Full version: Mycket vatten är det
kristerh
Man märker det om man gör som jag nyss gjorde;
vält ut den på golvet på jobbet, har legat under skrivborden o torkat biggrin.gif
tur att inget gick in i skarvkontakterna som ligger överallt wink.gif
får se det på den positiva sidan, vi fick ju golvet svabbat iallafall,
och det på golvet som enligt lokalvården inte tål vatten ohmy.gif ohmy.gif
nån slags plastmatta, imorgon när jag kommer till jobbet kanske mattan har löst upp sig laugh.gif
krister
netaave
Och jag som tyckte det var mycket i en trea grädde när den hamnade på golvet...... tongue.gif
Biggan_
CITAT
nån slags plastmatta, imorgon när jag kommer till jobbet kanske mattan har löst upp sig
och simsalabim, så har du kanske fixat några fridagar när golvet renoveras laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Välter man ut något flytande så blir det massor av det. Jag tänker då mest på målarfärg. En burk målarfärg räcker ju inte till så stor yta, men välter man burken så innehåller den ju hur mycket färg som helst ohmy.gif laugh.gif
Jag jobbar i en mataffär, och där händer det ju titt som tätt att något åker i golvet, och då kan jag berätta att det värsta jag har varit med om att torka upp är olja sad.gif
Antar att du svor lite inombords när du välte ut vattnet ohmy.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 02-01-2006, 12:44)
och simsalabim, så har du kanske fixat några fridagar när golvet renoveras laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Antar att du svor lite inombords när du välte ut vattnet ohmy.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Det är nog ingen risk att man får några fridagar wink.gif
hann inte svära så mycket, sprang som en gazell till toaletten och snodde en trave på 15 cm med pappershandukar för att torka upp med. laugh.gif
krister
Rossi
Jag kan lova att en gryta med kalops inte heller är någon höjdare att välta ut över golvet .....
Berith
....för att inte tala om en kartong ägg. Det kletet åker ju bara omkring. blink.gif
Biggan_
CITAT (Rossi @ 02-01-2006, 13:04)
Jag kan lova att en gryta med kalops inte heller är någon höjdare att välta ut över golvet .....

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
karjo
eller en liter sås som kokar över på spisen... det råkade vi utför på nyårsafton. sad.gif Å andra sidan har jag en väldigt välskurad spis idag! tongue.gif smile.gif
Klematis
Jag hade ett akvarium på 200 l för många år sedan. En helg när jag var borta och min mamma passade katten var det vatten till dörren när hon öppnade. Locket på pumpen som stod på golvet hade hoppat av. Inte roligt att börja torka. Som tur var så var det vatten kvar i akvariumet så fiskarna klarade sig. Jag bodde i en lägenhet så jag hade väl tur att min snälla mamma kom i tid innan det började rinna i väningen under.
Klematis
lilla mamma
Kompisens vattensäng sprack läck..
på andra våningen..
gissa om de fick ösa
Kathy
Ujuj......

Hur kommer det sig att när man spiller ut rinnande innehåll, så ökar volymen med x3? wink.gif

För lääänge sen jobbade jag i Konsum. Då var det en kollega som lyckades tappa en hel pall med backar fyllda med öl och läsk på glasflaska. ohmy.gif

540 liter kolsyrat ut på lagergolvet....jisses, vad det pyste.
Margaretha
CITAT (Scrollan @ 02-01-2006, 23:40)
540 liter kolsyrat ut på lagergolvet....jisses, vad det pyste.

Ja, då är det ju en baggis att sparka omkull en skurhink! laugh.gif
Klematis
Härligt med läsk!!?? Det är ju inte bara till att torka upp. Sedan kan man ju skura golvet hur många gånger som helst.
anne-li i olofstorp
Ni kan ju snacka alltså.....
Är det nån som torkat upp en hel flaska hostmedicin från ett golv nån gång?
Garanterar att det sätter sina spår både på golvet, händerna och överallt där kontorsstolen stod efteråt!
Förutom att hostan inte blev ett dugg bättre.... unsure.gif
Kathy
CITAT (anne-li i olofstorp @ 03-01-2006, 20:03)
Förutom att hostan inte blev ett dugg bättre.... unsure.gif

laugh.gif laugh.gif
Kathy
Det här börjar likna Hasse & Tages "Spik i foten". biggrin.gif
yenny
Är det någon som känner till lactulos?
Det är en medicin man äter om man har problem med magen o behöver hjälp med att sköta den...
i alla fall... det är extremt kletigt, tjockt, oljigt... (det får de boende på mitt jobb)... försök torka upp det kletet när en flaska farit i golvet... ojoj.. det är inte kul blink.gif
*Felix matte*
Är det bara jag som aldrig spiller något rolleyes.gif
karjo
Ja, antagligen! tongue.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif wink.gif
Månskensbonden
CITAT (Felix matte @ 03-01-2006, 22:17)
Är det bara jag som aldrig spiller något rolleyes.gif

Närå.
Jag spillde INTE ut 11-kaffet i förrgår! smile.gif

"Spilla, spall, spullit
-Ord när det är sullit" (från Svenska akademins Överkurs Lexikon, SÖL)
kristerh
CITAT (Månskensbonden @ 04-01-2006, 09:44)
Jag spillde INTE ut 11-kaffet i förrgår! smile.gif

Det gjorde jag wink.gif ohmy.gif över alla papper på skrivbordet laugh.gif
tilläggas kan att jag aldrig brukar spilla annars wink.gif
krister
Kathy
CITAT (kristerh @ 04-01-2006, 11:27)
krister

laugh.gif laugh.gif
Förumom vattnet ur en 3 L kanna då. tongue.gif wink.gif
kristerh
CITAT (Scrollan @ 04-01-2006, 11:37)
CITAT (kristerh @ 04-01-2006, 11:27)

krister

laugh.gif laugh.gif
Förumom vattnet ur en 3 L kanna då. tongue.gif wink.gif

Jo det var den gången och kaffet jag menade laugh.gif laugh.gif
det kanske kommer med åldern...
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon