Full version: Tomater
Iza
Är det någon som kan rekomendera dem ultimata normalstora tomaten att odla i växthus. Jag odlar redan Green Grape och Sungold som är söta och goda, men finns det någon normalstor tomat som smakar lika. Jag tycker inte att skördeutbytet blir så stort på de jag odlar. Därför vill jag ha en normalstor att använda till sallad mm.
Susanna
Går det bra med busktomater? Då har jag några tips, fast å andra sidan brukar man väl inte odla busktomater i växthus. (Tänkte bara på att du inte fått några andra svar ännu)
bikiv
CITAT (Susanna @ 05-01-2006, 21:28)
Går det bra med busktomater? Då har jag några tips, fast å andra sidan brukar man väl inte odla busktomater i växthus. (Tänkte bara på att du inte fått några andra svar ännu)

Jag har tänkt odla busktomater i växthuset 2006! E´de´dumt det? Första året med växthus "från första början" vet jag ingenting, har jag förstått! unsure.gif
Susanna
Jag har också odlat busktomater i växthus och det har funkerat utmärkt. Men jag har läst någonstans att busktomater inte behöver växthus. Vet inte riktigt vilket som är bäst med andra ord.
Lady Hamilton
Min erfarenhet är att det går att odla busktomater i växthus OCH i krukor på friland. Men det är klart att resultatet beror ju till stor del av vad det är för väder under sommaren.
Iza
Alla förslag går bra! tongue.gif
Susanna
Min favotomat förra sommaren var en busktomat som heter Raketa. Köpte den hos Åke Truedsson. Tomaten är röd och lite oval med spets. Vikt cirka 80 gram per tomat. Jag tyckte den var söt och den passade bra i sallader. Jag hade en bra avkastning på min enda planta, fick runt 100 tomater på den.
lyckero
En av förra årets favoriter hos mig var Pink Ping Pong med pingisbollsstora rosaröda tomater. Kanske inte sötast av alla (det är de små) , men goda, vackra och jämnstora.
mvh Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon