Eva i Skåne
Jag gillar Peter Harryson och Mona Malm och efter att ha sett reklamsnuttar flera gånger för detta program så bestämde jag mig för att titta på det.
Första avsnittet, vill säga...

... för det var det segaste, svamligaste jag upplevt på länge unsure.gif

Slå på mig om ni vill. Jag är ingen tv-människa så vad f...n skulle jag framför tvn att göra blink.gif

Var det nån som uppskattade det?
*Felix matte*
Slår inte ... såg också en del och jag fattar noll. blink.gif unsure.gif unsure.gif
Ewa L
Jag valde mellan SVT1 och TV4 och 4:an vann.

Har iofs tyckt att det varit för många och för grova övertramp på vårt kungahus — även om jag inte är rojalist — i Hey Baberiba. Men jag drog definitivt på smilbanden mer än en gång så det verkar som om jag drog en vinstlott.
caprifol
Håller med helt och fullt! Jag gillar även Börje Ahlstedt så därför tittade jag - men gav upp någonstans efter halvtid. Segt och ointressant och verkade mest vara ett tillfälle för - i det här fallet - Peter Harrysson att marknadsföra sig. Vet inte hur många gånger han poängterade att han faktiskt är skådespelare.
gammelnalle
Trolleholms slott var vackert, (precis som sitt "systerslott" Trollenäs...)

men det var behållningen (Det vackra Skåne) ....
Tror inte att jag ödslar tid på såna egocentriska typer (och gubbarna var klart värst) Maud var klart bäst.

b
Fialotta
CITAT (gammelnalle @ 02-01-2006, 09:24)

Tror inte att jag ödslar tid på såna egocentriska typer (och gubbarna var klart värst) Maud var klart bäst.

b

Visst var Maud klart bäst tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif
gammelnalle
CITAT (maudan @ 02-01-2006, 09:33)

b

hmmmmm , det börja lukta här.....

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

klart maudorna är bäst
*Felix matte*

b

Maud tongue.gif Fanns det någon med det namnet unsure.gif

Kvinnan jag såg var med heter väl Mona Malm rolleyes.gif
Malvia
Maud Adams, f.d. Bondbrud bl.a.
Fialotta
CITAT (gammelnalle @ 02-01-2006, 09:51)
CITAT (maudan @ 02-01-2006, 09:33)

b

hmmmmm , det börja lukta här.....

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

klart maudorna är bäst

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Yes....i alla väder wub.gif
netaave
I kväll är Mona Malm värdinna tror det blir bättre då.
*Felix matte*
CITAT (Malvia @ 02-01-2006, 11:22)
Maud Adams, f.d. Bondbrud bl.a.

Hoppsan... nu minns jag att det fanns en mörkhårig kvinna med... måste varit hon då tongue.gif biggrin.gif
gammelnalle
SÅ skall kvinnor vara.... bara finnas inte synas eller höras!!! förutom när de blir tilltalade förstås....

vofför tror ni att jag tyckte hon var bäst???

wacko.gif blink.gif wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

manschauvinisten majisster Bezzerwisser Mezzerschmidt
Fialotta
CITAT (gammelnalle @ 02-01-2006, 15:10)
SÅ skall kvinnor vara.... bara finnas inte synas eller höras!!! förutom när de blir tilltalade förstås....

vofför tror ni att jag tyckte hon var bäst???

wacko.gif blink.gif wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

manschauvinisten majisster Bezzerwisser Mezzerschmidt

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Men Nalle då...plats i korgen...nu höll jag på att gå i taket här...du lyckades laugh.gif rolleyes.gif laugh.gif
Snöflinga
Inte bara plats i korgen, Nalle... Utan även "stanna kvar" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (Snöflinga @ 02-01-2006, 17:35)
Inte bara plats i korgen, Nalle... Utan även "stanna kvar"  :lol:  :lol:  :lol:

Vi får kanske hålla honom kopplad biggrin.gif rolleyes.gif laugh.gif

och med munkorg sleep.gif om han inte passar sig, vår Nalle laugh.gif laugh.gif wub.gif
gammelnalle
Grrrrrrrrr.....

(det går inte att skälla med munkorg...)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
cic
Vad är liksom syftet med programmen..? unsure.gif Var tvungen att se lite idag, men tröttnade på Börje och Peter som är så otroligt pompösa..

Är det meningen att alla dessa ska glänsa i en timme? Är det bara det som är tanken? Vilken tur att man kan byta kanal.. rolleyes.gif
*Felix matte*
Eftersom jag i alla år tyckt att Mona Malm är en fantastisk skådespelerska
såg jag hela avsnittet ... nej inte vet jag vad det går ut på unsure.gif

Javisst är det tur att vi kan få välja själv vad vi vill se. biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 02-01-2006, 12:24)
I kväll är Mona Malm värdinna tror det blir bättre då.

Såg du?
Snöflinga
Det var bättre denna gången, fast segt ändå huh.gif Men eftersom jag gillar Mona Malm så tittade jag, lite roligt när hon nästan skulle tatuera sig laugh.gif En härlig "tant" rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 02-01-2006, 22:27)
Det var bättre denna gången, fast segt ändå huh.gif Men eftersom jag gillar Mona Malm så tittade jag, lite roligt när hon nästan skulle tatuera sig laugh.gif En härlig "tant" rolleyes.gif

Letade på Google och såg att "tanten" fyller 71 år 24 januari ohmy.gif

jag vill också ha liiten tatuering på vänster arm... men vågar inte sad.gif laugh.gif
Snöflinga
Samma här .... vad skulle du vilja ha ..... jag vill ha en pytte-fjäril på högra skuldran rolleyes.gif Men, men....... smile.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 02-01-2006, 22:32)
[jag vill också ha liiten tatuering på vänster arm... men vågar inte sad.gif laugh.gif

Varför vågar du inte?
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2006, 22:39)
[jag vill också ha liiten tatuering på vänster arm... men vågar inte sad.gif  :lol:

Varför vågar du inte?

Jag är rädd att kanske instrumenten inte är steriliserade och att jag då råkar illa ut unsure.gif eller att jag kanske inte tål färgerna... har ju en del allergier plus nästan noll i immunförsvar.
Nu har vi ju ingen tatuerare kvar i stan men de kommer nån gång om året... kanske tar jag ändå mod till mej en vacker dag rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 02-01-2006, 22:38)
Samma här .... vad skulle du vilja ha ..... jag vill ha en pytte-fjäril på högra skuldran rolleyes.gif Men, men....... smile.gif

En pytteliten fjäril har varit min önskedröm smile.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 02-01-2006, 22:53)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2006, 22:39)
[jag vill också ha liiten tatuering på vänster arm... men vågar inte sad.gif  laugh.gif

Varför vågar du inte?

Jag är rädd att kanske instrumenten inte är steriliserade och att jag då råkar illa ut unsure.gif eller att jag kanske inte tål färgerna... har ju en del allergier plus nästan noll i immunförsvar.
Nu har vi ju ingen tatuerare kvar i stan men de kommer nån gång om året... kanske tar jag ändå mod till mej en vacker dag rolleyes.gif

Ja i så fall kanske det inte är värt att chansa. Med tanke på allergier och så tänkte jag. Jag trodde först det var smärtan som gjorde att du inte vågar. Det gjorde inte särskilt ont tyckte jag..fast en del tycker ju det gör jätteont.
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2006, 22:56)
Ja i så fall kanske det inte är värt att chansa. Med tanke på allergier och så tänkte jag. Jag trodde först det var smärtan som gjorde att du inte vågar. Det gjorde inte särskilt ont tyckte jag..fast en del tycker ju det gör jätteont.

Nej... smärta är jag inte alls rädd för smile.gif
Två döttrar har tatuering.. är liiite avis tongue.gif
Hannele
Helt underbart program, med roliga tillbakablickar, trevligt prat och upptåg.
Gossen Ruda
CITAT (Hannele @ 04-01-2006, 20:31)

Hmmmmm, motvals kärring?? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Beträffande programmet så har jag inte sett det och tänker inte heller titta.
Sommartorparn
Är det någon som förstår varför detta program över huvudtaget har gjorts?
ninnisky
Inget program i min smak heller. Är väl billigt att producera. huh.gif huh.gif
Kan möjligtvis funka som bakgrundssorl!!!!
Snöflinga
Tja, så himla dåligt tycker jag inte att det är rolleyes.gif Men det kanske är en generationsfråga .... Ganska intressant höra S.B. Taube berätta, nog inte så lätt att stå i skuggan av sin far, fast det har han ju klarat galant ...

Den enda som tycks mej anonym är Maud Nånting, verkar färglös och tillbakadragen, visserligen Nallens favorit, men ändå wub.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 04-01-2006, 20:42)
CITAT (Hannele @ 04-01-2006, 20:31)

Hmmmmm, motvals kärring?? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Beträffande programmet så har jag inte sett det och tänker inte heller titta.

Jag skriver och tycker om saker jag vet något om. Till skillnad från vissa andra.
renate
Jag har sett fram emot detta program men är besviken,tråkigt.Gilla Mona Malm men inte Maud Adams.Tour att efter programmet kom kommissarie Lynly.
*Felix matte*
Försökte verkligen att se hela ikväll men blev bara irriterad mad.gif
För det första så tycker jag att BA pratar sååå sluddrigt, SBT också litegrann och de enda jag kan höra är eg Maud (som jag inte noterade i första avsn) och Mona.

Vad progr går ut på... ja det vete gudarna. laugh.gif
Kanske att Stjärnorna får sig en extra liten stund i solen innan de slocknar för gott. rolleyes.gif unsure.gif

Men jag måste få säga att jag tycker både Sven-Bertil Taube och Mona Malm är otroligt välbevarade.. dryga sjuttio och sååå fräscha wub.gif
Eva i Skåne
Jag har inte kunnat låta bli att småtitta på programmen trots att jag tyckte första var så tråkigt. Lite bättre har det nog blivit, eller så har man vant sig vid programstilen wink.gif

I alla fall så tycker jag att Börje Ahlstedt är riktigt gaggig blink.gif
Snöflinga
Visst pratas det otydligt, men texttv. sid. 199 skulle åtminstone inte jag klara mig utan rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 05-01-2006, 00:09)
Visst pratas det otydligt, men texttv. sid. 199 skulle åtminstone inte jag klara mig utan rolleyes.gif

Inte jag heller men våran textning i ettan har tappat bort ungefär hälften av bokstäverna. Övriga kanalers fungerar oftast klanderfritt.
och jooo vi har klagat, många andra har klagat men det tycks inte som leverantören klarar av att fixa felet.
Snöflinga
Ja men det var ju synd sad.gif I kväll kommer textningen till användning för min trettondagsafton-tradition....... Lustspel frän Fredriksdalsteatern wub.gif Någon mer ?
Rossi
Jag halkade in på programmet i eftermiddags. Men jag fixar inte Peter Harryson. Han är så full av sig själv och ser så ofräsch ut. Nä, det blir inte fler program för min del.
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 05-01-2006, 16:57)
Ja men det var ju synd sad.gif    I kväll kommer textningen till användning för min trettondagsafton-tradition....... Lustspel frän Fredriksdalsteatern  :wub:       Någon mer ?

Visst såg jag , men inte hela... tycker inte det är så kul längre... alldeles för mycket sång åsså saknar man ju Poppe. wub.gif
Så här ser textningen ut i min tv. sad.gif

Eva i Skåne
Den textningen är ju inte mycket att hurra för Agneta.
Jag behöver ju ingen textning, som inte har problem med skånskan smile.gif

Tyckte att det var ett riktigt roande lustspel.
Jag tycker Eva Rydberg kan bli lite för mycket ibland, men här var hennes roll inte så rotalt dominerande.
Berith
CITAT (Eva i Skåne @ 06-01-2006, 00:43)
Jag behöver ju ingen textning, som inte har problem med skånskan smile.gif

Tyckte att det var ett riktigt roande lustspel.
Jag tycker Eva Rydberg kan bli lite för mycket ibland, men här var hennes roll inte så rotalt dominerande.

Såg väl första halvtimman ungefär.... Sen hade jag tröttnat, tyvärr. sad.gif Jag brukar tycka att dom är underhållande men inte den här.

Och förlåt förlåt! snälla Eva wub.gif men jag klarar inte skånskan. Vi hade text men den funkade bara ibland och däremellan var det rena gröten. Förstår ju att den funkar som språk live i Helsingborg men inte i TV-soffan hos mej. biggrin.gif

Och Agneta då! Vilken textning! ohmy.gif Hur och varför är den sån?
Johan K
Känner igen kocken i programet, men kan inte placera han 100%?
Var det han som hade ett festfixar program för 5-6 år sedan med rednexsångerskan.

MVH Johan K
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 06-01-2006, 07:52)
Och Agneta då! Vilken textning! ohmy.gif Hur och varför är den sån?

Då var den texten ovanligt bra vågar jag påstå... sååå många bokstäver är det sällan i ettans textrader. Ingen vet (säger de) varför ... kanske ingen ids leta efter felet mad.gif
Nåja, det är inte så ofta jag ser på ettan så jag överlever nog, men visst är det irriterande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon