kerstin z5-6
Myosotidium Hortensia

fast denna måste övervintras frostfritt ....

tongue.gif
har beställt ...

kalmia microphylla åkte med smile.gif
Zazu
den var gräsligt vacker! tongue.gif
var hittar du allt, kerstin? wink.gif

mvh zazu
*Felix matte*
Vi har haft pyttesmå förgätmigej i gräsmattan... fick planta av brorsan en gång och den spred sig... fast blommorna var väldigt blek i färgen... ljusblå om jag minns rätt.
kerstin z5-6
Denna kan bli en stor planta -40 hög och blanka blad -blommorna sitter i klasar liksom Hortensian s -Jag har sneglat på den i flera år -Enda naturliga habitat är Chatham island NZ ...
men nu har jag lix överskridit alla gränser för frö -så nu tar jag med den
Det sägs -att om man häller havsvatten med svag salthalt över sådden gror de bättre laugh.gif
titti49zon6
..då blir det till att åka ut på havsisen och borra då biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Gåsis
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-01-2006, 21:12)
men nu har jag lix överskridit alla gränser för frö -så nu tar jag med den

[QUOTE]

Det bådar inte gott för en annan - eller är det vad det gör wacko.gif wacko.gif wub.gif laugh.gif

/Åsa
stennie
Hur gick det med dina Myosotidium hortensia...sitter här och tänker beställa !!!!
Undrar om dom var lätta att få och gro ?
kerstin z5-6
Inte jättelätta -seega att gro- men vackra -bara bladen är snygga -de går inte ha ute här hos mej blommorna har inte kommit än , men de växer och frodas smile.gif
Detta är ju en stoor växt bladen mäter 10 cm o mer
stennie
Bra att dom grodde i alla fall...Nu har jag beställt..Ska bli kul och se om jag lyckas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon