Full version: Kväverikt
haltalotta
Nu är jag i farten igen fick ett tips av en kompis i england att starta upp min odling med kväverikt gödsel i 2 månader-Nu undrar jag vilket är det mest kväverikaste som finns i handeln till krukväxter.Vågar man ta kalksalpeter isåfall hur mycket vågar man ta?hälsar Haltalotta
kerstin z5-6
Vilka växter gäller det ?
haltalotta
Hej
Det är främst begonior som det gäller,Hälsar Halta lotta---
kerstin z5-6
Se tråden ovan smile.gif
Men ska du börja driva dem redan ?
haltalotta
Enligt denna man som är en utställare i eng rek att börja driva dem lite smått med kvävrikt gödsel eftersom jag har dem i ett blomrum med belysning o värme-ej knölbegonior utan andra begoniorsorter--hälsar haltalotta
kerstin z5-6
ok -då förstår jag -fast jag tror det rävker med krukväxtnäring eller blåkorn
haltalotta
Tack..hälsar haltalotta
Ingrid på Västkusten
Det mest kväverika jag vet är specialgödningarna de har i Tyskland till sina Brugmansior.
Jag har själv ett riktigt dunder ifårn England som är 20-20-20 - citrusnäring, och så växlar jag med Hasselfors bevattningsgödsel ( som är rättså lik engelska citrusnäringen men ack så odrygt i jämförelse).

Hälsar Ingrid
haltalotta
Hejsan Ingrid
Var någonstans för firma köper du din citrusnäring?Tack på förhand..haltalotta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon