Full version: Omplacering av djur
Klematis
Kollade in din hemsida AZEMAN. Har du ett "företag" som omplacerar djur? Hur många djur omplacerar/säljer du? Konstigt vad många som skaffar djur som de inte kan ta hand om.
cic
Kanske är lättare att skicka ett PM. Om du nu bara vill prata med AZEMAN vill säga.. smile.gif
Snöflinga
Tycker inte jag unsure.gif Är också intresserad av verksamheten, en himla tur att det finns människor som tar hand om oönskade djur wub.gif
Klematis
Var lite nyfiken på azemans verksamhet eftersom det har varit fler som skrivit om alla djur som folk skaffar sig och sedan inte kan ta hand om. Jag själv fick en ny katt i våras som var avlämnad i samhället jag bor i. Hon var nästan igälfrusen och utsvulten. Jag annonserade och satte upp lappar efter ägaren. Men ingen hörde av sig. Nu var det ju tur att jag kunde ta hand om henne. NU har vi det så bra tillsammans. Det enda tråkiga är att min gamla katt och den nya inte riktigt har blivit kompisar. Men det fungerar bra ändå. Jag sökte på djurens vänner, katter, och det var ju otroligt vad med katter som skulle omplaceras. Jag gick in på katthimlen, där var bilder på alla katter som de varit tvungna att avliva pga att de inte fått något hem. Tårarna bara rann och då bestämde jag min för att min lilla hitte katt ska inte hamna där.
Azeman
CITAT (Klematis @ 02-01-2006, 20:20)
Kollade in din hemsida AZEMAN. Har du ett "företag" som omplacerar djur? Hur många djur omplacerar/säljer du? Konstigt vad många som skaffar djur som de inte kan ta hand om.

Vad trevligt att det är så många som är intresserad biggrin.gif.

Vi är inget företag ännu, men vi är på G att även starta eget djuraffär och sälja djur tbh. Vi har gått starta eget kurs, och jag går nu den fortsatta utbildningen på det; Entrepatörs ... eller nåt sånt heter det.
Men vi kommer Samtidigt ha omplaceringshem.

Förra året 05 så omplacerade vi ca 6 djur.
(2 marsvin, 1 kanin & 3 råttor) . Sammanlagt i vårat lilla djurhem så har vi fått in (räknar även in jourhemsdjurena): *tänker* ca 15 djur kanske.
Vi säljer inga djur. Förutom mina privata djur då. Men det hör inte hit.
Det vi tar för omplacerings djurena är en liten summa som vi har lagt ut på djuret, och som sedan kommer gå till nästa djur som kommer in. Det är en lite ersättning. men absolut inget som vi kännar på. Det ända som vi kännar på är att djurena blir nöjda och så smile.gif.

Då vi inte har något tillstånd ännu så kan jag inte ta emot allt för mkt djur.
Men tillståndet är på G till sommarn som vi håller på att sparar ihop, vi och nåra snälla människor som har skänkt bidrag. Har nu även fått flera företag som sponsrar oss/djurena.

Men vi måste först hitta nån stans att vara då vi har det just nu hemma. Vi letar för fullt efter en mkt billig lokal/barack/manskapsbod som ser någorlunda bra ut och är isolerad, där man kan vara och hålla till, och först då när man har byggt upp lite där så kan vi söka tillstånd, men allt kostar så mkt nu för tiden. Och sen så tar vi allt ur våran egen ficka också. om inte, gåvor och sånt som vi brukar få. Även företagen som sponsrar oss ibland.

har även fått varit med i lokal tidningarna Ljusnan & Söderhamns Nytt.

Just nu i vårat omplaceringshem så har vi:
6 Gerbiler och 2 Kaniner
Och vi är även jourhem åt två rått pojkar ifrån råtthjälpen.
Tyvär så har jag även lite privata djur till salu, och det är marsvin.

Så ifall ni vet nån som är intresserad så är det bara att höra av sig.

Om ni vill ha mera info typ, så är det bara att gå in på våran hemsida och kolla runt. Annars finns jag ofta på vårat Forum där, som man kan lätt och Gratis bli medlem i. Där kan man ställa frågor och få information.
Inga från Närke
CITAT (cic @ 02-01-2006, 21:14)
Kanske är lättare att skicka ett PM. Om du nu bara vill prata med AZEMAN vill säga.. smile.gif

Pekpinnar ger vi lite till mans tror jag men gör jag det påpekar du det alltid wink.gif
cic
CITAT (Inga från Närke @ 08-01-2006, 18:23)
Kanske är lättare att skicka ett PM. Om du nu bara vill prata med AZEMAN vill säga..  :)

Pekpinnar ger vi lite till mans tror jag men gör jag det påpekar du det alltid wink.gif

Japp, för du är liksom bäst på det här på odla.. rolleyes.gif tongue.gif
Jonte_rm
Öm om du nu har ett omplaceringshem...Vad för djur gäller det? Spelar det någon roll om jag kommer med en fluga eller en Gavial??

mvh// Johannes
Berith
CITAT (cic @ 08-01-2006, 18:33)
CITAT (Inga från Närke @ 08-01-2006, 18:23)
Kanske är lättare att skicka ett PM. Om du nu bara vill prata med AZEMAN vill säga..  smile.gif

Japp, för du är liksom bäst på det här på odla.. rolleyes.gif tongue.gif

Åh vad ni är gulliga mot varandra flickor! laugh.gif laugh.gif wub.gif
Azeman
CITAT (Jonte_rm @ 08-01-2006, 18:48)
Öm om du nu har ett omplaceringshem...Vad för djur gäller det? Spelar det någon roll om jag kommer med en fluga eller en Gavial??

mvh// Johannes

öm. smådjur.
peterinas
CITAT (Jonte_rm @ 08-01-2006, 18:48)

mvh// Johannes

tror inte du går ut i vintern o fångar en fluga för att sen köra hit den wink.gif sen kan du kolla på hemsidan vilka djur det gäller o det gäller små djur (gnagare ) smile.gif
Jonte_rm
Små gnagare alltså...Ok då vet jag...

mvh // johannes
Berith
CITAT (Jonte_rm @ 10-01-2006, 09:13)
Små gnagare alltså...Ok då vet jag...

mvh // johannes

Då kanske zaaritha kan lämna in musen hon hade hemma hos sej? Den där som katterna inte ville ha. unsure.gif
Jonte_rm
Kan ju upplysa om att det är förbjudet att hålla vildfångade djur i sverige...

mvh // Johannes
Betty
CITAT (Jonte_rm @ 10-01-2006, 09:23)

mvh // Johannes

Hon har inte precis fångat den... HÄR kan du läsa mer om Zaarithas "tama" mus. smile.gif
Jonte_rm
Jag har redan läst...Jag menade inte att hon hade fångat den utan det var mer en upplysning...

mvh // Johannes
Betty
OK! smile.gif
Azeman
CITAT (Betty @ 10-01-2006, 12:53)
CITAT (Jonte_rm @ 10-01-2006, 09:23)

mvh // Johannes

Hon har inte precis fångat den... HÄR kan du läsa mer om Zaarithas "tama" mus. smile.gif

Nej, det kan jag inte. då det fortfarande är vild djur.
och just nu så kan vi knappt ta emot flera djur pga plats brist. Måste vänta tills nåt djur har flyttat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon