Full version: 30 års skiva
labarradepan
Nyss skrev jag ett inlägg ang hårfrisyrer, men nu vill jag ha lite mat tips till 30 års skivan. tongue.gif

Vi blir ca 30 på ena festen, och andra festen ca 15 st ( jobbet ) Till jobb festen tänkte jag ha buffe, sen andra festen en mat rätt.

Sen tänkte jag ha nån musik lek eller nått i den stilen. DÅ kan alla vara med rolleyes.gif

Tacksam för alla förslag o tips. smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Angående maträtten:

Kanske ett tema á la 1976.

1976 var första gången recept på Flygande Jakob var publicerat i Allt om mat. Detta var en riktig innerätt på den tiden enligt mina föräldrar det var vanligt att den serverades när man blev hembjuden till folk.
netaave
Gör en musikfrågesport, då kan du ha leken vid sittningen. Spela upp lite blandad musik och fråga på år, kompositör, sångare m.m. 10-12 frågor är lagom. Man kan också göra gästernas svarslappar med 1-X-2-alternativ, men då krävs lite mer jobb och franförallt svarsalternativ.

Klur, typ mitt julklur är också kul att ha vid bordet hör av dig om du vill, jag har massor jag kan maila över.
Sylvia
Ang. underhållning: charader (typ Gäster med gester) är också en tidstypisk fenomen som man kanske kan roa gästerna med. Dela i två lag, som får lappar med antingen enstaka ord eller roliga korta meningar att spela upp.
labarradepan
tack tack , för allt. tongue.gif
LadyG
Var det inte ganska populärt på 70-talet med lekar som var lite småfåniga typ "vilka två som kan tömma en nappflaska med öl först" eller "få ner pennan i flaskan"?
estet
Min sambo o jag fyllde 30 ifjol med nån veckas mellanrum så vi slog ihop till en fest.
Såå här gjorde vi!

Snittar och små aptitretare gjorde vi själva och serverade mousserande alt. cider.
Varmrätten tog vi från cateringfirma, det var jätteskönt! Vin i boxar var lätthanterligt alla fick ta själva från ett "barbord" med glas och diverse drycker.
Efterrätten blev tårtor som vi beställde av våra respektive mammor, som de gjorde gladeligen.
Senare åkte snittarna, chips och annat dricka fram och discomusiken...
Jag tog och brände ned 5 skivor fulla av nostalgimusik från vår barndom, Bee Gees, Donna Summer, Rod Stewart, ABBA, Björn Skifs, Jerry Williams, Eurythmics mfl. Åså dansade gammal som ung!
Alla tyckte det blev väldigt lyckat.
labarradepan
Det lät jätte trevligt, jag lite 80 tals nostalgi musik har jag tagit fram i alla fall.

Det är ju kanon att få ideér från er. tack så mycket rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon