|
wolkenkrabber
01-01-2006, 07:36
Verkar vara folkfatigt här på Odla... märks att det har varigt nyårsafton. Annars startar aktiviteten här vid 6 ibland. Själv kom man i säng runt 03:30 Hoppas ni inte mår allt för illa idag!
*ler* själv ska jag gå och lägga mig nu. Har jobbat hela natten och det var faktiskt ganska skönt att få fira sådär lite lagom. Åt god mat och såg massor med fyrverkerier. Gott nytt år allihop!
råse-marie
01-01-2006, 08:20
Gott Nytt År på er Vi åt gott och var ute och åkte skridskor igår ( jag för första gången på ca 20 år  ) ni kan tänka er hur det såg ut  tur man had e gubben att hålla i .... josefine gled fram och kunde även åka på ett ben men hon är ju bara 5 och en annna 42....... Sen tände vi tomtebloss drack lite pommac i STOR flaska . Sängen entrade vi i ganska normal tid , runt 22 för att sen vakna och kolla på raketer kl 24 . jag känner mig jättenöjd och ska ut och prova mina skridskor idag oxå
*Felix matte*
01-01-2006, 08:28
Gomorron! må illa  nääädå... goda praliner mår man inte illa av. 12,3 minusgrader har vi idag.
Monica M zon 4
01-01-2006, 09:11
Godmorgon och god fortsättning på det nya året.
Vi firade lugnt här hos oss. Åt en laxtoast till förrätt, potatisgratäng och fläskfilé kryddad med timjan, salt och peppar. Massor av champinjoner och sallad till huvudrätt. Sen blev det äppelkaka med vanliljsås till efterrätt. Mumma!
Sen var vi ute och kollade alla raketer vid 12-slaget och öppnade en pytteliten flaska fuskchampagne!
Go´morron alla vännerna  ! Jodå, jag har varit vaken några timmar, bara inte här på forumet. Ett nytt år! Det känns fantastiskt!!! Och jag är på så gott humör, mår så bra, och är faktiskt lycklig i livet. Bara det är en lycka i sig. Har inte firat nyår direkt. Inte i år. Inte på det viset. Snarare har jag gjort bokslut, och nytt avstamp, som en process lite längre än just tolvslaget. Älskar nyår av det skälet. En sorts "livsgenomgång" som passar så bra just vid nyårstid, även symboliskt. Hjärtevän är i Thailand en månad och njuter av sol, hav, och värme. Sonen och jag har våra dagliga promenader, och det har varit så härligt vackert de här senaste dagarna. När det snöar som det gjort, "kittlas det" i mig. Så jag blir alldeles fnittrig, och spralligt glad. Tolvslaget sov jag. (därvav min tidiga morron) Fast - nån granne hade fått noja och spenderat en förmögenhet på fyrverkerier  - och oj vad det gnistrade och pfjuttade och smällde och skimrade och - ja, det gick inte att sova med allt detta på mitt tak utanför mitt sovrumsfönster. Eftersom det var nyårsafton, förlät jag dem  , och deras halvtimme tog slut till slut, och jag sov vidare. Så, ett stort innerligt hjärtligt "gott nytt år" på detta nya årets första dagens morgon (förmiddag)  , önskar en sprallig och lycklig (och spik nykter förstås) amaira, som kramar hela världen!
Eva i Skåne
01-01-2006, 09:52
God morgon till er alla Jag är ganska nymornad och det är tyst omkring mig, familjen kommer nog att sova gott ett bra tag till. Ute är det rejält dimmigt och det droppar friskt från snön på taket utanför fönstret. Stora tunga snömassor faller ner emellanåt. Det är knappt jag vill säga det, men jag vaknade faktiskt med huvudvärk  . Dock var nyårskvällen alkoholfri  så det kan inte vara orsaken.
god morgon härifrån också här firades det inte och vaknade utan huvudvärk, trots en martini på nattkröken god fortsättning på er alla
Inga från Närke
01-01-2006, 10:52
Vi var ute och kollade på underhållningen som vår kommun bjöd på bl.a. var Hubbas där om ni vet vem han är? Han sjunger Elvislåtar bl.a. Sedan var det raketskjutning, därefter gick vi hem. Gubben har ont i huvudet idag men inte jag tog bara ett glas vin till maten. Var upp kl. 07,30 och kokade morgonkaffe men sedan vilade jag en liten stund efter det. Önskar er alla ett Gott Nytt År med mycket odling m.m.
God morgon/middag önskar jag er alla.Ingen huvudvärk här heller.Jag firade tillsammans med två av mina barnbarn (13 och 11 år) som brukar vara hos mig över nyårshelgen.Vi åt gott och drack Pommarc.Vid tvolvslaget gick vi ut och tittade på fyrverkerier,det var många tusenlappar som gick upp i rök. Lite senare ska vi ut med hunden i skogen, barnen åker pulka och Olivia springer efter.Först ska jag titta/lyssnar på nyårskonsert från Wien.
gammelnalle
01-01-2006, 11:00
GOD FORTSÄTTNING!!
nja... måste erkänna att jag faktiskt SOMNADE framför teven..... redan vid 22-tiden.. En kombination av dålig sömn natten innan och vindrickande.
Vaknade runt 0700 och var fullständigt utvilad (jo jag tassade upp vid 0130 snåret med och gick och la mig i min säng.... ganska obekvämt att sitta i en gungstol och sova,...)
snön behagar att fortsätta att falla, något som inte behagar undertecknad.
I dag blir det nog en tevedag... Bron över floden Kwai... ni vet den där där låten visslas.... fast låten heter ”Colonel Bogey March” (Colonel betyder f.ö. "Överste")
huvudrollen spelas av Alec Guinness...
jag har för mig att filmningarna (1957) gjordes på Sri Lanka.
Sköt om er där ute i Sveriges avlånga land!!
b
Gott Nytt även från mig till hela denna härliga blandning av människor, med tillhörande groddar och husdjur.
Ett glas rött, gott vin till maten (oxfilé, pepparsås och hasselbackspotatis) och några glas gott bubbel vid 12-slaget var helt okej. Nu ska jag packa, sen åker vi iväg till sommarstugan för att skotta snö och titta till den. Efter det blir det middag hos svärmor där hela släkten samlas idag.
Godmorgon och god fortsättning alla! Snön fortsätter falla också idag, kom några cm till igår så nu har vi sisådär en och en halv dm. Men lugnt, ingen storm trots varningarna häromdan. Ska också se på Bron över floden Kwai snart. Gillar gamla rejäla filmklassiker.  Hur många av dagens filmer kommer att räknas som sevärda en nyårsdag om 50 år?
God morgon och god fortsättning  Här blev det lite sent, fast det bara var killen o jag. Vi åt gott, drack lite vin och hade det jättemysigt. Grannarna hede fest till sådär 2. sen kunde man krypa till kojs.
Margaretha
01-01-2006, 11:27
CITAT (Eva i Skåne @ 01-01-2006, 09:52) Det är knappt jag vill säga det, men jag vaknade faktiskt med huvudvärk :unsure: . Dock var nyårskvällen alkoholfri :D så det kan inte vara orsaken. Samma här. Nattsudd kan tydligen ha samma effekt på huvudet som alkohol! Alkohol dricker jag aldrig, men nattsuddar gör jag gärna!
fruberglund
01-01-2006, 11:28
God fortsättning önskar även vi. Kom isäng vid 1 och Isak var så duktig och sov länge inatt. Ända från 23-5.15 så mamma fick "sova ut". Sen sov han igen till 8.30
Hela familjen höll sig vaken till tolvslaget inklusive lillflickan. Det har blivit ganska sena kvällar nu under jullovet förstås så det var inga problem. Hon var så fascinerad av fyrverkerierna. Det var massor här i vårt kvarter så hon stod klistrad vid fönstret större delen av kvällen. Det var minsann inte bara vid tolvslaget som folk fyrade av heller utan det börjades redan vid 21-tiden! "Vad coolt alltså!" utbrast hon med jämna mellanrum som färgerna exploderade på himlen.
Biggan_
01-01-2006, 11:48
God fortsättning på det nya året! Här är så dimmigt idag så man kan tro att krutröken från raketerna ligger kvar. Dimmigt ute alltså, inte i huvudet
ninnisky
01-01-2006, 11:59
GODMORGON och God Fortsättning till er alla odlakompisar! Så kul att få ett nytt år tillsammans med er! EN sådan underbart vacker dag det är idag trots att himlen är grå. Snön ligger tjock och mjuk och fylls sakta på ovanifrån. Ska gå en lång promenad (dvs så långt knäa orkar). Det är lycka  det
God fortsättning allesammans. Här var det också helt alkoholfritt, men inte fritt från nattsudd. Son, sonhustru och blivande barnbarn var här på god mat och aloholfri cider. Fläskfile, klyftpotatis Gorgonzolasås och wokade frukter med kokos till efterrätt. Kl. vart 03 innan vi kom i säng. Vi spelade en massa spel och kl 24 var vi ute och tittade på ett fantastiskt skådespel som inte kostade oss ett öre Nu väntar jag på morrondan, då jag ska operera min högra tumme. Sen väntar ytterligare minst sex veckors gips. Och det enda jag bekymrar mig om är hur det ska gå för alla mina frösådder och omplanteringar. Brukar ju börja i mitten av januari. Men vi människor är ju som bekant väldigt uppfinningsrika, så jag kommer nog på nån bra lösning. /Gillan
God fortsättning alla! Lugnt nyårsfirande i år, bara jag och gubben. God mat och gott vin, lite ost & kex + ett par glas bubbel vid 12-slaget. Kom i säng kring 2-tiden. Idag mår jag precis som jag förtjänar - alldeles utmärkt!
netaave
01-01-2006, 14:47
Jag mår också bra idag trots fördrink, vin, likör och bubbel. Vi började tidigt med god middag och trevlig samvaro, var ute vid 12-slaget, skålade med grannarna och tittade på ett fantastiskr skådespel, Sen in till vickningen skumpa och snittar, pratade till 03 sen sov vi till 10 och åt frunch med dom gäster som var kvar innan dom for. Nu slöar vi lite mellan varven, diskar nån maskin, plockar lite, återställer möbleringen. Ska äta lite gott idag också vi i familjen bara, fick en fantastisk bordsdekoration igår som ska bli dessert idag, idel exotiska frukter.
Snöflinga
01-01-2006, 19:13
GÄSP .... och goddag eller godmorgondagseftermiddagskväll  Ni är så himla sunda och duktiga, kära alla ni  min eloge Här slarvades det hela natten i goda vänners lag, livet lekte och champagnen flödade .... hej och hå vad kul det var Efterdagens kranka blekhet har följt, som sig bör  Icke med ont i håret utan mera som en dimma av barmhärtigt omslutit mig hela dagen, varvad med filmer, sömn och grönt te Men en god fortsättning på det nya året önskar er en förtappad i dag, men icke i morgon
CITAT (Snöflinga @ 01-01-2006, 19:13) GÄSP .... och goddag eller godmorgondagseftermiddagskväll  Ni är så himla sunda och duktiga, kära alla ni  min eloge Här slarvades det hela natten i goda vänners lag, livet lekte och champagnen flödade .... hej och hå vad kul det var Efterdagens kranka blekhet har följt, som sig bör  Icke med ont i håret utan mera som en dimma av barmhärtigt omslutit mig hela dagen, varvad med filmer, sömn och grönt te Men en god fortsättning på det nya året önskar er en förtappad i dag, men icke i morgon  verkar som du hade en trevlig nyårsnatt god fortsättning på dej
CITAT (wolkenkrabber @ 01-01-2006, 07:36) Verkar vara folkfatigt här på Odla... märks att det har varigt nyårsafton. Annars startar aktiviteten här vid 6 ibland. Själv kom man i säng runt 03:30 Hoppas ni inte mår allt för illa idag! Vi kom också i säng halvfyra igår. Jag steg upp nio imorse, min man halvelva. Sen somnade jag i soffan i eftermiddags också .....
CITAT (Rossi @ 01-01-2006, 22:33) Sen somnade jag i soffan i eftermiddags också ..... jag med sov jättegott vid tvåtiden
*Felix matte*
01-01-2006, 22:42
Jag skulle se Rosenkavaljeren på TV, såg en stund och hade sedan somnat på soffan... vaknade såg en stund på Jönssonligan (maken hade bytt kanal medans jag sov), somnade igen... vaknade och såg jag ett intressant progr..Citysigns 2000. Efter det klev jag upp från soffan och har sett Fyra bröllop och en begravning ca 1 tim... ledsnade och loggade in här... får se resten på video imorron (spelar in hela) Så här mycket TV har jag nog inte sett på åratal
Eva i Skåne
01-01-2006, 22:57
CITAT (Felix matte @ 01-01-2006, 22:42) Så här mycket TV har jag nog inte sett på åratal  :P Kan bara instämma. Det ena halvtaskiga tv-programmet efter det andra har jag genomlidit under helgerna Nåja, jag sitter där ju frivilligt. Minst ett par timmar de flesta dagar har det blivit, men sen blir jag rastlös (vilket dock sällan inträffar när jag sitter här  ) Jag fattar inte hur vissa... inga namn, men det är en i mitt hushåll jag tänker på... kan tillbringa 8-10 timmar i tv-soffan
Och jag har legat och läst hela dagen. Vi var ute och gick en kort promenad tidigare ikväll och sen satte vi oss och tittade på Lynley-deckaren.
*Felix matte*
01-01-2006, 23:13
*Felix matte*
17-01-2006, 07:57
 Ännu en ny härlig dag framför oss.
Fialotta
17-01-2006, 08:08
God Morgon alla odlaister
stennie
17-01-2006, 08:26
God morgon på er alla...
God morgon på er allihopa och ha en bra dag
/Gillan
När jag läser detta är det kväll så jag får önskar God kväll alla forumister!
*Felix matte*
28-01-2006, 08:07
 Här blåser vårliga vindar och termometern visar - 0,2  Ha en fin dag allihopa.
stennie
30-01-2006, 07:27
God Morgon...dags att köra till jobbet!
elleave
30-01-2006, 09:37
God Morgon!
GOD MORGON! Solen lyser och termometern står just nu på +2 grader Jag får vårkänslor
netaave
30-01-2006, 09:45
CITAT (elleave @ 30-01-2006, 09:37) God Morgon! Jaha du kom upp till sist!
elleave
30-01-2006, 11:56
elleave
13-02-2006, 09:25
God morgon alla odlaiter! Nu är det bara en vecka kvar i skolan sen är det sportlov!!!
*Felix matte*
13-02-2006, 09:28
 alla forumister. Man kan inte annat än vara glad en sån här dag när solen skiner och massor av talgoxar mumsar på solrosfrön och talggodis utanför förnstret.
Fialotta
13-02-2006, 09:36
Godmorgon alla...ny dag nya upplevelser...solen skiner för fullt hos mig
God Morgon!
God Morgon! Solen skiner hos mig och det ser ut att bli en härlig dag.
God morgon på er alla glada (eller god förmiddag om ni så vill) Här är strålande promenadväder, -14 och klarblå himmel. /Gillan
Glömde ju säga Godmorgon... Så det får bli god dag Ha en fin dag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|