CITAT (Klematis @ 02-01-2006, 20:20)
Kollade in din hemsida AZEMAN. Har du ett "företag" som omplacerar djur? Hur många djur omplacerar/säljer du? Konstigt vad många som skaffar djur som de inte kan ta hand om.
Vad trevligt att det är så många som är intresserad

.
Vi är inget företag ännu, men vi är på G att även starta eget djuraffär och sälja djur tbh. Vi har gått starta eget kurs, och jag går nu den fortsatta utbildningen på det; Entrepatörs ... eller nåt sånt heter det.
Men vi kommer Samtidigt ha omplaceringshem.
Förra året 05 så omplacerade vi ca 6 djur.
(2 marsvin, 1 kanin & 3 råttor) . Sammanlagt i vårat lilla djurhem så har vi fått in (räknar även in jourhemsdjurena): *tänker* ca 15 djur kanske.
Vi säljer inga djur. Förutom mina privata djur då. Men det hör inte hit.
Det vi tar för omplacerings djurena är en liten summa som vi har lagt ut på djuret, och som sedan kommer gå till nästa djur som kommer in. Det är en lite ersättning. men absolut inget som vi kännar på. Det ända som vi kännar på är att djurena blir nöjda och så

.
Då vi inte har något tillstånd ännu så kan jag inte ta emot allt för mkt djur.
Men tillståndet är på G till sommarn som vi håller på att sparar ihop, vi och nåra snälla människor som har skänkt bidrag. Har nu även fått flera företag som sponsrar oss/djurena.
Men vi måste först hitta nån stans att vara då vi har det just nu hemma. Vi letar för fullt efter en mkt billig lokal/barack/manskapsbod som ser någorlunda bra ut och är isolerad, där man kan vara och hålla till, och först då när man har byggt upp lite där så kan vi söka tillstånd, men allt kostar så mkt nu för tiden. Och sen så tar vi allt ur våran egen ficka också. om inte, gåvor och sånt som vi brukar få. Även företagen som sponsrar oss ibland.
har även fått varit med i lokal tidningarna Ljusnan & Söderhamns Nytt.
Just nu i vårat omplaceringshem så har vi:
6 Gerbiler och 2 Kaniner
Och vi är även jourhem åt två rått pojkar ifrån råtthjälpen.
Tyvär så har jag även lite privata djur till salu, och det är marsvin.
Så ifall ni vet nån som är intresserad så är det bara att höra av sig.
Om ni vill ha mera info typ, så är det bara att gå in på våran hemsida och kolla runt. Annars finns jag ofta på vårat Forum där, som man kan lätt och Gratis bli medlem i. Där kan man ställa frågor och få information.