Jo, jag vet att det har gått ett par dagar redan, men det tar liksom några dar innan jag riktigt har fattat att man ska skriva nya siffror i dagboken och att något ska anses avslutat och att nåt nytt tagit vid.
Och idag, när solen äntligen sken hela dagen (i alla fall i Stockholm, där jag suttit inne på jobbet hela dagen...), efter veckor av grått, grått, grått, och det var så där gnistrande vackert när jag körde till tåget i Enköping i morse - då kändes det verkligen som att nu var det nåt nytt på gång. Förlösande!
Jag har haft en småjobbig höst med omorganisation (för 3:e året i rad) och kaos på jobbet, vilket slutade med att jag ÄNNU EN GÅNG blev sjukskriven för stress.
Så jag har inte jobbat så mycket de senaste månaderna, och därmed inte varit i närheten av en nätuppkopplad dator speciellt många stunder heller, utan har missat massor här på odla-forumet och varit lite lätt isolerad från trädgårdsgemenskapen...
Men nu har jag börjat jobba igen (det är fortfarande ingen som kan säga vad exakt jag ska göra här framöver, men jag ÄR i alla fall på jobbet!

Det känns jätteroligt och jag är så glad att odla.nu och alla snälla, glada forumister alltid finns kvar när man kommer tillbaka, även om man har varit borta ett bra tag!

Det känns som att det kan bli ett riktigt bra nytt år och jag önskar er detsamma!
Stora, glada vintersoliga kramar till er alla
// Tirre