Idag gick jag min vanliga runda runt huset för att kolla läget. Vad ser jag i min södra rabatt...
Jo Krokusen är uppe ca 2-3 cm!!!
Kollade genast i en annan rabatt för att solläget inte skulle ha tvingat fram dem. Där var krokusar i den rabatten med. Vid en närmare inspektion så tittar snödropparna upp också.
Nu, nu vänder det!!! Nu är det på g.
Ciczi
wolkenkrabber
05-01-2006, 16:27

Landet är långt... här kan man tro att det är permafrost... -10 grader och mängder med snö
men är det inte lita tidigt även i skåne?
Här är allt vitt, - 15 grader, låååååångt till vår, glad att vi fått snö i år, vi har 60 cm snödjup
Lena zon 4
Eva i Stuvsta
05-01-2006, 16:49
Här i Stockholm är det också mycket snö, fast värsta kylan har försvunnit. Men krokusarna var uppe minst en centmeter redan innan kylan och snön kom, i mitten av december så där... Så vårtecknen lär nog både komma och försvinna ett par gånger till!
Lady Hamilton
05-01-2006, 17:35
Här är det också lååååååångt till våren.............
-18* 50cm snö
Massor av snö har vi i Luleå med men idag kändes det vårlikt i luften, bara nån enstaka minusgrad - och takdropp!
*Felix matte*
05-01-2006, 20:26
+3,3 har vi haft idag och alldeles nu var jag ut på balkongen... Takdropp
Låter sååå härligt... som i april.
Termometern visar nu -0,6
Anders zon 1
05-01-2006, 21:40
Det mesta av snön har smält undan de senaste dagarna och krokusar och snödroppar börjar titta upp här också! Men det är inget ovanligt utan helt normalt så här års i Skåne om inte vintern är alltför kall. Blir det bara en period med lite varmare väder så står snart både vintergäck och snödroppar i blom. Fast i den här landsändan kan man knappast räkna dom som vårtecken - riktigt milda vintrar händer det att dom börjar blomma redan före nyår.
Vaaaa???

Fy vad orättvist! Här är det ju typ ett halvår kvar innan man får veta om det blitt nåt av lökarna man planterade i höstas!
Klematis
06-01-2006, 12:34
Här är det vinter med -5. Snön ligger och det är så vackert. Barnen ute och åker skidor pulka mm . Våren kan allt vänta ett tag till för min del.
Här är det bara snö runt huset,inga krokussar här inte.Hela trädgården är vitt.Fastän jag bor i Halland z 4 visserligen -2,6° nu
*Felix matte*
06-01-2006, 21:45
Inte har vi vår ännu, men nog var det skönt med plusgrader igår. Kuriren hade fet rubrik "
Varmast i Sverige i Kiruna"
Ikväll har vi -9,2 och snö har vi så det räcker och blir över. Än är det långt kvar till skolavslutning då björken kaaanske har "musöron"
Jösses! Jag har inte ens kollat!

Ska göra det i morgon, men jag tvivlar på att nåt har kommit upp..
Åhhh Fick en kruka igår med krokusknoppar det är väl hopp om våååååår
Eva St
Anki på Öland
07-01-2006, 10:43
Inte ens här har snön försvuinnit så man kan se några krokusar/snödroppar ännu....
Anki
Jag vill gärna ha snön kvar i några veckor till, så att vi får åka lite mer skidor! Inga krokusar än tack

Dessutom har vi nog inga kvar efter dräneringen
Maggan H
11-01-2006, 21:35
Och här i nordöstra Skåne, ca 3+ nu och den sista snön är på väg bort. Men än finns det ca 1 dm kvar och höga vallar längs vägarna. Men grannens katt har lyckats hitta min söderrabatt såg jag idag.... Men bäva, norrlänningar, ni har orkan i faggorna hörde jag på vädret..fy vale!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.