anna_rispan
hej hej!

På tv. undrar om det är någon mer som irriterat sig på att textningen försvinner eftersom den ligger nedanför bild. när man vill titta i bredbildsformat så hamnar texten utanför det man ser. jobbigt!!!! varför lägger de texten utanför programmets bildruta????

förstår nån vad jag beskriver? någon som upptäkt samma?
kristerh
Är det tvn du pratar om? isåfall kan du nog ändra bildstorleken beroende på vilket program du vill se, men visst är det jobbigt när alla program sänds i olika "storlek"
krister
anna_rispan
nej jag menar när de sänder ett program eller film i bredbbildformat o när jag ändrar med dosan så att det ska bli bild i hela rutan. då hamnar texten utanför o syns inte alls!!!
Åsa, mälardalen zon 2
Har inga problem med detta, min tv- känner av vilket bildformat det är på programmet och ändrar bildrutan av sig självt.
anna_rispan
försvinner inte texten ibland för dig då??
kristerh
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,04-01-2006, 11:27)
Har inga problem med detta, min tv- känner av vilket bildformat det är på programmet och ändrar bildrutan av sig självt.

så praktiskt wink.gif varför kan inte min moderna tv klara det wink.gif
krister
Snöflinga
Jag trycker upp texten med pilknappen rolleyes.gif
anna_rispan
jaha... det får jag testa. vilken pilknapp det nu kan vara. det finns ju en del att välja på på dosan
kristerh
jag kanske skulle ta o läsa instruktionsboken en gång till wink.gif
krister
Snöflinga
I mitten på dosan brukar det finnas fyra pilar, som pekar åt alla väderstreck ........ Tryck på den mot norr rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon