Full version: Grafikkort och spel
Castea
Jag har köpt ett spel Myst V End of Ages som beter sig illa när jag kör det. Det hackar, och viss grafik och saker man ska göra i spelet (t ex ta kort med en kamera) går inte alls att göra/titta på.

Systemkraven står på den där länken också, och jag trodde mitt grafikkort skulle klara det.

Jag har uppdaterat drivrutinerna för mina ljud, video och spelenheter. Kör Direct X 9.0, d v s senaste versionen. Mitt grafikkort heter "Codec".

Kör Windows XP, och har 256 Mb RAM-minne. Det räckte alldeles utmärkt för det förra Myst-spelet Myst 4 Revelations. Så jag undrar vad den stora skillnaden mellan dessa spel kan vara som gör att mitt grafikkort inte verkar räcka? Eller finns tips på annat jag kan försöka åtgärda i min dator som kan påverka problemet att köra Myst V?
jendah
Grafikkortet vet jag inget om, men Myst V hackade något på min dator också, och jag har fyra gånger mer RAM-minne... Så mycket borde du inte behöva, men 512 Mb är nog lämpligt.

Grafiken i Myst V är helt 3D, det är inte så i Myst 4.
Castea
Ok, tack!

Och nu... jättepinsam fråga. Men jag är inte så hemma på PC ännu (har haft Mac nästan hela livet): Hur gör man för att få mer RAM-minne? Köper det? Frigör mer RAM-minne? Använder nåt program? För Mac finns ju programmet RAM-Doubler.
yenny
killen min säger att det kan vara både grafikkortet och ram minnet som inte räcker till... ram minne får du köpa till.
Castea
Ok. Tack.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon