Eva i Skåne
Jag blir lite nyfiken hur ni gör.

Maken lagar en god middag på oxfilè och jag har dukat lite extra fint.
Sönerna ska jag "tvinga" laugh.gif att slita sig från datorerna och äta i lugn och ro med oss.

Jag har just tagit på mig en lite snyggare top och bytt mjukisarna mot snyggare långbyxor.
Ingen annan i familjen gör nog så, men jag tycker det känns lite extra festligt.

Senare ikväll när jag kryper ihopa i tv-soffan kan det väl hända att mjukisarna kommer fram igen sleep.gif biggrin.gif
Magdis
Maken kom just hem från jobbet och klädde om och så kom han och frågade om det dög som nyårsutstyrsel. Själv sitter jag i mysbyxor och en militärgrön jumper och har inte klätt upp mig ett enda dugg. tongue.gif Känner faktiskt inte för det heller så det får vara.
*Felix matte*
Inget klädbyte för mig ikväll... sitter här med mjukisar ochtröja, fårskinnstofflor på fötterna och filt om axlarna... hostar och nyser och fryser.

Annars så brukar vi faktiskt byta om och vara riktigt finklädda nyårsafton och andra storhelger. smile.gif
Castea
Jag har ingen att klä upp mig för denna nyårsafton, och när jag hade det så var det inte så uppklätt heller om vi skulle vara hemma.

Årets nyårskläder: Collegetröja & paisleymönstrade pyjamasbyxor. Oh la la! wink.gif
Inga från Närke
Just nu sitter jag i julklappsmorgonrocken efter en duch och väntar på att maten skall bli klar som sambon fixar till.

Om jag byter om beror på om vi ska ut och kolla på fyrverkeriet och underhållningen som vår kommun har. Vi har inte bestämt oss ännu. Ska först kolla på TV4 och Christer Sjögren så då räcker myskläder gott.
Men går vi ut så måste man väl bylta på sig en massa varma kläder och höga stövlar för här har det snöat ganska mycket och snöröjningen är väl lediga idag verkar det som.

Nu är maten klar säger sambon så då är det bäst att gå.
Gott Nytt År på er alla.
wolkenkrabber
jaälv sitter jag i mukisbrallor, slarv T-shirt och en mjukis tjocktröja, tidigare hade jag på min en flis jacka.

skule nog inte kalla mig uppklädd laugh.gif
cic
Vi har våra bästa vänner här på middag. Efter att ha gått i långkalsonger hela dagen, bytte vi just om till "finkläder" och ska när som helst sätta oss och äta.

Lite trevligt tycker jag. Och gott framför allt! (Vår meny alltså..)
zaaritha
Grå vardagsjeans, vinröd vardagsjumper, beige långkofta..
pejori
inga festkläder här heller smile.gif
hundarna bryr sig inte om vad jag har på mej smile.gif smile.gif
ÅsaF
Nä vi åt oxfilén i mjukisbyxorna för det är bekvämast. Hade vi däremot gått ut på restaurang eller så så hade jag nog klätt upp mig litegrann. Vi ska snarare klä av oss eftersom vi ska bubbelbada utomhus sen. smile.gif
gammelnalle
nja.... inga "mysbyxer" prexis...men inte heller smoking... (det har väl bara brandmän?? tillsammans med LÅG-skor)... lite lagom nyduschad och inte arbetskläderna...

ha en riktigt skön nyårskväll , oavsett OUTFIT!!!

kram

björn
Bjäbban
CITAT (pejori @ 31-12-2005, 20:19)
inga festkläder här heller smile.gif
hundarna bryr sig inte om vad jag har på mej smile.gif smile.gif

Inte mina heller...ska inte berätta vad jag har på mig, men det är HÅRIGT!!
Ena hunden fäller stora tussar....
renate
Inga finkläder här heller, mina barnbarn är här och vi brydde oss inte om och byta till festkläder.Mjukisbyxor duga bra hemma.

Gott nytt år till er alla!
fruberglund
Japp,finare kläder är ett måste. Firar ju trots allt in ett nytt år biggrin.gif
ninnisky
Tog i alla fall bästa mydressen på - nyinköpt för nån vecka sedan på Rabalder. Passade bra tillsnuvan. Yngste sonen kom förbi, uppklädd till tusen, så lite flärd fick vi se (han behövde låna ett snyggt bälte av pappa biggrin.gif)

På trettondagen ska vi klä upp oss - då ska vi på bal
biggrin.gif wub.gif
Magdis
Det är sällan jag har anledning att klä upp mig nuförtiden men på julafton gjorde jag det iallafall. Det gjorde jag även förra julen fast vi "bara" firade här hemma vi tre i familjen.
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-01-2006, 11:49)
Det är sällan jag har anledning att klä upp mig nuförtiden men på julafton gjorde jag det iallafall. Det gjorde jag även förra julen fast vi "bara" firade här hemma vi tre i familjen.

Fastän jag aldrig går på några "tillställningar" så tycker jag om att "klä upp" mig.
Även vanliga helger och absolut vid storhelger.... Man (jag) känner mej som en ny människa när jag stassar upp.tongue.gif
fast igår var det som sagt myskläder och varma tofflor pga förkylning

Medan barnen bodde hemma hade vi för vana att byta om till finare varje fredagskväll, duka fint och äta gott tillsammans. Ville markera att arbetsveckan var slut och helg stundade. smile.gif
yenny
jag hade tänkt klä upp mej... men jag kom inte ur myskläderna jag heller tongue.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 01-01-2006, 11:55)
Medan barnen bodde hemma hade vi för vana att byta om till finare varje fredagskväll, duka fint och äta gott tillsammans. Ville markera att arbetsveckan var slut och helg stundade. smile.gif

Det låter trevligt tycker jag. Jag har tänkt på att egentligen borde man väl inte jämt hasa omkring i myskläder även om man är hemma. När vi har gäster klär jag förstås upp mig någorlunda men det blir ju inte finkläder direkt. Annars är det mest träningskläder, myskläder eller skidstället som används här just nu smile.gif
Anki V
Jag och hjärtevännen firade vårt nyår ensamma. Vi har alltid för vana att "klä upp oss" när det är något speciellt, och nyår är speciellt (tycker jag).

Hjärtevännen hade svarta byxor blå skjorta och en snygg slips och jag hade min svarta mjuka långtjol och en "silvrig" topp till. Höglackeskorna åkte dock av genast efter maten.

Sedan kurade vi i soffan hela kvällen med en och annan lite wiskey. Klocka tolv såg vi fyrverkerier från balkongen sedan gick vi till sängs. Hjärtevännens lägenhet ligger högt så vi har där utsikt över hela staden.

Jag förundrar mig över hur många tusenlappar vissa människor kan tänka sig att lägga ner på smällare och raketer. blink.gif

/Anki
netaave
Vi hade gäster så vi klädde upp oss allihop.
Nu har vi precis vinkat av dom så nu är slapparkläderna på.
Eva i Skåne
CITAT (ninnisky @ 01-01-2006, 11:46)
På trettondagen ska vi klä upp oss - då ska vi på bal
biggrin.gif wub.gif

Ooh, vad det låter spännande smile.gif

Sedan jag i tidigare tonåren läste Lotta-böcker så har jag tyckt att trettondagsbal låter så romantiskt sleep.gif
Klematis
Vi brukar alltid klä oss lite finare på storhelger. Vad beror ju på vad man ska göra. Igår var vi hos vänner då hade jag svarta byxor blus och ett fint halsband. Inget avancerat men snyggt. De andra som var där hade oxå klätt upp sig lagom. Det blir ju lite mer stämning tycker jag om man snoffsar till sig lite. Vi gör det även om vi bara är familjen.
Klematis
forget-me-not
CITAT (Felix matte @ 01-01-2006, 11:55)
Medan barnen bodde hemma hade vi för vana att byta om till finare varje fredagskväll, duka fint och äta gott tillsammans. Ville markera att arbetsveckan var slut och helg stundade.

Åh, det låter som en fin tradition, tycker jag. Riktigt mysigt och trevligt. wub.gif
kryddan
Jodå, vi klädde upp oss och dukade fint fastän det "bara" var vi två wub.gif

Det blir liksom lite roligare då!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon