|
*Felix matte*
07-01-2006, 19:59
Plötslig slog videon på inspelning  jag kollade nyss, den är inställd på att spela in kl 19.45 - 21.05 i svt 1 Saken är den att vi inte har ställt in den.... senast videon användes var på onsdag em då barnbarnet tittade på Långben. Minns att det har hänt en gång tidigare men inte när det var... iaf så skrev jag om det här på forum. Jäkligt mysko är det. Någon annan som råkat ut för liknande?
hmmm... kan det vara så att en gammal tid legat kvar sedan tidigare o barnbarnet lyckats trycka på timer knappen?
Lady Hamilton
07-01-2006, 20:03
 Ja du teknikens under...........Kolla om det finns något mera som är "programmerat" eller så får du se till att aldrig ha i ett videoband som du är rädd om, eller ha videospelaren tom förjämnan LYCKA TILL! och nej, jag har inte varit med om detta fenomen
CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 19:59) Någon annan som råkat ut för liknande? Det är det där lilla videotrollet som tassar omkring och plockar bort etiketter på videkoassetterna, byter fodral på VHS-kassetterna, trycker på timern på videon och även ser till att förprogrammerade videoapparater spelar in ifrån fel TV-kanal. Videotrollet är föresten släkt (på håll) med tvättstugetrollet......som äter högerstrumpor.
Hired-Gun
07-01-2006, 20:09
Om du inte vet hur man skall nollställa inspelnings minnet,dra ur srömkabeln från videon,låt den vara ur ca 20-40 min om videon är strömlös så länge töms minnet. Sätt i kabeln,ställ klockan och datum and you are ready to go...
*Felix matte*
07-01-2006, 20:11
Nej ingen tid har varit inprogrammerad, och barnbarnet rör inte videon... hon sitter i fåtöljen och väntar att mormor el morfar slår på videon. Lite otäckt var det iaf när den slog på... bägge studsade vi till.
andersen
07-01-2006, 20:13
Hmm kan det vara någon ande som vill att ni skall se ett visst program?
*Felix matte*
07-01-2006, 20:15
CITAT (Hired-Gun @ 07-01-2006, 20:09) Om du inte vet hur man skall nollställa inspelnings minnet,dra ur srömkabeln från videon,låt den vara ur ca 20-40 min om videon är strömlös så länge töms minnet. Sätt i kabeln,ställ klockan och datum and you are ready to go... Jag vet hur man nollställer men saken är den att vi inte ställt in den alls på inspelning och videon har inte varit påslagen sedan i onsdags. Till på köpet så är det Sporten och På spåret som sänds den tiden....nej vi fattar inget
CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 20:15) ....nej vi fattar inget  Jamen då så.......då är det ju videotrollet.
elleave
07-01-2006, 20:16
Kan nån granne ha spelat in hos sig, och din video har reagerat på grannens fjärkontroll.... Inte helt ovanligt Annars är det en fjärrkontroll-terrorist...
*Felix matte*
07-01-2006, 20:18
CITAT (andersen @ 07-01-2006, 20:13) Hmm kan det vara någon ande som vill att ni skall se ett visst program? Så skrev någon här förra gången det hände... vi skulle kolla vad programmet handlade om närt det kom i repris, men tyvärr glömde vi bort det. Nu låter jag iaf videon gå tills den stänger av själv... sedan får vi se vad som finns där.
*Felix matte*
07-01-2006, 20:20
CITAT (elleave @ 07-01-2006, 20:16) Kan nån granne ha spelat in hos sig, och din video har reagerat på grannens fjärkontroll....
Inte helt ovanligt
Annars är det en fjärrkontroll-terrorist... :P Men det konstiga är att timern är inställd på 19.45 - 21.05. Ska ringa grannen ovanför och höra... de mittemot har alltför lång väg till våran video. ........................................ Ringde grannen men nej... de har inte något på inspelning.
Det låter verkligen konstigt!  Om videon stått påslagen kunde man ju ha tänkt sig att någon kommit åt rec-knappen bara, råkat sätta sig på fjärren eller nåt.  Jag har aldrig varit med om att nåt sånt har hänt. Apropå din berättelse kommer jag att tänka på vad min man berättade för nån vecka sen. En kollega till honom hade sett The Shining med Jack Nicholson för första gången och han tyckte den var jätteläskig och när han gick och la sig var han ganska rädd. Mitt i natten vaknar han av att han hör det där redrum!, redrum!, redrum! med den mystiskt knarrande rösten och han får nästan panik. Videon hade då gått igång av sig själv, antagligen p.g.a att det varit nåt kortvarigt strömavbrott.
Hired-Gun
07-01-2006, 20:36
Kan vara en fabriks inställning som har användts vid test av videon vid fabriks test,kan ha blivit aktiverad av en speciell knapptrycknings kombination på fjärrkontrollen. Isåfall ligger den djupare än i inspelningsminnet,troligtvis i videons bios,bios=basic input output system. Kolla instruktions boken om det finns en FAQ sida men vanliga problem för videon.
*Felix matte*
07-01-2006, 20:39
Nu hittade jag den gamla tråden LÄS HÄRDen gången stämde ju inte ens datum... det ska vara omöjligt
*Felix matte*
07-01-2006, 20:42
CITAT (Hired-Gun @ 07-01-2006, 20:36) Kan vara en fabriks inställning som har användts vid test av videon vid fabriks test,kan ha blivit aktiverad av en speciell knapptrycknings kombination på fjärrkontrollen. Isåfall ligger den djupare än i inspelningsminnet,troligtvis i videons bios,bios=basic input output system. Kolla instruktions boken om det finns en FAQ sida men vanliga problem för videon. Vi har en gammal Luma video, de har nog inte så spec avancerade inställningar. Fjärrkontrollen... jo den ligger i tygfickan.. ingen risk att man kommer åt några knappar där.
*Felix matte*
07-01-2006, 20:46
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2006, 20:23) Det låter verkligen konstigt!  Om videon stått påslagen kunde man ju ha tänkt sig att någon kommit åt rec-knappen bara, råkat sätta sig på fjärren eller nåt.  Jag har aldrig varit med om att nåt sånt har hänt. Apropå din berättelse kommer jag att tänka på vad min man berättade för nån vecka sen. En kollega till honom hade sett The Shining med Jack Nicholson för första gången och han tyckte den var jätteläskig och när han gick och la sig var han ganska rädd. Mitt i natten vaknar han av att han hör det där redrum!, redrum!, redrum! med den mystiskt knarrande rösten och han får nästan panik. Videon hade då gått igång av sig själv, antagligen p.g.a att det varit nåt kortvarigt strömavbrott.   ... vi och övernattande har hört steg mm i så många år att ingen reagerade desto mer på det. Men... kanske är det så att något händer när man pratar om " de som inte längre kommer på besök" Ja inte vet jag och kanske är det bäst så.
Hired-Gun
07-01-2006, 20:53
CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 20:46) vi och övernattande har hört steg mm i så många år att ingen reagerade desto mer på det. Hehe kanske det här skulle lösa problemet:Gevalia - När du får oväntat besök.
*Felix matte*
07-01-2006, 21:15
CITAT (Hired-Gun @ 07-01-2006, 20:53) CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 20:46) vi och övernattande har hört steg mm i så många år att ingen reagerade desto mer på det. Hehe kanske det här skulle lösa problemet:Gevalia - När du får oväntat besök.  Om det vore så väl att de visade sig och ville bli bjuden
Hired-Gun
07-01-2006, 21:19
CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 21:15) CITAT (Hired-Gun @ 07-01-2006, 20:53) CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 20:46) vi och övernattande har hört steg mm i så många år att ingen reagerade desto mer på det. Hehe kanske det här skulle lösa problemet:Gevalia - När du får oväntat besök.  Om det vore så väl att de visade sig och ville bli bjuden  Kaffe och en video inspelad film kanske är receptet för dina besökare...
CITAT (Scrollan @ 07-01-2006, 20:05) Det är det där lilla videotrollet som tassar omkring och plockar bort etiketter på videkoassetterna, byter fodral på VHS-kassetterna, trycker på timern på videon och även ser till att förprogrammerade videoapparater spelar in ifrån fel TV-kanal.
Videotrollet är föresten släkt (på håll) med tvättstugetrollet......som äter högerstrumpor.
*Felix matte*
07-01-2006, 21:32
CITAT (Betty @ 07-01-2006, 21:20) CITAT (Scrollan @ 07-01-2006, 20:05) Det är det där lilla videotrollet som tassar omkring och plockar bort etiketter på videkoassetterna, byter fodral på VHS-kassetterna, trycker på timern på videon och även ser till att förprogrammerade videoapparater spelar in ifrån fel TV-kanal.
Videotrollet är föresten släkt (på håll) med tvättstugetrollet......som äter högerstrumpor.  Det där med strumpor har jag aldrig förstått... här finns alla strumpor kvar när maskinen töms.
*Felix matte*
07-01-2006, 21:39
Nu har vi kollat vad som spelades in... Det börjar med ett inslag om Svenska Kyrkan ...handlade om att en grupp inte vill ha kvinnliga präster.  Klockan på datorn visade 19.42 då videon startade men videoklockan var 3 min före. Vi har ju gått ur kyrkan i november... Nää nu vet jag inte vad det är som händer. Ska spara bandet iaf... se om det händer nåt liknande framöver.
andersen
07-01-2006, 21:41
Det är nog bäst att gå med i kyrkan igen...
netaave
07-01-2006, 21:42
Mysko är det! Och inget strömavbrott som kan ha sinkat videoklockan? Tvklockan är ju ofta automatisk men videon brukar man få ställa.
*Felix matte*
07-01-2006, 21:47
Nej inte tänker vi gå med i kyrkan igen... varför skulle vi Jag är troende men behöver inget samfund för att befästa det... är fritänkare sedan ungdomsåren Inget strömavbrott har vi heller haft på så länge att jag inte minns när det hände senast.
Snöflinga
07-01-2006, 22:03
Kanske en gammal prost som tassar på hos er och vill kolla läget
*Felix matte*
07-01-2006, 22:07
CITAT (Snöflinga @ 07-01-2006, 22:03) Kanske en gammal prost som tassar på hos er och vill kolla läget  Nu börjar jag fundera på om det inte var en bekräftelse på att vi gjorde rätt som gick ur kyrkan eftersom vi bägge har uppfattning att kvinnor ska ha samma rätt och värde som män. Inte vet jag... men ni ska veta att jag inte "dillar" inte ljuger eller hittar på... det hände på riktigt. Det är mig helt främmande att någonsin ljuga eller hitta på.
andersen
07-01-2006, 22:12
CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 22:07) CITAT (Snöflinga @ 07-01-2006, 22:03) Kanske en gammal prost som tassar på hos er och vill kolla läget :lol: Nu börjar jag fundera på om det inte var en bekräftelse på att vi gjorde rätt som gick ur kyrkan eftersom vi bägge har uppfattning att kvinnor ska ha samma rätt och värde som män. Inte vet jag... men ni ska veta att jag inte "dillar" inte ljuger eller hittar på... det hände på riktigt. Det är mig helt främmande att någonsin ljuga eller hitta på. Men det är väll det som kvinnor har i dag i svenska kyrkan,därför förstår jag inte varför du gick ur.
Snöflinga
07-01-2006, 22:18
Tror absolut inte att du varken ljuger eller hittar på .... och visst är det konstigt
Hired-Gun
07-01-2006, 22:20
CITAT (Betty @ 07-01-2006, 22:14) Kanske det är dax att ringa den Hyrda Pickadollen
CITAT (Snöflinga @ 07-01-2006, 22:18) Tror absolut inte att du varken ljuger eller hittar på .... och visst är det konstigt  Inte jag heller tror du ljuger eller hittar på. Minns att du hade en del konstiga problem med din träningscykel tidigare.... hur blev det med dem, är det som det ska numera?
CITAT (Hired-Gun @ 07-01-2006, 22:20) CITAT (Betty @ 07-01-2006, 22:14) Kanske det är dax att ringa den Hyrda Pickadollen  Bara om han har silverkulor i pickan!
*Felix matte*
07-01-2006, 22:25
CITAT (andersen @ 07-01-2006, 22:12) CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 22:07) CITAT (Snöflinga @ 07-01-2006, 22:03) Kanske en gammal prost som tassar på hos er och vill kolla läget  Nu börjar jag fundera på om det inte var en bekräftelse på att vi gjorde rätt som gick ur kyrkan eftersom vi bägge har uppfattning att kvinnor ska ha samma rätt och värde som män. Inte vet jag... men ni ska veta att jag inte "dillar" inte ljuger eller hittar på... det hände på riktigt. Det är mig helt främmande att någonsin ljuga eller hitta på. Men det är väll det som kvinnor har i dag i svenska kyrkan,därför förstår jag inte varför du gick ur. Vem tror du har flest antal anmälningar om arbetsmiljöproblem... tror nog att det är just Svenska kyrkan. Mycket går att gömma i religionens namn... Faktiskt så har jag också på ganska nära håll sett hur en högt uppsatt i vårat stift varit "inte så värst ärlig".. otäckt betéende som tack o lov kunde stoppas tack vare Internet och allt man hittar där.
andersen
07-01-2006, 22:28
CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 22:25) CITAT (andersen @ 07-01-2006, 22:12) CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 22:07) CITAT (Snöflinga @ 07-01-2006, 22:03) Kanske en gammal prost som tassar på hos er och vill kolla läget  Nu börjar jag fundera på om det inte var en bekräftelse på att vi gjorde rätt som gick ur kyrkan eftersom vi bägge har uppfattning att kvinnor ska ha samma rätt och värde som män. Inte vet jag... men ni ska veta att jag inte "dillar" inte ljuger eller hittar på... det hände på riktigt. Det är mig helt främmande att någonsin ljuga eller hitta på. Men det är väll det som kvinnor har i dag i svenska kyrkan,därför förstår jag inte varför du gick ur. Vem tror du har flest antal anmälningar om arbetsmiljöproblem... tror nog att det är just Svenska kyrkan. Mycket går att gömma i religionens namn... Faktiskt så har jag också på ganska nära håll sett hur en högt uppsatt i vårat stift varit "inte så värst ärlig".. otäckt betéende som tack o lov kunde stoppas tack vare Internet och allt man hittar där. Ja det kan nog vara så, men vad jag förstår så är dom flesta som blir präster i dag kvinnor har sett en siffra på 66%.
Det är säkert ett odlait-troll som spökar.
*Felix matte*
07-01-2006, 22:34
CITAT (Betty @ 07-01-2006, 22:14) Eftersom vi haft "besök" under sååå många år och inte bara vi i familjen hört dem så är vi i trygg förvissning om att "något" finns som vi inte kan varken se eller förklara. Men detta att videon slår på av sig själv... det tycker vi båda är liiite otäckt. Tidigare har det ju handlat om fotsteg och stänga/öppna dörrar, ringa på dörrklockan mm men videon
*Felix matte*
07-01-2006, 22:41
CITAT (Betty @ 07-01-2006, 22:21) CITAT (Snöflinga @ 07-01-2006, 22:18) Tror absolut inte att du varken ljuger eller hittar på .... och visst är det konstigt :unsure: Inte jag heller tror du ljuger eller hittar på. Minns att du hade en del konstiga problem med din träningscykel tidigare.... hur blev det med dem, är det som det ska numera? Träningscykeln byttes ut till en ny... den fungerar utmärkt´och har inte "hälsat på mej" en endaste gång
CITAT (Felix matte @ 07-01-2006, 22:25) Vem tror du har flest antal anmälningar om arbetsmiljöproblem... tror nog att det är just Svenska kyrkan.
Mycket går att gömma i religionens namn... Faktiskt så har jag också på ganska nära håll sett hur en högt uppsatt i vårat stift varit "inte så värst ärlig".. otäckt betéende som tack o lov kunde stoppas tack vare Internet och allt man hittar där. Är det verkligen så?  Eller är det bara så att när det händer nåt dåligt inom kyrkan så kastar sig alla över det som asgamar och det blir väldigt uppmärksammat? När det gäller kvinnliga präster så tycker jag de är fler än de manliga, iallafall som jag märker.
mamamaggan
07-01-2006, 23:08
Tror på vad du säger . Har själv en klockradio som ringer fast den funktionen inte är på. Vet inte varför sådana här saker händer. Varför kan nog bara ni klura ut. Men elektronikens värld kan vara förunderlig. Min dator slår av och på sig själv och påstår att den inte har någon hårddisk. Ändå funkar den.
zaaritha
07-01-2006, 23:12
N.M; Det händer så mycket dåligt inom kyrkan--så inte behöver vi fokusera speciellt på just det!
CITAT (mamamaggan @ 07-01-2006, 23:08) Min dator slår av och på sig själv och påstår att den inte har någon hårddisk. Ändå funkar den. Min dator slog av och på sig själv tidigare. Jag trodde att det spökade, maken bara skrattade åt mig och trodde att jag svamlade. Äldste sonen som är mycket datorkunnig fixade det hela. Det rörde sig visst om någon inställning som var markerad...
*Felix matte*
07-01-2006, 23:26
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2006, 23:03) Är det verkligen så? :unsure: Eller är det bara så att när det händer nåt dåligt inom kyrkan så kastar sig alla över det som asgamar och det blir väldigt uppmärksammat? Javisst är det så.. Faktiskt så handlade det om en högt uppsatt som höll på att utnyttja sjuk människa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|