Karin M i zon 5-6
07-01-2006, 10:30
Hej!
Jag söker namn eller webbadress till den som tillverkar den vindflöjel jag är intresserad av. Jag vet att jag har sett en annons om den i någon tidning en gång i tiden, men naturligtvis har jag glömt var. Förmodligen i AoT.
Är det någon som vet nå't som kan vara till hjälp, vore jag tacksam! Det är en modell av en ekorre och ögat består av en glaspärla. Jag har "Googlat" och hittat flera ex.men inte den jag söker, tyvärr.
Tack på förhand!
Karin
Lady Hamilton
07-01-2006, 10:36
Är det den sort som börjar "rosta" efter ett tag?
Karin M i zon 5-6
07-01-2006, 14:41
Rosta?! Gulp!!! Det tänkte jag inte på... och något rost vill jag inte ha rinnande nerför vindbrädorna... Men faktiskt så minns jag inte om det var något "försäljningsargument" då jag läste annonsen - och rost i sig är eg. inget hinder för mig, om det bara håller sig på plats, s.a.s. Kan vara riktigt snyggt, i mitt tycke.
Karin
Lady Hamilton
07-01-2006, 14:48
Jag vet precis vilken du menar men den hittar inte jag heller nu.
Den enda jag hittar är den som finns på skansens byggvårds butik men den är INTE en vindflöjel eller har glas pärla.
Men jag tänkte att om du tycker att modellen är rätt så nog kan du fixa monteringen som en vindflöjel, klistra dit en glaspärla och sedan lacka den så att den INTE rostar.
Denna finns också som en svart katt med en lysande glassten som öga.
Fanns bild i min artikel för länge sedan men nu minns jag inte ens själv när det var...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.