Full version: Stöld...
Anki V
Vilka konstiga människor det finns!

Jag skulle ha mina döttrar med pojkvänner på middag i söndags. Yngsta dotterna pojkvänn är allergisk mot en massa saker så jag tog ut mina julgrupper och ställde in dom i cykelrummet.

Där står det både det ena och det andra så jag tänkte att där stör dom ingen.

När jag, sedan när gästerna gått skulle hämta tillbaka dom så var dom borta.

Vem vill stjäla hyacinter som blivit (i mina ögon) långa och rangliga. jag hade tidigare på dagen fått sätta in blompinnar och knyta upp dom.

Samtidigt som jag blir arg så blir jag lite smickrad också. Jag hade komponerat dom själv och någon måste ha tyckt att dom var vackra. wub.gif

Det jag sörjer mest är krukorna och "pyntet". sad.gif
Lady Hamilton
Det var nog någon som trodde att du kastat dem o ville "rädda" lökarna. Kan du inte sätta upp en lapp o fråga om någon sett dem?
Anki V
Jag tror knappast att det var någon som ville "rädda" lökarna eftersom jag bor i ettflerfamiljshus och ingen verkar vara speciellt angelägen om att odla något. Vårt cykelrum har blivit något av en 1:a rastställe mot permanent förvaring.

För mig så betyder inte förlusten av lökarna något eftersom jag själv inte "sparar" några men jag blir så förundrad över att folk ids knycka något som egentligen inte är värt många kronor.

Lökarna kostade mig 8kr styck och i det närmaste utblommade kan dom inte ha varit värda 50 öre ens.

/Anki
Lady Hamilton
Aha! sad.gif Då förstår jag ja då var det "arrangemanget" som sådant som de var ute efter. mad.gif Förstår att du saknar"pyntet" , det brukar även jag spara och använda år från år
*Felix matte*
Så trist med folk som inte kan skilja på mítt och ditt sad.gif
oavsett värde på det stulna.
kerstin z5-6
blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Du får sätta dit en lapp -behåll lökarna -Mina tomtar och julpumlor återlämnas där ni tog dom -!
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2006, 22:36)
julpumlor återlämnas där ni tog dom -!

Ursäkta min julkunskap, men vad är det för nåt wink.gif
Reserv
CITAT (kristerh @ 04-01-2006, 11:32)
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2006, 22:36)
julpumlor återlämnas där ni tog dom -!

Ursäkta min julkunskap, men vad är det för nåt wink.gif

Kulorna
kerstin z5-6
Ja smile.gif Pumlor är julkulor
kristerh
Tack för infot, hade inte hört talas om det wink.gif
eller har jag ställt samma fråga förra julen wink.gif nånstans i bakhuvudet ligger det o gnager att jag ställt samma fråga tidigare biggrin.gif
krister
anna_rispan
mm, jag har också nåt svagt minne av att pumlor har varit aktuellt tidigare... *grubblar* knakse när vi pratade om dialket ord...hmmm
Hannele
CITAT (Anki V @ 03-01-2006, 21:46)
Yngsta dotterna pojkvänn är allergisk mot en massa saker så jag tog ut mina julgrupper och ställde in dom i cykelrummet.

Många blir störda av att folk ställer "skräp" i allmänna cykelrum.
Du kanske ska leta bland sopcontainer?
Anki V
Nja, jag tror inte att det var någon som retade sig på skräpet.

Då skulle dom nog i första hand reta sig på; kassar med tidningar, en trasig bokhylla, tomma målarfägsburkar, ett par trasiga stövlar, en kartong med kakelplattor mm. Cyklar är det minsta man förvarar i cykelrummet

Jag föredrar att tro att någon tyckte dom var så vackra att frestelsen blev för stor laugh.gif

/Anki
Ewa L
Ärligt talat: Om jag hade hittat julgrupperna i ett gemensamt sop-/skräprum skulle jag ta för givet att de var kastade = fritt fram för "Grips marknad"!

Tror alltså att du kan få dem tillbaka om du sätter upp en lapp. Är troligtvis endast ett missförstånd.
andersen
CITAT (Hannele @ 04-01-2006, 13:13)
CITAT (Anki V @ 03-01-2006, 21:46)
Yngsta dotterna pojkvänn är allergisk mot en massa saker så jag tog ut mina julgrupper och ställde in dom i cykelrummet.

Många blir störda av att folk ställer "skräp" i allmänna cykelrum.
Du kanske ska leta bland sopcontainer?

Helt rätt Hannele, jag är en sådan person som retar mej på sådant, säkert någon som har städat bort "skräpet".

Ang cykelrum i vårat så stod det mopeder och droppade bensin jag tog upp det på ett medlemsmöte och mopederna försvann blixtsnabbt i från cykelrummet.
Anki V
Nu är ju inte cykelrummet något soprum.

Det mesta som står där är noga märkt med ägarens namn och lägenhetsnummer. Som jag skrev i 1:a inlägget så har rummet blivit ”första rastplats inför permanent förvaring”.

Målarfärgsburkarna står nog där för att det var fullt i grovsoprummet före jul. Jag har inte tittat efter vad som finns i kassarna med tidningar, det kanske är flera årgångar av något samlarobjekt. Jag har inte heller kollat om kassen är märkt. laugh.gif

Det som ser ut som skräp för mig kan ju vara något värdefullt för någon annan.

Eftersom vår stad inte är någon speciellt cykelvänlig stad med branta statsberg på var sida, är det inte så många som cyklar. Förmodligen så är det därför de boende i ”mitt” hus hittat ett annat användningsområde för ett nästan oanvänt stort gemensamt rum.

Det fungerade så här när jag flyttade in för 1,5 år sedan och man får ta seden dit man kommer.

Jag har en gång tidigare utnyttjat ”förvaringsplatsen” det var när jag bytte golv i kök och hall, då fick min nya spis med keramikhäll stå där några dagar och den fick vara ifred.

Det som förundrar mig är att det var just nästan överblommade julgrupper som försvann, det finns saker i det rummet som är betydligt värdefullare.

/Anki
andersen
CITAT (Anki V @ 04-01-2006, 16:43)
Nu är ju inte cykelrummet något soprum.

Det mesta som står där är noga märkt med ägarens namn och lägenhetsnummer. Som jag skrev i 1:a inlägget så har rummet blivit ”första rastplats inför permanent förvaring”.

Målarfärgsburkarna står nog där för att det var fullt i grovsoprummet före jul. Jag har inte tittat efter vad som finns i kassarna med tidningar, det kanske är flera årgångar av något samlarobjekt. Jag har inte heller kollat om kassen är märkt. laugh.gif

Det som ser ut som skräp för mig kan ju vara något värdefullt för någon annan.

Eftersom vår stad inte är någon speciellt cykelvänlig stad med branta statsberg på var sida, är det inte så många som cyklar. Förmodligen så är det därför de boende i ”mitt” hus hittat ett annat användningsområde för ett nästan oanvänt stort gemensamt rum.

Det fungerade så här när jag flyttade in för 1,5 år sedan och man får ta seden dit man kommer.

Jag har en gång tidigare utnyttjat ”förvaringsplatsen” det var när jag bytte golv i kök och hall, då fick min nya spis med keramikhäll stå där några dagar och den fick vara ifred.

Det som förundrar mig är att det var just nästan överblommade julgrupper som försvann, det finns saker i det rummet som är betydligt värdefullare.

/Anki

Har ni inga regler? jag är förvånad över att du skriver om målarfärg mm, ingen som har tänkt på brand risk mm.
Anki V
Jo då, på våren sitter det en lapp på dörren om att omärkta saker kommer att kastas.

När det gäller brandrisk så borde EU-moppen som står/stod där vara mer brandfarlig än vattenbaserade målarfärgsrester.

Jag frågade faktisk förvaltaren om det var ok att ha moppen inomhus och till svar fick jag att om den stod ute kunde den bli stulen. unsure.gif

Nu har den blivit stulen i alla fall, fast inte i cykelrummet.

/Anki V
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon