kristerh
Hittade i aftonbladet denna artikel om en stackars kattunge som lämnats att dö i skogen i en hoptejpad kartong mad.gif
Överlevare
krister
Anki på Öland
Man upphör aldrig att förvånas över våra medmänniskor....
Anki
yenny
FY mad.gif hur kan man vara så dum!! sånt här blir jag alltid så upprörd över. Hur kan man göra så mot en sån underbar sötnos wub.gif
Lotta150
Hur kan man bara??? mad.gif mad.gif mad.gif Hur är man skapt för att vara så hjärtlös?
Magdis
mad.gif mad.gif sad.gif
Hur KAN man undrar jag också!! mad.gif Man måste vara totalt hjärtlös för att göra så mot en levande varelse.
Lilla kissegubben, började spinna när hon tog upp den och somnade när hon stoppade den innanför jackan! wub.gif Måtte den få glömma den hemska upplevelsen och få ett härligt liv.
Latmask
Jag reagerar knappt på denna artikel, det är så oerhört vanligt. Känner flera katter som hittats på det sättet. Vet även katter som slängts ut från bilfönster på motorvägen. En kompis kille berättade att de på hans jobb ofta ser att folk spolat ner kattungar i toalettstolen, en kille hittade en katt som nån satt i koppel och bundit fast vid en kyrkbänk där katten stått tills den inte klarade av att stå på benen längre, ingen brydde sig om att hjälpa den loss.

Känner folk som hittat kaniner inpackade i picknickkartonger i parken, kattungar likaså, folk som kontaktat katthemmet och frågat om vi har plats för kattungar, de tänkte först släppa ut dem i skogen, men tänkte sen att de kunde kolla med oss i alla fall först...

Min Fia hittades instängd i ett soprum, då var hon ca 8 veckor gammal.

Det är så himla vanligt... jättetragiskt, men så vanligt. Det är lätt att börja tycka illa om människor när man arbetar med att rädda djur... sad.gif
Castea

karjo
Usch vad hemskt! Vill man inte ha katten utan bara vill bli av med dem kan man väl lika gärna avliva dem!!? Eller? Är man så hjärtlös att man bara lämnar dem vind för våg borde man väl inte ha problem med att döda djuret/djuren istället! mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif

Om man inte ser någon annan lösning alltså!
mamamaggan
Ingen respekt för levande varelser överhuvudtaget verkar det som.

Men , man läser ju om folk som gör en massa hemskheter mot barn, t o m sina egna så ...............

Hur ska man kunna få stopp på sådana här saker som görs mot ALLA levande varelser? sad.gif

Hörde på radion häromdagen att våld mot barn har ökat. Skrämmande alltihop!
Jonte_rm
Och människan som ska vara så smart...

mvh // Johannes
Kathy
sad.gif sad.gif

Ja, vad säger man? Fruktansvärt grymt.

Jag är övertygad om att människor som gör djur illa, kommer det gå illa för - förr eller senare. Ingen gör sånt här ostraffat.
Gossen Ruda
Behöver inte vara grymt med avsikt, kanske bara tanklöst. En kattunge för mycket och så kan man inte förmå sig att avliva den själv. Ett vetrinärbesök för att fixa saken är inte billigt. Det kanske var meningen att den skulle kvävas snabbt?
yenny
kunde man inte hellre då ställa en kartong med katten utanför veterinären så någon hittade den snabbt... det är ju i alla fall mer humant.
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 03-01-2006, 22:17)
Behöver inte vara grymt med avsikt, kanske bara tanklöst. En kattunge för mycket och så kan man inte förmå sig att avliva den själv. Ett vetrinärbesök för att fixa saken är inte billigt. Det kanske var meningen att den skulle kvävas snabbt?

Ovanligt tanklöst i så fall.
Har man åtagit sig att ha djur, så fullföljer man sitt åtagande.
"En katt för mycket" är i så fall något man får ta med i "beräkningarna" - dvs, "vad gör jag i så fall?" och nu menar jag inte att limma in den i en kartong och sen placera lådan i skogen. sad.gif
Eller så ser man till att kastrera sin katt, så behöver man inte hamna i såna här situationer.
Ophelia
Jadu...barn far illa, folk mördas ute i världen så det är inte så konstigt att en liten katt behandlas grymt.
Azeman
CITAT (kristerh @ 03-01-2006, 10:31)
Hittade i aftonbladet denna artikel om en stackars kattunge som lämnats att dö i skogen i en hoptejpad kartong mad.gif
Överlevare
krister

Vår ena katt, Sarah, hitta vi som kattunge, tok för liten, och helt hemlös. Hitta min sambos kusin ute hos sig, gående vid vägen och på landet, smal och liten. När vi kom och skulle hämta henne (inte kunde jag tacka nej att ta emot den e) . Hon låg och sov på altan. hade nyss fåt mat, och mätt var hon. Så liten så. Men sen så när jag skulle ta hem henne (jag bode fortfarande inte hos peter då ännu , bode hos min farmor då) Som tur är så var dom borta när jag kom hem ^_^ så när dom kom hem igen efter några dagar så fick dom en liten överaskning biggrin.gif.
Men äh, hon var eller är min lilla darling. Minns dom dagarna som om det vore igår. smile.gif
Nu är hon stor, fortfarande liten i kroppen och så smile.gif.

men äh, synd att folk inte kan ta hand om det dom skaffar sig, och inte bara slänger bort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon