Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Julafton var ju ganska så mild i vår del av världen så jag gick ut i trädgårdne och hämtade in lite feldtsalat ( mache) och så lite oregano, lökblast och så gjorde vi en härlig sallad till långsamgrillad lammstek!

Ehrummm vad det var gott!

Nån mer som tänker så feldtsalat i år i Augusti? Jag ahde för en gångs skull en plätt över ;-)
uno
Grillade Du lamsteken utomhus? Jag funderar på att ha kolgrillen i växthuset. Läckert att kunna grilla även på vintern.
Ingrid på Västkusten
Jo - det gjorde vi. Vi har en amerikanks BBQ med lock, så det fungerar utmärkt.

Växthuset skulle jag nog inte vilja grilla i - beror ju iofs på vad som redan är i växthuset samt hur god ventilationen är.

Tomt och fullgod ventilation så kanske mjaaaa----njae - det GÅR ju att grilla utomhus året runt *egentligen*, vi har grillat mitt i vintern förr.

Hälsar ingrid som längtar till grillsäsongen.
Månskensbonden
Jag sparade några grönkålsplantor i höstas, för jag tänkte de kunde bli bra som långkål på julbordet.
Jaja.....tanken var måhända lika god som Bambi och hans vänner tyckte grönkålen var, för allt som tittar upp genom snön här är några kala bladbefriade 'miniflaggstänger'... tongue.gif

Och tre ovanligt feta och välmående rådjur bidar numera sin tid under fågelstugan, mumsandes på nedfallna solrosfrön som domherrarna sprätt ner...

Nåja, grönkålen blev ju till glädje för några i alla fall.... wacko.gif biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Nät?

Änsålänge lever nån av mina 'kålar' :-)

Hälsar Ingrid
Månskensbonden
Jadå...jodå....har väl tänkt på att sätta "hönsnätshuvor" över den kål som blir kvar... rolleyes.gif ...men sen är det ju en bit från tanke till handling... wink.gif

F´resten kommer rådjuren redan på hösten när kålen börjar 'mogna' så jag skulle nog behöva inhägna hela landet med nät.........och taggtråd.....och elstängsel........och landminor.... biggrin.gif

-Men vem vill väl odla i ett 'friluftsfängelse' a la Guantanamo?? wacko.gif biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Jag ahr elstängsel :-)

Mina surt odlade kålar skall jag minsann ha själv!

Hehe!

Och rosorna vill jag ha i fred de med.

Kul grej, Gerorgia Collards lever fortfarande sist jag kollade. Iofs minus 11 i morse men den verkar förvånadsvärt härdig. Förrut är det Red Russian som funkat bäst,

Hälsar Ingrid
Cinafina
Jag har också stängsel runt kökslandet, annars skulle inte mycket bli skördat därifrån. Tyckte sambon var lite väl ambitiös när han ville sätta upp det, ett 1,70 högt fårstängsel men det har verkligen varit värt ansträngningen. Speciellt eftersom vi inte bor där vi odlar, annars kan ju den mänskliga närvaron kanske skrämma bort dem lite. Så sätt staket runt kålen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon