Annkina
Ja, frågan är alltså vart man kan få tag på ett liknadne växthus i Sverige?
Någon som har ideer?

Åsa, mälardalen zon 2
Rusta hade snarlika växthus i våras iallafall med en ställning som man drog ett plastaktigt överdrag över.

Tror dock man måste ha en trädgård som är oerhört vindstilla för att de ska stå kvar.
Ingrid på Västkusten
Jula ahr också.

Våldsamt vindkänsligt som Åsa säger. Däremot tror jag mer på väggvarianterna de har fast inte i direkt söderläge.

Hälsar Ingrid
Annkina
Antar att de inte gör reklam för dess små växthus ännu.
Har en liten odlingslott och tänkte att det kunde vara kul att driva upp lite i ett "växthus".

Får väl hålla ögonen öppna.
åsgård
Bauhaus har jordankare i kraftig plast som man skruvar ner i jorden. Jag har dessa för att förankra 3X3 meters tälten, har även ett 3X6 tält.
Kan garantera att de sitter som berg i jorden, det som går sönder först är plasttaket eller sidorna.
MVH Kenneth
solkatten
Ser ut som om man skulle kunna ta ett partytält och använda som växthus. De kanske är billigare också? wacko.gif
Katti med torpet
Nja, partytält brukar ju ha vit ogenomskinlig plast. Den armerade plasten på växthusen är mer ljusgenomsläpplig (genomskinlig) så riktigt jämförbart är det nog inte.
Dessutom har de fördelen av att ha färdiga hyllor utmed väggarna. Något som i alla fall jag uppskattade mycket. Att fixa till motsvarande 15 löpmeter hylla skulle ju annars kosta både tid och pengar, här får man det på köpet.
Lady Hamilton
Här finns en adress

www.allox.se
Eva St
Vi hade under några år en gammal tältstomme som vi klädde med byggplast och satte några lister som stöttning runt om vid ena gaveln rullade vi upp plasten och hade som ingång finns en bild i mitt album växthus på detta. Tyvärr blåste det sönder efter några år men var väldigt funktionsdugligt och billigt så länge det varade
Eva St
solkatten
CITAT (Eva St @ 08-01-2006, 02:11)
Vi hade under några år en gammal tältstomme som vi klädde med byggplast och satte några lister som stöttning runt om vid ena gaveln rullade vi upp plasten och hade som ingång

Ungefär som partytältet då som man köper (väggarna får man ju ändå köpa till) men då kan man ta växthusplast eller dylikt till väggarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon