Börjar på sidan 2.
kristerh
Fruktansvärt hemskt, får nästan en tår i ögat av att läsa,
hoppas hon hör av sig snart och att allt är ok,
finns det ingen som känner henne privat och som bor nära som kanske kan höra sig för, antingen genom att åka dit eller att ringa wink.gif
eftersom hon tydligen inte orkar ta tag i det själv borde någon kunna hjälpa henne med kontakt i första hand med en kvinnojour.
krister
Caprice
Hoppas allt är bra med dej, Berit....

önskar dej ett Riktigt Gott Nytt År!
pimpim
Tänker också på dig Berit och hoppas att allt är bra med dig. Önskar att du får ett Gott Nytt År!
Berit
Tack alla underbara människor wub.gif . för allt ni skrivit här och alla pm. Har inte varit inne här, inte orkat skriva, men nu känner jag att jag måste höra av mig i alla fall.

Jag kände sådan ångest när jag skrev här sist och ville skrika och tala om för hela världen vilket helvete jag var i då, den kvällen, Om det var rätt eller fel att göra det just här på odla.nu det vet jag inte, men just då kände jag mig så ensam och mina vänner bortresta och ingen att tala med. Gjort är gjort.

Det är ganska ok nu och tid för eftertanke, någon förändring kommer att ske men vet inte vilken ännu.

Går på adventskonsert imorgon med en väninna och sedan ut och äter och pratar, pratar och pratar.

Tack än en gång odlavänner.

Tack Felix matte för vårt samtal.

wub.gif wub.gif wub.gif

Vill tala om att jag kommer inte att vara inne här den närmaste tiden.
Kommer att ligga lågt ett tag, jag har ju lite att fundera över.

GOTT NYTT ÅR.
yenny
Så skönt att veta att du är okej Berit wub.gif

Hoppas det går bra för det och att dina förändringar blir bra!

Gott nytt år!
*Felix matte*
Tack för att du hörde av dej. wub.gif
Skönt att det är OK nu.
Eva i Skåne
Vilken lättnad Berit, att du skrivit till oss wub.gif

Bra att du pratar med dina vänner, forumvänner är trots allt på avstånd men kan vara värdefulla på sitt sätt.

Bra att du tar tid på dig att tänka igenom situationen och slipper handla oöverlagt.
Lycka till med ditt beslut

och ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR wub.gif
Reserv
Och där föll en stor sten från hjärtat wub.gif det du behöver just nu är förmodligen att prata, och att prata ännu mer, och hoppas att du inte känner att det va´fel att anförtro dig åt oss här. vem vet, du kanske inte skulle sökt nån förändring om du fortsatt att lida i tysthet. Jag ska tänka på dig och hoppas att du snart dyker upp här igen, ha det så bra och ett gott nytt år vännen. wub.gif
stennie
Skönt att du hörde av dig...
Hoppas du får ett rigtigt gott nytt år!
Inga från Närke
Instämmer med tidigare, skönt du hörde av dig så vi vet.
GOTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING beroende på när du läser detta.
zaaritha
Berit: Du räddar väl dej själv--nu?
Boxer
*lättad* smile.gif Tack för att du hörde av dig. wub.gif

kram/Eva
Elanah
Tänker på dig!
amaira
Ja, det var skönt att höra av dig Berit.

Och skönt även att läsa det du skriver.

Kom igen när du känner för det, du är ALLTID välkommen, (och du har INTE gjort något fel)!!!

Personligen tror jag det var det bästa du kunde göra, att skriva här på odlaforumet, precis så som du gjorde.

Lycka till nu, och vet att du har mina styrketankar och välgångsönskningar med dig.

wub.gif från amaira.
Ewa smålänska höglandet
va´bra, jag har tänkt på dig några dagar, då jag har sett att du inte har skrivit något
Biggan_
Skönt att du hörde av dej och att allt är väl. Inte var det fel av dej att skriva här om hur du har det, det kanske hjälpte dej att förstå att du måste göra något åt eländet du lever i nu. Jag önskar dej ett bättre år 2006 och hoppas att du orkar reda upp ditt liv. Skriv gärna av dej om du behöver, för vi är många som gärna stöttar dej. Lycka till!
Klematis
OBS OBS Berit!!

Jag läste inte ditt inlägg under tråden" Ska jag stanna kvar" utan mitt svar gällde Ejje. Jag har skrivit en förklaring på tråden ska jag stanna kvar. Hoppas du inte läste mitt inlägg och trodde att det gällde dig. Nu har jag läst ALLT i den tråden och jag tänker och lider med dig!! Sorry
Klematis
kerstin z5-6
Gott nytt år Berit- ta tid till dej själv
Välkommen tillbaka när du orkar o vill
K
netaave
Oj jag svarade i den andra tråden innan jag såg att du var här Berit, hör av dig om du behöver stöd!
Jag är lite i samma situation som du i den bemärkelsen att jag tänker bryta upp från ett långvarigt förhållande. Är inte misshandlad fysiskt, men dåligt behandlad.
silos
Det var skönt att du hörde av dig och jag sänder dig massor av STYRKEKRAMAR wub.gif wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
Nu har det gått ett bra tag sedan Berit skrev och jag tänker ofta på hur det gått för henne.

Är det någon som har nån kontakt med henne och kan ge ett lugnande besked???

Om du läser Berit:

STÅ PÅ DIG!!! Låt ingen annan göra det. wub.gif
Berit
Hej alla goa odlavänner!

Jag har nyss kommit hem från en kryssning med 4 st väninnor.( 4 stycken starka, intelligenta, erfarna kvinnor, samtliga med egna företag , är framgångsrika kvinnor som jobbar jämt, när dom inte åker skridskor, skidor, tränar på gym flera gånger i veckan, spelar golf, är mycket måna om både sitt inre och yttre, äter bra kost och som sagt motion till max). Jag hänger på och det är inget nytt för mig, eftersom jag också tränar i parti och minut.

Det är lugnt på hemmafronten. Mannen har slutat sitt arbete för tillfället och finns i bostaden och som sagt var lugnt.

Jag har vår hustome (sen 5 år tillbaka) som gör så gott han kan. Han och jag lagar husmanskost mest varje dag eftersom det nu finns en diabetiker i huset som aldrig har lagat mat, men som verkligen skulle behöva lära sig.

Kram från Berit
wub.gif wub.gif wub.gif
Reserv
Skönt att se att läget är lugnt wub.gif även om ditt inlägg känns något luddigt wink.gif unsure.gif Men jag hoppas att husfriden håller i sig, annars att du söker stöd hos väninnorna så du får nåt gjort åt situationen. Kram på dig! wub.gif
Eva i Skåne
Skönt att det är lugnt nu Berit.

Men låt det INTE bli som tidigare!!!
Minsta tecken så ge dig iväg till väninnorna wub.gif
Klematis
Vad skönt Berit att det har lugnat sig hemma hos dig. Men tveka inte att söka hjälp hos dina vänner, här eller kvinnojouren om det blir "så" igen. Tänker på dig och alla andra i din situation. Inget är lätt eller självklart.
kramar från klematis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon