Full version: Efterlysning!
Lotta150
Såg en bild på Hibiscus Arnottianus på nätet wub.gif wub.gif wub.gif Läcker!!
Någon som har en sådan?
Zazu
hur ser den ut? huh.gif

mvh zazu

hittade en bild, jag sökte på fel namn laugh.gif
Lotta150
Den är vit, enkel

http://images.google.se/imgres?imgurl=http...cial_s%26sa%3DG
Ciczi
häää... dregel....

Vill ha!!! laugh.gif wub.gif

Ciczi
Lotta150
CITAT (ciczi @ 05-01-2006, 15:23)
häää... dregel....

Vill ha!!! laugh.gif wub.gif

Ciczi

visst vill man...?? rolleyes.gif
Emser
Hör av dig till mig under våren...kommer att inom kort att flytta till usa. Så om du vill ha hibiskusar kanske jag kan sno ett skott där borta...eller två!

Iof. så tar ju snigelposten ca 1v...men det kanske den kan klara av??

Vad tror ni?
Zazu
CITAT (Emser @ 05-01-2006, 19:12)
Hör av dig till mig under våren...kommer att inom kort att flytta till usa. Så om du vill ha hibiskusar kanske jag kan sno ett skott där borta...eller två!

Vad tror ni?

det går nog att skicka, bara du lägger skotten i en plastpåse wub.gif rolleyes.gif
pengar för pappillonen är påväg...

mvh zazu
Lotta150
CITAT (Emser @ 05-01-2006, 19:12)

Vad tror ni?

Tackar wub.gif
Är det alltså svårt att hitta olika hibiskusarter här hemma? Jag har inte någon hibiskus nu (har bara hoyor, epiphyllum och en "garderobsblomma" rolleyes.gif ) men jag känner samlarmanin komma krypande... sad.gif
Jag har alltid tyckt om hibiskusar men aldrig lyckats med dom. Har iofs "bara" köpt typ i livsmedelsaffärer eller så, så jag har ju inte köpt bästa kvaliten kan jag tänka mig. Kanske bättre att dra upp en egen stickling?
Bessie
(Jag ska *inte* nämna retarderingspreparat. Upphöjt till hundra. Fem djupa andetag åsså räkna till tie.)
För det mesta är köpehibiskusar framdrivna för att blomma kraftigt och växa så lite som möjligt så de passar på köksbordet, men det gör dem också känsligare på allt sätt. Bladen har dråsat från min orangefärgade i oroväckande takt, men jag hoppas att det bara är en av de tre grenarna som håller på att dö. Nån (var det du, ciczi?) sa i en annan tråd att man kan ha bättre tur om man hittar sticklingar i en plantskola.

I vår ska jag gå till plantskolan och fråga om de har möjlighet att ta in lite andra färger än karamellpastellerna.
Ciczi
Kanske var det jag Bessie, det är möjligt... men om sanningen ska fram så dog alla de sticklingar jag köpt på plantskola...

Men de jag dragit upp själv är av en helt annan kaliber.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon